Koně a krouťáky – o co vlastně jde?
6 fotografiídopravní předpisy v čr
Porsche 911 Turbo má 480 koní a 620 Nm. Skvělé. Ale co to vlastně znamená?
930 koní v luxusu: Brabus uvádí nový tuning pro Mercedes-AMG S 63 E Performance
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
6 fotografiídopravní předpisy v čr
Porsche 911 Turbo má 480 koní a 620 Nm. Skvělé. Ale co to vlastně znamená?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
vic članku jako je tenhle!!!!! jen tak dal:)
Krásný Mustang.
Jeste by mozna neskodilo zminit, ze vykon v urcitych otackach je roven tocivemu momentu krat tyto otacky krat konstanta. Z cehoz vyplyva, ze jakekoli dohady o tom, je-li dulezitejsi vykon nebo tocivy moment nemaji smysl, jelikoz obe veliciny jsou na sobe linearne zavisle.
Samozřejmě máte pravdu, (moment x otáčky) / 5252 = výkon v koňských silách. Ale tím jsem nechtěl zbytečně zatěžovat, James May se svými vzorci také většinou nebudí moc zájmu 🙂
tato konstanta (5252) neplati pre Nm ale pre americke/britske ft-pd
pri pocitani s hp/nm je konstanta cca 7121, pri pocitani s kw/nm je to cca 9547
Díky za doplnění.
teda…uvítal bych víc takových článku, hlavně o technice apod. dneska už se koně nepoužívaj, jen v motoristickým tisku. myslím že by bylo lepší přejít na kW, je to "průhlednější" jednotka. a ještě k tomu točivýmu momentu, lépe si to lze představit jako jednotku síly na jednotku délky, např.: 1 Nm = 1 N na rameni 1 m, tzn, když má auto 300 Nm, je to jako byste pověsili 300 N (30 kg) na 1 m dlouhou páku…to není moc co? vypadá to že dělám chytrýho, no snad to tak nevyznělo. hezký den.
waty patri do elektriny:) mam rad kone vrane kone:) a hlavne me nebavi prepocty z watu na kone
Není nad lásku ke koním:
kůň – ks – 735,499 W – Jednotka používaná (povolená) do 31.12.1979. Nazývá se také metrický kůň. Je znám pod názvy: anglicky: metric horsepower, francouzsky: cheval vapeur, německy: pferdestärke.
kůň (starší definice) – ks – 735,498775 W
koňská síla – HP – 745,7 W – Je to výkon Wattova stroje, který vyčerpal 550 liber vody do výše 1 stopy za 1 sekundu.
water horsepower – whp – 746,043 W – Jednotka používaná v USA k měření výkonu čerpadel.
Takže při uvedení "koní" každý hned ví, kolik je to kilowatt ;-o) …
A "Výkon" = "Krouticí moment" * "úhlová rychlost", vše samozřejmě v základních jednotkách SI, ze kterých si to už každý snadno přepočítá na libovolné jiné :-o) …
není nad Watty:-) 100 kg za 1 s zvednutých do výše 1 m v grav. poli země = 1 kW….no není to představitelnější…konec polemiky;-)
Jasne proto se v automobilove praxi uvadi dva druhy koni Bhp a hp:) a myslis že auto u ktereho uvadi vykon 100 kw ma skutecne 100kw? ja myslim ze ne:)) hehe to je sranda dbas na presnost a automobilky to kazi tim ze ne vsechny motory jsou totozny a totozne zajety:)))))))
to teda bylo hodně stručné … hodně keců o ponících, ale že bych se dozvěděl něco podstatného, to zrovna ne …. ale co, nikdo nemůže vyhovět každému …
Velmi povedený článek! Jen tak dál! akorád podle me trochu postrádá záver, k čemu to v praxi vlastně je.. Myslim tím kdy se v praxi projeví Nm a kdy zas maj slovo kW při různých způsobu jízdy…
Díky za článek, zrovna problematika koní a newtonmetrů mě poslední dobou docela zajímá a díky článku mám zase o něco víc jasno. Určitě by se dalo najít hodně odborných článků, ale pro mě je důležité, aby byly snadno pochopitelné, např. věta "jak lehko či těžko jde vašemu autu otáčet koly" mi dost pomohla. Těším se na další článek o technice 🙂
Já přidávám poznámku, že kroutit se možná může člověk doma po výplatě nebo třeba had, ale ne moment. V článku měl být správně zmiňován točivý moment…
nacelnik Sileny kun…)))
No chlapi zkrátka berte točivý ( krutící ) moment motoru, jako schopnost odolat zpomaleni (kopec, zátěž….) a výkon motoru je zase chopnost motoru zrychlovat, tedy jinýmy slovy – zrychlení z otáček X na otáčky Y za dobu T :o)).
Teď si připadám jako někdo koho nemám rád, učitel.
Takze ciste teoreticky, kdyz budu mit nulovou zatez tak na to abych zrychloval potrebuju jen kone?
a sedlo 🙂
Tahle věta naprosto svědčí o tom, že autor fyzice rozumí 😀 😀
Zjistil, že průměrný poník zvládne vykonat 22 000 liber práce na stopu.
Práce se udává v librách?
Je ve vzorci pro výpočet práce je snad síla lomeno dráha, že libra na stopu??
Ale chápu kladné ohlasy … kdo nic neví musí všemu věřit 😀