autoweb.cz > Zajímavosti o autech > Konec motorů Pumpe-Düse
Konec motorů Pumpe-Düse
Ještě před několika lety by nikoho nenapadlo, že preferovaný systém vstřikování nafty čerpadlo-tryska v motorech skupiny Volkswagen bude muset někdy vyklidit pole. Dnes ale VW přiznává, že ostatními automobilkami používaný common-rail má řadu výhod a sám ho u větších motorů používá. Hlavní plus dosavadních motorů PD je hlavně jejich silný zátah a schopnost případně vyvíjet vysoký výkon.
Potíž je v tom, že vstřikovače motorů PD jsou hůře upravitelné pro práci s částicovými filtry, které si plošně vynucují budoucí striktnější emisní předpisy Evropské unie.
Jednotkové vstřikovače pumpe-düse vyvinula firma Bosch, která jich dodává kolem 1,8 milionů ročně jedinému zákazníkovi – VW. Německá značka (včetně naší Škody) je používá na svých malých motorech, šesti- a osmiválce VW jsou už také common-raily.
Common-rail má nahradit stávající řešení v roce 2007, kdy VW uvede novou řadu tří- a čtyřválcových turbodieselů. Spolupráce s Boschem bude pravděpodobně pokračovat, firma se jen plně přeorientuje na výrobní program common-railu.
Marek Nastoupil