Koncept Audi e-tron míří do výroby

Po skvělém přijetí studie elektrické R8 zahájí Audi výrobu bezemisních sportovních aut už v roce 2012.

Automobilka z nemeckého Ingolstadtu oficiální cestou potvrdila, že na rok 2012 chystá malosériovou výrobu prvního z konceptů e-tron. Dvoumístný sportovní vůz, postavený na podvozku modelu R8, se představil vloni ve Frankfurtu a široká veřejnost jej přijala kladně. O výrobě se však tehdy mluvilo spíš okrajově. Montáž zajistí továrna v Neckarsulmu, která patří quattro GmbH, dceřinné společnosti Audi AG.

Sportovní divize Audi na stejném místě vyrábí supersporty R8 všech verzí včetně závodních LMS. V minulosti tu Němci podnikali první nesmělé kroky v zavádění technologií TDI či hliníkových karoserií do sériové výroby. V současosti Audi školí první generaci zaměstnanců, ktří budou vyrábět všechny její budoucí elektromobily.Samotný e-tron vychází z frankfurtského konceptu a slibované výkony se od minulého roku nijak nezměnily. Auto má poháněná všechna kola díky čtyřem elektromotrům, po dvou na každé nápravě, o celkovém výkonu 313 koní. Pokud vám to připadá málo, nejvyšší točivý moment činí celých 4500 newtonmetrů. Za normálních okolností putuje sedmdesát procent výkonu dozadu, ale rozvržení pohonného ústrojí umožňuje dávkovat sílu každému kolu zvlášť a dosáhnout tak výjimečné obratnosti. Pomůže také dobré rozložení hmotnosti s 58 procenty na zadní nápravě. Na stovku auto zrychlí za slušných 4,8 sekundy a pojede až 200 kilometrů v hodině.Lithium-iontové baterie, umístěné za sedadly, mají využitelnou kapacitu 42,4 kWh a auto s nimi ujede až 250 kilometrů na jedno nabití. Živit výkonné motory bez přehřátí jim umožňuje kapalinové chlazení. Dobíjí se z obyčejné zásuvky šest až osm hodin, případně speciální silnoproudou nabíječkou, která auto „natankuje“ za dvě půl hodiny. Při  brzdění dochází k rekuperaci energie. Kolik akumulátory váží automobilka neříká, ale jejich odlehčení je v současnosti hlavním cílem vývojářů. V Audi by vůz rádi dostali výrazně pod 1600 kilogramů původního konceptu a redukce hmotnosti baterií je nejschůdnější cestou.

Sliby německého výrobce nestojí na vodě, plně funkční prototyp e-tronu se nedávno představil divákům v Le Mans. Auto, které zvenku vypadá jako obyčejná R8 bez výfuků (viz galerie), objelo před startem čtyřiadvacetihodinovky celý okruh La Sarthe. Za volantem seděl pětinásobný vítěz závodu Frank Biela.

autoweb.cz

17.6.2010 7:05

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist