Co po Dieselgate? Koncern Volkswagen představuje své další kroky

Jaká je aktuální situace koncernu VW, respektive co bude dál, po aféře s emisemi naftových motorů? Matthias Müller prezentuje, jak by měla budoucnost koncernu vypadat.

Děje se něco nebo neděje, probíhají žaloby, modifikace aut s upraveným softwarem, atd… to všechno jsou otázky, které k nám chodí do redakce. A na které následující prohlášení vlastně neodpovídá, nicméně jde o komuniké, které říká, co by mělo být s koncernem VW dál. Pro přesnou a nezkreslenou interpretaci publikujeme v plném znění tak, jak jsme obdrželi od oficiálního zdroje.

Předseda představenstva koncernu Volkswagen uvedl, že jeho nejdůležitější prioritou je pomoc zákazníkům, kteří jsou dotčeni situací kolem vznětových motorů. „Kolem našich zákazníků se točí veškerá práce našich 600 000 zaměstnanců po celém světě,“ ekl. Volkswagen intenzivně pracuje na efektivních technických řešeních. Realizace bude zahájena v součinnosti se Spolkovým úřadem pro silniční provoz KBA (Kraftfahrtbundesamt) v lednu 2016.

Druhou prioritou je nekompromisně důsledné pokračování a dokončení vyšetřování směřujícího k vysvětlení událostí. „Musíme najít pravdu a poučit se z ní,“ prohlásil Müller. Volkswagen přitom provádí velmi pečlivé analýzy. Proto požádal nad rámec již známých kroků o podporu auditorskou společnost Deloitte. Podle Müllera musejí osoby, zodpovědné za příslušné události, počítat s tvrdými následky.

Třetí prioritou je zavedení nových struktur v koncernu Volkswagen. „Hlavní myšlenkou je více decentralizovat vedení našeho koncernu,“ řekl Müller. Značky a regiony získají větší samostatnost. Představenstvo se bude starat mimo jiné o strategie společné pro všechny značky, aby bylo možné využívat synergie a efektivně vynakládat koncernové zdroje. „Důkladně prověříme aktuální portfolio více než 300 modelů, včetně přesného vyčíslení ziskovosti každého jednotlivého modelu.“

Matthias Müller považuje za čtvrtou prioritu novou orientaci koncernové kultury a vedení. Usilování o dokonalost, připravenost zaměstnanců k pracovnímu nasazení a sociální odpovědnost v koncernu Volkswagen, to vše musí zůstat zachováno. Jsou však nezbytné změny ve stylu komunikace a zacházení s chybami: „Potřebujeme kulturu otevřenosti a spolupráce.“ Müller požaduje po každém ve Volkswagenu také více odvahy, kreativity a podnikavosti.

Za pátou prioritu vyhlásil Müller transformaci Strategie 2018 ve Strategii 2025. „Mnozí mimo společnost Volkswagen, ale částečně i u nás, nepochopili správně, že ve Strategii 2018 jde o mnohem víc než jen o počty vozů. Mnohé bylo podřízeno přístupu ‚výš, rychleji, dál‘, především ziskovost.“ Nejde však o to prodat o 100 000 vozidel více nebo méně než jiný velký konkurent. Jde o kvalitativní růst, řekl Müller. V následujících měsících se bude pracovat na pilířích „Strategie 2025“, kterou koncern představí v polovině příštího roku.

29.10.2015 12:34| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist