Konečně je tu Lotus s pořádným motorem, dostal desetiválec z BMW M5

Lotusy byly orientovány vždy spíše na co nejnižší hmotnost a tím pádem skvělou ovladatelnost. Až na výjimky je nepoháněly velké motory, ale spíše potentní menší jednotky. Auto, které vidíte na fotkách, ale dostalo obrovský motor. Pohání ho V10 z BMW M5 generace E60.

Zdroj: Monivetti Automotive

Zástavba takového motoru si ale vyžádala poměrně zásadní úpravy celého auta. Původní Lotus Elise tak musel být v půli rozřezán a zadní část původního rámu nahrazena novou. Rozvor tak vzrostl na 110 palců (přibližně 280 cm) a celé auto bylo o 14 palců (cca 36 cm) rozšířeno. Na fotkách si lze všimnout, že to teď je opravdová placka.

Vzhledem k tomu, že BMW M5 má motor uložený vpředu, což Lotus nemá, bylo potřeba vyřešit převodovku. Do auta nakonec putovala manuální šestistupňová skříň z Porsche 911 GT2 a mezikus mezi ní a motorem je vyroben přímo na míru.

Stavbu má na svědomí Dustin Anthony, vlastík Monivetti Automotive. Zabralo mu to tři a vyšlo to na více 70 tisíc dolarů. Když si ale auto prohlédnete a v přiloženém videu poslechnete, musíte uznat, že to stálo za to!

Here is a little video clip from today. (The side skirt looks wavy, but it’s just the shadow/lighting)

Zveřejnil(a) Monivetti Automotive dne 22. duben 2018

4.6.2018 9:00| autor: Pavel Srp | zdroj: carscoops.com, Monivetti Automotive

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist