Konec motorů Pumpe-Düse

Oblíbený systém VW čerpadlo-tryska se blíží ke svému konci. Od roku 2007 bude německá skupina používat výhradně common-rail.

Ještě před několika lety by nikoho nenapadlo, že preferovaný systém vstřikování nafty čerpadlo-tryska v motorech skupiny Volkswagen bude muset někdy vyklidit pole. Dnes ale VW přiznává, že ostatními automobilkami používaný common-rail má řadu výhod a sám ho u větších motorů používá. Hlavní plus dosavadních motorů PD je hlavně jejich silný zátah a schopnost případně vyvíjet vysoký výkon. 

Potíž je v tom, že vstřikovače motorů PD jsou hůře upravitelné pro práci s částicovými filtry, které si plošně vynucují budoucí striktnější emisní předpisy Evropské unie.

Jednotkové vstřikovače pumpe-düse vyvinula firma Bosch, která jich dodává kolem 1,8 milionů ročně jedinému zákazníkovi – VW. Německá značka (včetně naší Škody) je používá na svých malých motorech, šesti- a osmiválce VW jsou už také common-raily.

Common-rail má nahradit stávající řešení v roce 2007, kdy VW uvede novou řadu tří- a čtyřválcových turbodieselů. Spolupráce s Boschem bude pravděpodobně pokračovat, firma se jen plně přeorientuje na výrobní program common-railu.

Marek Nastoupil

8.11.2005 2:08

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist