autoweb.cz > Kleemann CLS 50K S8
Kleemann CLS 50K S8
Mercedes CLS okamžitě uchvátil zákazníky svým sportovním designem, silně připomínajícím kupé. Na rozdíl od kupé však do něj pohodlně nastoupí celá rodina dvěma páry dveří. Kleemann se rozhodl změnit sériové CLS v auto podávající čistokrevné sportovní výkony.
Kleemann pojal úpravy CLS skutečně komplexně. Jiný je motor, brzdy, odpružení, aerodynamika, výfukový systém, kola i interiér.Pětilitrový osmiválec byl doplněn o kompresor, přeprogramování podstoupila řídicí jednotka, motor dostal vačkové hřídele Super Sport, jiné sání i kompletně nerezový sportovní duální výfukový systém, zakončený dvěma nepřehlédnutelnými koncovkami. Motor je spojený se sedmistupňovou automatickou převodovkou. O maximální trakci se stará diferenciál Kleemann s omezenou svorností. Díky těmto změnám činí výkon 595 koní při 5800 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 770 Nm při pouhých 2000 otáčkách. Neméně působivé jsou i další údaje. Sprint na stovku zvládne CLS 50K S8 za 4,7 sekundy, na 200 km/h se dostane za 13,5 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 300 km/h.Tuningová firma samozřejmě nemůže zapomenout ani na aerodynamický kit. Přední spoiler navazuje na standardní nárazník a kromě zvýraznění sportovního vzhledu má za úkol zlepšení chlazení předních brzd a snížení vztlaku přední nápravy ve vysokých rychlostech. Na zádi najdeme spodní spoiler se dvěma difuzorovými kanály, který nechává vyniknout zmíněným výfukovým koncovkám. Spoiler na víku kufru má zvyšovat přítlak. Minimálně mu nelze upřít citlivou návaznost na linie karoserie.Důležité je, aby bylo možné s mimořádně výkonným autem také zatáčet a účinně zpomalovat. Pro excelentní jízdní vlastnosti vybavili CLS 50K S8 elektronickým řídicím modulem EBL, který mění světlou výšku v rozsahu 35 mm. Systém také výrazně potlačuje boční náklon karoserie.Na výběr máte dvoudílná hliníková kola TM-5 nebo trojdílná TS-6 v rozměrech 18 až 20 palců. Největší variantou jsou kola TS-6, obutá do pneumatik rozměru 255/30 ZR20 vpředu a 305/25 ZR20 vzadu. O zpomalení se starají dvojité odvrtávané kotouče o průměru 396 mm vpředu a 342 mm vzadu.Celé dílo završuje interiér s možností individuální volby čalounění sedadel a sportovního volantu v provedení kůže, kůže/dřevo nebo kůže/karbon. Přístrojová deska, výplně dveří a středová konzola jsou obloženy pravým dřevem nebo karbonem.
Jan Cacek