Kottás: Simply clever, nebo stupid?

Je nová škrabka na led umístěná ve víčku nádrž nových škodovek chytrý nápad, nebo naprostá hloupost?

Asi není třeba připomínat, že nová OctaviaRapid mají jeden z mnoha nových „Simply Clever“ detailů, kterými určitě budou vybaveny i další modely škodovky. Nápad vznikl zřejmě na základě poznatku, že každý jednou za přesně specifikovaný čas – když přijde zima a napadne sníh – potřebuje využít služeb škrabky na led. Takže škrabka jako součást každého auta se zdá být chytrým řešením.

Alespoň tedy podle marketingového oddělení, kterému většinou (a to nejen v automobilové branži, ale obecně) chybí trochu spojitosti s realitou. Pochybuji, že někdo potřebuje „simply clever“ auto na to, aby si ho v zimě mohl očistit. Podle mě stačí být dostatečně „clever“ duševně a takovou škrabku si do auta pořídit a uložit na dostupné místo, třeba hned do kapsy ve dveřích. Přesně tak, jak to (o čemž nepochybuji) dělá většina řidičů.Argumentem může být, že je přece nežádoucí, aby vám všechen sníh při otevírání dveří, když se snažíte získat „hloupou“ škrabku, napadal dovnitř. Jenže když si půjdete vyzvednout „chytrou“ škrabku z krytu nádrže, dost pravděpodobně se budete muset tak či tak prodírat napadaným sněhem. Nehledě na to, že když máte auto zapadané sněhem, nějaká škrabka je vám v tu chvíli k ničemu a ke slovu přijde spíš rozměrná metla.

Nechci tu hanit důmyslnost navrhovatelů nových škodovek. Naopak třeba malý odpadkový koš nebo starší vynález v podobě dvojitého otevírání kufru Superbu shledávám jako užitečný. Možná si to začnu myslet i o nové „chytré“ škrabce, přestože jsem si donedávna myslel, že je naprosto zbytečná.Když jsem před týdnem nastupoval do naší dlouhodobě testované Mazdy 6, v noci přituhlo a po celém autě se vytvořila ledová krusta. Standardně jsem nastartoval motor a zapnul si vyhřívání sedačky, abych si sedl do tepla, až dokončím očistu. Jenže než bych se dohledal škrabky na led, vyschla by i celá nádrž.​

U mého vlastního auta by se mi tohle nepřihodilo, protože všechnu užitečnou výbavu mám vždy po ruce, včetně normální „hloupé“ škrabky. Nejprve jsem podezíral Dalibora, který s autem jezdil přede mnou, že si škrabku ulil pro sebe. V duchu by mě totiž nenapadlo, že v testovacích autech tahle výbava většinou chybí, jak jsem posléze zjistil.

Začal jsem vymýšlet všechno možné, jenom abych mohl konečně vyrazit. Zkoušel jsem všechno od cédéček z přihrádky (promiň Dalibore) přes řidičák až po placatou vařečku, pro kterou jsem se musel vrátit domů, abych nakonec dojel alespoň s vystrčenou hlavou z okénka na nejbližší benzínku a koupil si normální škrabku na led.

Jak to tak vypadá, „chytrá“ škrabka ve víčku nádrže vlastně nebude zase tak hloupý nápad. Minimálně v novinářských autech.

PS: ostatním členům redakce – kdybyste jí hledali, v Mazdě jsem škrabku nenechal, kupte si svojí erární.

Hugo Kottás

27.1.2013 10:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist