autoweb.cz > Kleemann E50KCC
Kleemann E50KCC
Kleemann E50KCC je určen okruhu zákazníků, kteří mají zájem o kombík s pohonem všech kol, ale nechtějí klasické SUV. V minulých letech se podobný tah povedl Audi s velmi úspěšným modelem Allroad. Koncepce E50KCC je v podstatě podobná, ale k charakteristice auta se hodí doplnit ještě „mimořádně rychlé“. Model E50KCC je odvozen od Mercedesu E500T 4-Matic s pohonem všech kol.
Spojení „mimořádně rychlé“ není lacinou nadsázkou, protože E50KCC pohání pětilitrový osmiválec přeplňovaný kompresorem, který dosahuje výkonu 595 koní a točivého momentu 770 Nm, dostupného již ve 2000 otáček. Ve spojení s pětistupňovou automatickou převodovkou sprintuje z klidu na stovku za pouhé 4,9 sekundy, nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h.
Konstruktéři firmy Kleemann vyvinuli systém, který zvedne celou karoserii o 30 mm, ale motor a pohonné ústrojí zůstává na svém místě. Stejně jako u sériového auta funguje také vzduchové odpružení Airmatic. Úpravy vnějšího vzhledu zahrnují nástavce blatníků, prahové lišty, přepracovaný přední a zadní nárazník s nerezovým ochranným krytem, pro Kleemann klasické výfuky a hliníkové střešní lišty.
V Kleemannu pro E50KCC zvolili osmnáctipalcová litá kola s pneumatikami Toyo rozměru 255/45 a výkonný brzdový systém KB4.
Jan Cacek
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Kleemann E50KCC |
---|---|
0-100 km/h (s) | 4,9 |
Motor | |
Konstrukce | benzínový V8 přeplňovaný kompresorem, 4966 cm3 |
Zdvihový objem (cm3) | 4966 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 595 k při 5800 ot/min |
Točivý moment (Nm) | 770 Nm při 2000 ot/min |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 250 |
Rozměry a hmotnosti | |
Zavazadlový prostor (l) | 0.1 |