skoda-fabia_combi-2011-1280-0b-352x198.jpg

Koronavirus loni připravil český trh o 90 000 ojetin. Poradíme, o která auta je největší zájem

Ojetá auta

V zemích V4 se celkový pokles nabídky vozů blíží půl milionu.

Diskuze

22 komentářů

    Jiří Kunrt

    Loňský rok zahýbal výrazně se vším, nejen s trhem s auty.

    Cancúl

    Očakávam, a aj sa to potvrdilo v článku, že priemerné auto bude staré 5 rokov. Takých áut sa ľudí zbavujú, na druhú stranu, sú ľudia, ktorí kvôli nedostatku finančných prostriedkov také auto pôjdu kúpiť, pretože na novšie, mladšie a tým pádom aj drahšie vozidlo nemajú

    Jan Drbohlav

    „Střední hodnota ceny ojetin nejvíce rostla na Slovensku, kde poskočila v přepočtu o 20 000 korun, v Česku meziročně stoupla o 10.000 korun, v Maďarsku a Polsku rostla v řádu jednotek tisíc,“ Tady je krásně vidět, že Slováci se mají líp než my, a Poláci (nečekaně) hůř

    Karel V.

    Že se máme líp než Poláci je stále dobré zjištění. Bohužel Slováci si po propadu, co přešli na Euro, výrazně polepšili. Takže tam bychom se my chtěli dostat – i když jak vidíte, nese to s sebou zdražování, které se projeví ve vyšší ceně za cokoliv…

    Dominik Rýdl

    Zajímavej ten žebříček top aut v jednotlivých zemích. U nás v ČR kralují Škodovky a VolksWagen a v Poláků a Maďarů to jsou ojetiny opelů, bavoráků a ford fokus. To je zajímavé, že tyhle auta tam jsou v přesile. A otázka, jestli zrovna tyhle auta nejezdí od nich k nám.

    Radex

    Koronavirus nás připravil o víc, než o 90 tisíc ojetin. O ty samozřejmě také, ale těch peněz, o které přišli jednotlivci z nás. Je to hrozné, co se stalo, je to jak stav po válce, naštěstí ale ovšem bez války

    Slezáček

    jsem si jistej, že nejen koronavirus za to všechno může, ale určitě byl velkým důvodem, že spousta lidí začala uvažovat jinak. Neutrácí se za blbosti, ale připlatilo se za komfort – např. domácí pracovna a nebo právě i auto na dojíždění do práce, místo jezdění hromadnou dopravou

    Jan Valeš

    Já nevím, jak vy, ale o co všechno nás ten koronavirus ještě připraví? O nějakou důstojnost, o možnost jet vlastním autem z vlastního bytu do vlastní chaty, to mi přijde jako největší absurdita, přitom děti venku na hřištích si to vesele předávají a plná stromovka je rozhodně dalším semeništěm. Mrzí mě to, a odskáčeme to všichni, že si připlatíme za všechno, za auta, za jídlo, za bydlení

    Vosika Jindřich

    Přesně tak, a to jsem opravdu zvědav, jak skončí bilance roku 2021, protože jestli loňský rok byl špatnej, tak letošek je už v březnu rozhodně horší…

    Jašek

    Pokles nabídky asi není to nejhorší. Závažnější mi přijde zdražování.

    vojta

    To je jako s bytama. Kolik bytů nebo aut si člověk za život kupuje? Řekl bych, že jen pár, pokud je má na běžnou spotřebu. Takže pak je bohužel jedno, jaká je doba. Když auto potřebuje prodat a koupit nové, udělá to přesně v té době, kdy bude potřebovat. Nelze si koupit auto, že mi přijde levné, a nechat ho dva roky stát v garáži, než na něj dojde řada

    Vrábel

    Já nevím, ale jakmile vjedu na dálnici, není jízda, abych nepředjížděl návěs s novými auťáky. Tak jaký propad, když tohle je dnes a denně?

    Jaromír

    Jak vyplývá z článku, zájem je o relativně mladá auta, která nemají najeto v řádu statisíců a která jsou dobře udržovaná a ideálně po první českém majiteli. To jsou dle mého názoru top auta.

    Krásenský

    Koronavirus nás připravil nejen o 90 000 ojetin na českém trhu. Připravuje nás o zdraví, svobodu, možnosti dané Ústavou a my si je slepě necháváme brát a doufáme, že to s námi ti nahoře myslí dobře. Automobilový průmysl ale naštěstí už loni na jaře řekl jasné ne, tam byly vidět největší stopy té ekonomické krize, proto nyní automobilky ani autoservisy zavřít fabriky a provozovny nedovolí

    Tomáš Baroch

    To je ale hustý, pokles ve 4 zemích o půl milionu v nabídce? Kolik je ta nabídka? To musí být miliony, a přitom jestli to chápu správně, tak se mluví pouze o ojetinách.

    Sládeček

    Ono časem dojde k tomu, že koronavirus začneme brát jako přirozenou věc každodenního života, že se na to už nepůjde vymlouvat nebo tím něco maskovat, že něco nešlo právě kvůli koronaviru. věřím, že se nabídka aut vzpamatuje a nabídka se opět srovná s nabídkou a ustálí se i cena

    čertík Bertík

    V článku se mi potvrdilo, že zájem je o větší a bezpečnějsí auta, kam se v poho naskládá celá rodinka a může se jet, buď po městě, nebo na delší štreky

    Mára

    Jestli je ten odhad kvalifikovaný a dost přesný, tak to je dost velká díra na trhu, mínus 90000 aut u nás a půl milionu v sousedních 3 zemích

    Jakub

    Škodovky, passaty, golfy a ford mondeo. Když řeknete snad i desetiletému chlapci, aby vyjmenoval nejlepší auta, která zná, vyjmenuje rozhodně tyhle. A je to už pěkných pár let, možná desetiletí, kdy jsou na prvních příčkách právě tyhle auta.

    Březík

    ta čísla jsou vskutku děsivá, kéž už by byl tomu všemu konec a po létě nepřišlo další kolo. Auto mám naštěstí od vánoc 2019, ale pokud by to pokračovalo i v dalším roce, výrazně by mi to zkřížilo plány na brzkou obměnu autoparku!

    T. Skovajsa

    diví se ještě někdo že na prvním místě jsou škodovky a volkswageny? minimálně náklady na dopravu do vlasti víceméně odpadají a nemůže to ohrozit ani nějaká blokáda v Suezu…

    Zdeněk

    Nedostatečná nabídka bude kompenzována rostoucí cenou. Bohužel to je základní fakt tržní ekonomiky a střetu nabídky s poptávkou, a platí to všude, nejen na trhu s ojetými automobily

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist