Kottás: Elektronika v autech? Všeho moc škodí.
elektronika do auta
Vůbec nejsem technologický barbar a odpůrce elektroniky v autech, ale čeho je moc, toho je příliš.
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
elektronika do auta
Vůbec nejsem technologický barbar a odpůrce elektroniky v autech, ale čeho je moc, toho je příliš.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Já mám největší strach z povinných černých skříněk napojených na družici. Nasrat! Vyrvat, vymontovat a zahodit.
Proč? Stačí dát auto manželce a jet páchat nepočestnosti taxíkem.
Naprosto souhlasím s autorem. Už jsem si myslel, že jsem jediný komu tyhle elektronický featury v autě vadí a nechce je tam. Specielně elektronická parkovací brzda.
Problémem není elektronika samotná, ale její spolehlivost. Vzhledem k ořezávání výrobnich nákladů se hledají stále levnější cesty a projevuje se to na kvalite dílů samotných, problémy s kabelovými zvazky, zoxidovanými koncovkami kabelů a podobně…
V Top Gearu toto nedávno glosovali tak, že nové Fordy s funkcí automatického volání emergency services (policie, hasiči, sanitka atd.) budou volat omylem kvůli špatnému rozlišení hlasu, např „Volat mámu“ si vyhodnotí jako „Pomoc prosím“ a zavolá zásahovou jednotku… případně naopak po nehodě budete řvát „Pomoc!! VOLAT ŠPITÁL!!“ a systém zahlásí „volám Šimonovi..“
Tak třeba v mojí e39 530i nic takového není :o) Má ABS, automatickou dvouzonovou klimatizaci, tempomat, elektrická okna a zrcátka, vyhřívané sedačky a multifunkční volant a pod kapotou jeden z nejlepších motorů, co kdo kdy vyrobil. Těšení se na každou jízdu s ním, byť jen pár km, bych nevyměnil za žádnou z těch dnešních pleček prošpikovanejch nesmyslama pro „mojí bezpečnost“.
Bezklíčovej vstup, elektronická brzda, vyhřívanej volant, sedadla v elektrice s vyhříváním, 7″ dotyková obrazovka s navigací, hlídání vyjetí z pruhu, automatický parkování, automatický rozsvěcování světel, denní LED svícení, natáčecí xenony, parkovací kamera, místo budíku TFT displej …jo, hrozim se, kdy se něco vysype, ale na druhou stranu – kupovat si kvůli tomu nějaký holátko a dívat se na „tlačítka bez funkce“? Díky, nechci.
Bez všech těhle věcí se obejdu. Místo těhle „zbytečností“ bych u aut uvítal třeba lepší odhlučnění na dálnici, méně skřípání v interiéru nebo atermická skla. Z těch elektronických pomocníků potřebuju jen centrál a tempomat, plus nějaké ty posilovače, ABS atd.
ABS. ESP, kontrola trakce za všechny tyto pomocníky by vám v F1 urvali ruce, kdyby to jezdci mohli mít. Podvodná kontrola trakce v převodovce vynesla šumáka na trůn.
Elektronicky řízené tlumení v f1 taky zakázali, protože to všechno – tito elektroničtí pomocníci jsou o několik řádů lepší než zásahy řidičů včetně seba.
Takže to, že toto všechno můžete mít i vplečkách, které mají 100 koní je dar z nebes.
Nehovoře o tom, že tato elektronika některá auta drží na silnici, protože jejich zprasená konstrukce to neumožňuje(viz. např bmw..).
Atermický skla v nabídce nebyly, ale na oknech vzadu a na pátých dveřích je fólie. Skřípání v interiéru neznám. A to ani když vezmu pár zatáček hodně zostra nebo se projedu po kočičích hlavách. Na dálnici při 200 km/h slyšim jen odvalování kol (225/45 r17). Holt benzín s přímým vstřikováním dělá svoje. A ty zbytečnosti člověk nedocení dokud je nemá. Tak to bohužel je.