Kombi s dieselem: Citroën C5, Ford Mondeo, Peugeot 407

21 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Velká a dobře vybavená rodinná kombi s dieselem jsou častým cílem zájemců o ojetý vůz. Vybrali jsme tři takové automobily do srovnání ojetin. Jak to dopadlo?

Diskuze

17 komentářů

    Tomik

    Jen bych upřesnil, že C5 kterou testujete je III generace a ne II. Trochu mě překvapuje nedostatek místa protože C5 II mám doma a prostornější auto neznám, leda tak starou omegu.

    Driver

    V testu je 2 generace, to co máte doma vy bude 1 generace po faceliftu – vyráběla se do roku 2007.

    radek

    Zajímalo by mě proč máte v každém testu ojetin minimálně jednoho francouze a nikdy samozřejmě nesmí chybět \“sportovní\“Mondeo.Mondeo jsem měl a že by bylo nějak extra zábavné to tedy ne.Navíc je v této generaci zbytečně \“humpolácké\“,má ale podvozek dostatečně tuhý a zároveň pohodlný,asi jediná výhoda tohoto vozu + vnitřní prostor,s tou spolehlivostí je to diskutabilní a záleží na jaký kus se narazí.Podle mě jsou mnohem více zábavnější menší a hlavně lehčí a obratnější vozy s dobrými podvozky.Vzhledově to u mě s této trojice jasně vyhrál C5,ale nechtěl bych ho a diesel 1.6HDI 80kw,který mimo jiné dávají i do Fordů v takové krávě to si ani nedovedu přestavit.Pokuď se pamatuju tak tento motor byl slabý už ve Focusu a Cmaxu,což jsou mnohem menší vozy.Jo a ty kilometry tam beztak nebudou.Především Mondea,které jsou v Německu velmi populární a drtí to tam o \“stošest\“.Pak to sem od turka,nebo od rusa dotáhnou.Postup je následující,pár km smáznou,interiér vyvoní těmi voňovými smrady,ďubky zaretušují tužkou z Lidlu,auto přejedou leštěnkou a na závěr borec vezme vapku a vykoupe motor a hned je auto o 100000kč dražší,tak to tady bohužel chodí.

    mára

    Vono to asi bude tim, že Mondeí je v bazaru plno. Celkem tuhle volbu chápu. Spíš se divim, že chybí obligátní passát ftédéíčku

    radek

    Aha na ten jsem zapoměl,tak bude příště.

    Tomik

    Tak to je pro mě novinka, že automobilka to vede jako FL. Už jen proto, že těch změn je poměrně dost včetně motoru, převodovky atd. Dokonce někteří prodejci dílů to vedou jako II generaci.
    No díky za info a příště budu chytřejší. Mojí úvodní připomínku proto beru zpět.

    Michal

    Taky si myslím, že tato trojice už je v testech ojetin tak trochu ohraná. Proč proti sobě nepostavit např. Legacy kombi, V 70 AWD a Insignii combi 4×4? Pořizovací ceny by asi byly větší, ale auta alespoň podle mně zajímavější a pojal bych to i jako test pohonů 4×4

    mára

    To by bylo hezký, ale zrovna Legacy moc neni a s dieselem tuplem. A taky asi dost záleží na tom, co jim ÁÁÁÁčka pujčej. Bejt majitelem bazaru, nic extra voňavýho bych z placu novinářovi nedával.

    Jenyk

    Bývalo do roku 2003, spodní lemy dveří Mondea se takhle skutečně \“proslavily\“. Od té doby bych to ale rozhodně už netvrdil a o nějakém nadměrném odlupování laku po nárazu kamínků slyším úplně poprvé (když vyloučíme zbastlené opravy laku, pak to ale samozřejmě platí u kterékoliv značky). Z jakých zkušeností toto tvrzení vychází?

    Jenyk

    Insignia je podle mých zkušeností taková C5 v modrém. Načančaná kráva se složitou palubkou, ve které není místo a k autu by měli zdarma přidávat kurz ovládání. Mně to auto zajímavé nepřijde ani zbla.

    Driver

    Podobné to bylo i s Mondeem 1generace

    radek

    Tak ono u Mondea od roku 2007 ani nerezli lemy,ale odlupování laku po nárazu kamínkem ano.Už po zimě především na kapotě se objevůjí \“dupky\“,které začínají kvést.

    Lukáš

    odlupování laku u Mondea 2010 po nárazu kamínku můžu potvrdit, mám taky dva ďubky. Jsou z léta a zatím nekvetou, tak uvidíme po zimě… Moc se mi nechce vyhazovat za lak, abych tam po zimě měl další.

    watchtower

    Na to vidím jako řešení transparentní folii CarShield nebo tak nějak. Mně na Focusu spíš trápí prahy opískované od předního kola, kde ani zástěrky nepomáhají (a vlastně se mi ani nějak nelíbí) a vyřeším to po korekci laku právě tou folií. Snad to vydrží.

    Přítel

    407, která byla souputníkem C5 první generace, rozdrtí v českém testu novou C5, která byla v roce uvedení na trh (2008) vyhlášena nejlepším importem roku do Německa-přede vším ostatním, co v roce 2008 do Neměcka dorazilo. Etalon nespolehlivosti skončí před dle německých statistik lepším průměrem. Možná sportovnější (pro někoho jen tvrdší a nepodajnější), ale stále jen \“plasťák\“ Mondeo bez kvalitní izolace, čalounění atd., to nakonec natře všem, ačkoli se právě v této kategorii vozů hraje, resp. v případě českého plátku Autoweb mělo hrát, o zcela jiné body.
    Protože se tady taková \“jízda\“ objevuje zcela pravidelně s pravidelně stejnými výsledky, musím změnit svůj názor na redakční osazenstvo. Ne, nejsou to pitomci, jsou to zatraceně pozorní lidé. Vypozorovali, že citroenáři jsou poměrně soudržná komunita, která navzdory těmto rádoby testům ví a drží si to svoje. Všimli si, že každý titulek s Citroenem, nejlépe hydraulickým, protáčí magickým způsobem počítadlo přístupů. Což se báječně hodí, zvláště pokud jsou přede dveřmi Vánoce. A proto prudí a prudí, co naplat, že vypadají naprosto amatérsky. Bez náznaku poučení, to je základní rys malé české hlouposti.
    Takže, jen houšť podobně zaručených testů, bude vám to stejně platné asi jako poslední videotest na skutečně doporučeníhodné BMW 3er v základní výbavě, kde jedinou devizou za 900 tis. Kč jsou pro testera obstarožní budíky + další tři retrospecialitky. Ve srovnání s podobnými videi pana Koubka je to doslova úlet. Litoval jsem a lituju času, který takovým hámotinám věnuju jen pro tu vášeň k autům, kterou ve mně probudí zajímavý titulek. Jsem moc rád, že mi bez závislosti na nějakém počítadle přístupů nehrozí vyhoření, ztráta soudnosti a absolutní odtržení od hodnoty peněz, jako se stává testerům zejména na zdejším webu.

    Udivený čtenář

    Milý Příteli, ještě bych k tomuto \“prima nezávislému a vysoce erudovanému\“ testu doplnil, že je skutečným mistrovstvím postavit proti sobě dva francouzské entry modely proti Mondeu z nejvyšších příček ceníku. U C5 bych to odhadoval na verzi \“Base\“ s doukoupenou dvouzónovou klimatizací, 407 SW je patrně \“Confort\“; úžasná a bezchybná imitace dříví v Mondeu napovídá, že se naopak jedná o vrcholné provedení \“Ghia\“. Takto nakonfigurovaný test je zcela jasně ušit pro vítězství Mondea… Zatímco základní Francouzi si musí vystačit s balonovými šestnáctipalcovými koly, Mondeo vyjíždí na nizkoprofilových sedmnáctkách, to jistě na vnímaní stability vozu při průjezdu zatáčkou nemá pražádný vliv, že… 🙂 Rovněž tak základní francouzské interiéry plné černé barvy a záslepek jsou zcela srovnatelné Mondeem našlapaným fládrovaným plastem, displeji a imitací hliníku. Navíc, oba reprezentanti koncernu PSA mají takřka závodní konfiguraci podvozku, tedy lichoběžníkové zavěšení vpředu a multilink vzadu, takže Mc Pherson v Mondeu musí být zajisté lepší… 🙂 V otázce bezpečnosti páni pisálkové jaksi opomněli zmínit, že C5 jako jediná prošla testem EuroNCAP i podle nových pravidel platných od r. 2009, přičemž obhájila 5hvězdičkové hodnocení – skutečnost, že 5 hvězd podle stávajících pravidel je úplně jiná liga než 5 hvěz podle pravidel platných do r. 2009, pánům readktorům také asi ušla… Srovnávání poměru cena/výbava s odkazem na deklarovaný stav ujetých kilometrů u aut z \“Áček\“ je pak naprostým výsměchem. Skutečnost je tedy taková, že kdyby proti sobě stála srovnatelná auta, (tedy buď tito dva Francouzi a Mondeo Core 1,6 TDCI, nebo toto Mondeo, C5 Exclusive 2,0 HDi a 407 Pack Executive 2,0 HDi) byl by vždy jasným vítězem Citroën – v případě dvoulitru navíc s unikátním systémem Hydractive III+, který znalci (nikoliv novinářskému poserovi) dává netušené možnosti. To se však v tomto VWmagazínu psát nesmí/nechce/nemůže. Je už takovou nemilou tradicí, že výsledky zdejších testů je pro přiblížení se realitě nutné převrátit do záporné hodnoty. Možná by podtitulu tohoto média více než \“auta až na prvním místě\“ slušelo \“motoristická žurnalistika s puncem německé kvality\“ 🙂

    Pěkný den!

    didlo

    GHIA vobec nie je vrcholova verzia, je to skor taka bezna stredna verzia, u tychto mondei boli vrcholove verzie titanium, titanium X a sportovejsie ladena ale najdrahsia Titanium S. Ghiu mozno porovnat s beznym passatom vybavy comfortline.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist