Koncept Audi Sport quattro dostal laserová světla

I veletrh spotřební elektroniky může být místem, kde ingolstadtská automobilka Audi představí nové technologie. Do konceptu Audi Sport quattro nainstalovala nejnovější laserové světlomety.

Oslnivý koncept odvolávající se na legendární Audi Quattro z roku 1983 využívá ty nejmodernější technologie současnosti. To už je stará a známá informace, vždyť se představil v září na frankfurtském autosalonu. V těchto dnech v zámoří probíhá veletrh spotřební elektroniky, alias CES, kam Audi svůj sportovní koncept přivezlo. Aby pořád platilo to tvrzení o nejmodernějších technologiích na palubě, provedli v Ingolstadtu několik drobných změn.

Pohonná jednotka stávající se z hybridního ústrojí generující celkový výkon 700 koní a točivý moment 800 Nm se ale nijak nezměnila. Výkon stále putuje skrze osmistupňový tiptronic na všechna čtyři kola systémem quattro se sportovním diferenciálem na zadní nápravě.

Podstatnou část výkonu má na svědomí čtyřlitrový vidlicový osmiválec naladěný na 560 koní a 700 Nm, který dokáže v klidnějších chvílích odpojit polovinu válců. Zároveň je připravený kdykoli přidat ruku k dílu elektromotor produkující 110 kW a 400 Nm umístěný mezi převodovkou a spalovacím motorem, který čerpá energii z lithium-iontových baterií s kapacitou 14,1 kWh.

Výhradně s ním má moderní quattro být schopné ujet až 50 kilometrů bez jediné kapky benzínu, což se odrazilo i v normovaném měření emisí, které dosahují jen 58 g/km, respektive spotřeba paliva činí pouhých 2,5 l/100 km. Naopak když obě pohonné jednotky využijete naplno, dokáže Audi Sport quattro vyrazit z klidu na stovku za 3,7 sekundy a dosáhnout rychlosti 305 km/h.

Takže kde ta změna? No, ve světlometech. Auto dostalo LED světlomety s technologií Matrix, které se starají o svícení v režimu potkávacích světel a pochopitelně využívají možnosti vypnout jednotlivé diody, pokud se do jejich světelného kuželu připlete třeba auto. Do reflektorů blíže ke středu auta se nastěhovaly laserové světlomety pro dálkové svícení, o kterých se mluví jako o dalším kroku po LED světelch. Dokážou totiž osvítit vozovku až na vzdálenost přibližně 500 metrů, což je dvojnásobná vzdálenost oproti klasickým “ledkám” a dokonce trojnásobná svítivost.

Dovnitř auta se nastěhoval displej s vysokým rozlišením a trojrozměrnou grafikou, který živí vysoce výkonný procesor Tegra 30 od společnosti Nvidia. Díky tomu, že celou kapličku přístrojů vyplňuje jeden obří displej, je možné přepínat mezi různými režimy. Takže tachometr klidně může přenechat prostor větší mapě, ve sportovním režimu se naopak do popředí dostane otáčkoměr, vedle kterého najde své místo mapa závodního okruhu, po kterém se zrovna proháníte.

2.1.2014 11:20| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist