komentar-kdyz-urady-povazuji-automobil-za-nepritele-statu.jpg

Komentář: Když úřady považují automobil za nepřítele státu

Zajímavosti o autech

Některá evropská města prosazují podobné ideály, jako měl Mao Ce-Tung. Třídními nepřáteli tentokrát nejsou kapitalisté, ale řidiči.

Diskuze

15 komentářů

    Petr

    Díky za článek. Není nad to se po ránu hezky zasmát. 🙂

    Ruppert

    Zasmát? Podle mě je to spíš k pláči. Tedy tohle pojetí regulace automobilové dopravy je k pláči, s postojem autora článku se naprosto ztotožňuji.

    marekV

    Benzin absurdne drahy, policajti za kazdou dedinou meraju, ci si neprekrocil o 1 km/h (preco sa vlastne vyrabaju auta s v-max 250 km/h? Bohato by stacila maxilna rachlost 131, na bezbecne predbiehanie…), dane, poistenie, otrasna kvalita ciest, zapchy…

    Petr

    Ani to s temi letajicimi auty te nepobavilo? 😀
    Clanek je castecne pravdivy, ale ty spiklenecke teorie stoji zato.

    Umkebe Membe

    Hned z kraje jsem si \“odskočil\“ přečíst článek v NY Times. Pak se vrátil k článku zde na Autowebu. Když jsem došel k odstavci:

    \“Možnost naskočit do člověkem ovládaného ocelového vynálezu, který nás dopraví rychlostí 300 km/h, kamkoliv chceme, musí být přece považována za jeden z největších úspěchů v historii lidstva. Osvobození vůle člověka! Kdekoli v posledních sto letech nacházíme pokrok, radost a naplnění lidských tužeb, nacházíme také automobil. Automobil téměř vyřešil obrovské problémy představované existencí časových a prostorových omezení a umožnil nám podnikat významné aktivity.\“

    pojal jsem podezření, že se tu opět vyzvracelo páně Červenkovo ego. Odroloval jsem dolů, utvrdil se, že mé podezření je správné a přestal číst. Toto je naposled co jsem zavítal na Autoweb. Toto je můj poslední příspěvek zde. To se opravdu nedá číst. Buď to jsou fašistický Červenkovy kecy, nebo zaprodaný články (viz test Auris vs. Focus vs. Civic) nebo naprostý ubohosti. Jediné co se tu dá ještě číst je D-FENS, ale kvůli tomu nemusím týhle senkrovně zvedat návštěvnost.

    trhač

    Jen táhni, aspoň už tu nebudeš všem pro smích.

    jm

    Mate to nejake pomotane, pro zacatek zkuste vyhledat treba ve wiki co je to fasismus… ale nejsou tam obrazky

    jm

    Mate to nejake pomotane, pro zacatek zkuste vyhledat treba ve wiki co je to fasismus… ale nejsou tam obrazky

    stunty

    \“Pokud ovšem nepovažuješ za fašouna kohokoliv, kdo zastává názory odlišné od tvých.\“

    Bingo!

    Noclaf

    smutny, az je vtipny. 🙂 Bohuzel pro me uplne opacnym gardem nez mel autor na mysli. Automobilisti jsou lidi, chodci jsou lidi i cyklisti jsou lidi. Proto je ciste veci spolecenske dohody, kterym skupinam se pohyb ve meste bude delat pohodlnejsi. A je jasne, ze cim lepsi pohyb po meste ( ted nemyslim tranzit ) se umozni autum, tim horsi to budou mit ostatni skupiny. Zadne demonstrace v Zurichu za zlepseni autodopravy jsem nezaznamenal, naopak patri k mestum s nejlepsi kvalitou bydleni – takze to obyvatele berou asi jinak nez tluchubove na Autowebu.
    Jinak puvodni clanek na NY zminuje treba prednost tramvaji na semaforech. No nechapu co je na tom tak spatneho. 🙂

    Je zajimave jak se automobilkam podarilo vtlouct nekterym do hlavy, ze auto=svoboda. 😀

    Jacobsová je unikátní především proto, že dokázala zachytit komplexitu života Amerických městech (před rokem 50) – za východisko dobrého fungování považovala smíšené funke (komerce, bydlení, …), malé bloky, staré budovy, vysoukou hustotu zalidnění, dostatečnou šířku chodníku atd. Některá z těchto základních východisek, okolo kterých se točil její bestseller, neexistují a ani nemohou existovat ve městech, kde je výrazný podíl automobilové dopravy. To vyplývá z logiky věci – z technických parametrů města a dopravních systémů.
    To co tvrdě Jacobsová kritizovala sice byli urbanisté, ale ne ti, kteří dnes volají po potřebě regulace automobilové dopravy. Kritizovala ty, kteří se vezli na vlně modernismu a teorie zahradních měst. Tato paní stála u zrodu nového způsobu přemýšlení o městě jako komplexním organismu – změna proběhla na tomto základě v některých zemích už zhruba v 70. letech (u nás zatím dneska ještě nic moc). Důsledkem tohoto myšlenkového posunu jsou právě i ty tolik kritizovaná opatření na regulaci automobilové dopravy.
    Pokud někdo není schopen takto komplexně město vnímat, je jasné, že nebude schopen ani pochopit to co chtěla autorka knihy říct a vybere si jen to, co se mu hodí do krámu. Jestli knihu ovšem vůbec četl.
    Většinou nemám potřebu na podobné články reagovat, ale tentokrát se mě autor trochu dotkl – Jacobsová je pro mě vůbec nejinspirativnější teoretička urbanismu. Přál bych si, aby žila, uměla česky a mohla reagovat sama. To by myslím autorovi sklaplo.

    subaru4ever

    Mno, já v článku Rosenthálové v NY Times tuto pasáž taky nevidím.

    Ono není příliš jednoznačné, co to fašismus je http://orwell.ru/library/articles/As_I_Please/english/efasc

    Umkebe Membe

    Samozřejmě, že to JSOU fašistický kecy. Fašismus je prosazování (jakéhokoliv) zájmu autoritativně. V případě páně Červenky snaha prosadit nadřazenost automobilistů nad vše/všechny ostatní, a to pomocí autority silničního zákona, autority urbanistických plánů upřednostňujících automobilovou dopravu atp.

    Izak

    Dusledek bude takovy, ze to bude prazdne.
    Kdyz mi nekdo nabidne bydleni bez moznosti parkovat, tak smula, NEMAM ZAJEM.

    jezdim nakupovat autem, tedy do centra si tezko ;-))

    Takze az budete vazeni brecet, proc jsou centra prazdne, nikdo tam neni, restaurace zeji prazdnotou, tak vite proc, ja taky jezdim do okrajovych dobrych restauraci, kde zaparkuji … pesky chodim v miste bydliste, ale 4km fakt pesky chodit po meste nebudu, to si muzu radeji vyjit do lesa ;-)) … z mesta jsem se odstehoval uplne, auto mam na dvore provoz nulovy, do obchodu jezdim na okraj mimo centra, nekdy i do ciziny, neb tam tankuji palivo a kupuji levnejsi a kvalitnejsi vyrobky 😉

    Trinnity

    Nepochopil jste vůbec nic. Sbohem

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist