Kottás: Metrické jednotky jsou nuda!
Zajímavosti o autech
Francouzi nám všechno pokazili. A tím nechci narážet na pověstnou píli tohoto národa při konstrukci aut.
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Zajímavosti o autech
Francouzi nám všechno pokazili. A tím nechci narážet na pověstnou píli tohoto národa při konstrukci aut.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Bohužel, ale tento článek je dost zbytečný i na obyčejný blog.
marně přemýšlím, proč byl tento článek napsán. a napadlají mě jen 2 možnosti – potřeba sebeprezentace (za cenu sesmolení sebevětší kraviny) a nebo potřeba vykázat činnost v době okurkové sezóny. Ať tak či tak, je tento článek naprosto zbytečný
Víte v čem je metrika právě lepší? Protože vychází z numeriky a plně koreluje s desítkovou soustavou… Délka je tedy velmi snadno definovatelná a logicky návazná.
Za to palce, stopy, uzly a jiné, nemají odstup v desítkové soustavě a člověk musí víc zavařit levou kůru mozkovou!!!
proč si dělat věci příliš snadné že??? jeden z důvodů proč už v druhé světové měli němci kurevsky navrch po technické stránce než amíci…
je prostě nespočet PRO, používat metriku… A opravdu to není relativní ve ymslu, že žít s tím od mala tak si zvykneš… Je to prostě, jako škrábat si levou stranu ksichtu pravou rukou
Právník jehož hlavní představou je, že dodržovat pravidla je blbost, ať se pak pokud možno právníkama všichni nechají zastupovat.
Tester co donutí Yarise žrát 8 litrů.
A občas takovýto hluboce filozofický výtvor, nad jehož genialitou budou přitakávat snad jen bratři z mokré čtvrti nad pátým půllitrem.
No nic, pokračujte 😀
Prosim spocitejte mi jaka bude brzdna draha vozidla o hmotnosti 2720 liber, které brzdí se zablokovanými koly z rychlosti 73 mil/h, při součiniteli tření mezi pneumatikami a vozovkou 0,7. Díky. 🙂
Článek ja od Jamese Maye.
článek je poněkud hubený, takové téma by si zasloužilo víc. Trošku rozvést například to jak se chtě nechtě s nemetrickými mírami potýkáme. Typickou ukázkou jsou ráfky a pneumatiky. Průměr ráfku je v palcích, šířka taky, ale rozteč děr a ET je v milimetrech. Pneumatika má průměr na ráfek v palcích, šířku v milimetrech a profil v procentech. V počítačích je úplně všecko nemetrické, ikdyž to tak na první pohled nevypadá. Stačí si otevřít obrázek v nějakém editoru a podívat se na rozměr. Vždycky tam bude nějaké podivné číslo které po chvíli bádání snadno odhalíme jako výsledek přepočtu z palcové míry. Uvnitř je to všecko v palcích, jen pro nás se to zobrazuje přepočítané. Ještě větší sranda je strojařina. Trubkový závit se udává v palcích. Ale dejme tomu závit G 1″, aby to bylo veselejší, nemá průměr 1 palec neboli 25.4mm, jak bychom zvyklí na metriku čekali ale je to závit zvenku udělaný na trubce která má UVNITŘ díru 1″. A do toho se ještě malé míry udávají někdy v desetinách a setinách palce a někdy ve zlomcích, osminách, šestnáctinách, dvaatřicetinách. No prostě srandy kopec. A ještě taková zajímavost. Kdysi mi jeden člověk vyprávěl že zažil opravdu rozvášněného angličana. Nechal si popsat systém staré anglické měny. Vztahy mezi těmi guinejemi, šilinky a půlkorunami na které můžete narazit občas ve filmech a literatuře, jsou neuvěřitelné.
Vse ma sva pro a proti.
V USA ziji a pracuji, a prave imperialni system
mi neprijde v nicem zabavny, prave naopak.
Pekne zamysleni. Chvili jsem si myslel, ze se neco naucim, treba jak je to s tema librfítama.
Souhlas, patnáctky líťáky se rozhodně vyslovují mnohem snáz než 381čky , nebo 38čky….
jenže to je přežitek z dob válek, už tehdá se mohly vymyslet jiné rozměry a jiný standart, třeba 30ítky 35ky, 40ítky kola a dnes by se tomu nikdo nijak zvlášť nedivil…
problém je prostě jen v tom přepočtu, jeden palec = 25,4mm to je prostě hardcore 🙂
jak už zaznělo, závity, to je největší prdel, opravovat tady americký vůz znamená komplet nové nářadí 😀