Kladivo na okruhy: Porsche 911 GT3 Cup

Okruhová verze stojící na nové generaci Porsche 911 je prý ještě dokonalejší, než ta předchozí. Čekal někdo něco jiného?

Zatímco u předchozí generace se jako první ukázala silniční verze, tentokrát to na nás Porsche zkouší obráceně. Nejspíš abychom měli pocit, že nadcházející GT3 je nefalšovaným derivátem Cupové verze, kterou vidíte na fotkách. Z pohledu designu možná, dostane podobný nárazník s výdechem pod přední kapotou, obří křídlo na zádi i dvojici výfuků pěkně uprostřed.

Ale rádio nebo klimatizaci byste tu hledali marně, tady se hraje na trochu jinou notu. Jistě si všimnete jednoduchého digitálního tachometru, zploštělého volantu (tady má narozdíl od běžných aut smysl) a přepínačů na středovém panelu.

A protože se bavíme o plnokrevném závoďáku, nesmí tu chybět ochranná klec, hasicí přístroj a skořepinová sedadla. Jedna věc je tu ale poměrně nestandardní. Při případné nehodě je možné dostat řidiče skrz střechu, skoro jako v autě Jamese Bonda.

DOPORUČUJEME: Porsche 911 (991)O pohon se stará plochý šestiválec o objemu 3,8 litru. Výkon? 460 koní při 7500 otáčkách, což je o deset koní víc, než měl předchůdce. Pro lepší trakci (a ovladatelnost) jsou závodní slicky od Michelinu širší, než tomu bylo v minulosti – vpředu o 2 centimetry na 27 cm, vzadu o jeden centimetr na finálních 31 cm.

Novou GT3 Cup si pochvaluje i testovací jezdec Timo Bernhard, podle kterého je chování auta mnohem lepší, než u předešlých verzí. Hlavní podíl na tom má přepracovaná geometrie přední nápravy, díky které se podařilo zlepšit chování auta na limitu a ještě zdokonalit vyvážení celého auta.

A na kolik vás okruhové dovádění přijde? No, není to málo, jen základní cena za auto je 181 200 € (4,6 mil. Kč), přičemž závodit můžete zatím jen v továrním šampionátu Mobil 1 Supercup. Ani v barvách není moc na výběr, vlastně vůbec, k dispozici je jen v bílé barvě.

10.12.2012 6:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist