Kottás: Škoda Octavia RS 230 je zbytečnost. Nikdo si ji totiž nekoupí.

Neberte mě špatně, Škoda Octavia RS 230 bude velmi dobré auto. Jenom se bojím, že ho nikdo nebude chtít...

A nejen proto, že jsme čekali, jak se Škodovka trochu utrhne ze řetězu a nabídne nám něco na styl Octavie RS 280. Což by byla vážně bomba, ale zároveň asi všichni cítíme, že by takové auto bylo v koncernu VW politicky neprůchozí. Chcete-li bláznivou předokolku, ať už jako hatchback, nebo kombík, od toho tu je Leon Cupra. Efektivní čtyřkolku zase dostanete v podobě Golfu R, taktéž v obou karosářských variantách. Takže pro Škodovku zbývá jen vyplnit místo někdě mezi tím.

A víte co? Vlastně to vůbec nevadí, protože RS 230 bude mít hodně blízko k dokonalosti. Troufám si to tvrdit, protože už základní benzínový model s manuální převodovkou je něco, za co se nemusejí stydět ani zarytí řidičští nadšenci. To jediné, co podle mě Eresu vždycky chybělo, nebylo 60 koní navíc nebo snad dokonce pohon všech kol, nýbrž něco na způsob paketu Performance, tedy samosvorný diferenciál a deset koní navíc. A to teď také dostalo.


Jakkoliv mě v dnešní ekologicky pomatené době těší neutuchající honba za vyššími výkony a zároveň fascinuje, jak si různé chytré diferenciály, těhlice a kdo ví co ještě dokáží poradit s výkony kolem 300 koní jen na přední nápravě, začíná mi to připadat trochu absurdní. Nedávno jsem se totiž projel Focusem RS Mk1 a uvědomil si, jak je dnešní doba… jak to jen říct… prostě jiná. A nechci teď plkat o tom, jak bylo dřív všechno lepší.

Jasně, natrhnout zadek na zakroucené okresce špatně řízenému a třikrát dražšímu supersportu (a ještě k tomu vézt celou rodinku s plným kufrem) může být velká legrace, ale stále zastávám názor, že je někdy trocha finesy a vyváženosti víc než drtivé výkony. Přiznám se, že jsem si i proto tajně přál, aby záhadná Škoda Octavia RS Plus, o níž před několika měsíci začaly vyplouvat na povrch první informace, byla nakonec právě RS 230 a nikoliv RS 280.

Obávám se ale, že to bude prodejní propadák. Ne že by se Eresa neprodávala, naopak, není dne, abych alespoň jedno nepotkal, ale problém shledávám jinde. Pokaždé, když nějaké vidím, zahraji si hru „Poznej Ereso podle výfuku“, a aniž bych si vedl přesnou statistiku, podle mého pozorování je valná většina s turbodieselem.

Chápu to, mnoha lidem stačí hezčí Octavia se spojlerem, na větších kolech a trochu svižnějším motorem, jenom aby byla úsporná a s DSGčkem, to aby s ním mohla jezdit i manželka, přestože je paradoxně nejdražší a nejméně „sportovní“. Škodu Octavii RS 230 však čeká nemilý osud. Bude tím nejlepším Eresem od Škodovky, jenom ho nikdo nebude chtít…

25.2.2015 10:05| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist