Kia Venga 1.4 CRDi

Nové kompaktní MPV z Nošovic má rozhodně potenciál potrápit Roomster.
  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6

Když se nám během jednoho týdne sejdou v redakci Mercedes-Benz třídy E, Opel Insignia OPC a nové BMW řady 5 spolu s kompaktním levný MPV Kia Venga, asi si dokážete představit, o které klíčky je pak v redakci největší boj a o které už menší…

Stejně mi to nedalo a dobrovolně jsem se chopil tohohle nového MPV Kia, abych zjistil, zda má opravdu co nabídnout. Nebudu zapírat, že například z lifestylového auta Kia Soul jsem nebyl úplně nadšený a trochu jsem se Vengy bál, aby to nebylo podobně nedotažené auto.

Kia Venga fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Kia Venga fotogalerie

Jak to vypadá?

Na první pohled působí Kia Venga jako velké auto a skutečně taková je. Šířkou se vyrovná Octavii a je to znát hlavně uvnitř, kde je opravdu spousta místa. Čtyři dospělí se sem vejdou bez problémů. Trochu rozpačitý jsem z pozice za volantem, který jsem si nemohl pořádně nastavit. Sedí se tu zase jako v dodávce… Ale co, vám to třeba vyhovovat bude.

Co se ergonomie týče, snaží se Kia vyhovět evropským zvyklostem a vlastně tu není nic zásadního, na co byste mohli nadávat. Horší už je to s kvalitou některých plastů, ale nesmíte zapomenout na to, že tohle je levné auto a ne Volkswagen Golf.

Jak to jezdí?

Na silnici se chová Kia Venga předvídatelně a ani rychlejší jízda v zatáčkách pro ni není hlazením proti srsti. Vlastně, nebýt nekomunikativního přeelektrizovaného řízení, byla by s ní docela zábava. Předvídatelná nedotáčivost totiž nastupuje docela pozdě a dá se snadno kontrolovat rychlým ubráním plynu, které vrátí auto zpátky do stopy.

Horší už je to s dieselovou čtrnáctistovkou, která sice nepostrádá chuť do života, ale na Vengu stačí jen tak tak. Navíc je motor docela hlučný, hlavně za studena, ale pokud jste zvyklí na rachtající tříválec 1.4 TDI v Roomsteru, bude vám tohle připadat jako ten nejvytříbenější atmosférický dvanáctiválec od Rolls-Royce. Šestistupňová převodovka je ale dobře poskládaná, takže se dá jet s Vengou svižně, ale na dálnici zároveň úsporně. Vlastně jsme se během celého testu pohybovali kolem šesti litrů a při delší cestě nebyl problém dostat hodnotu spotřeby na 5,5 l/100 km, aspoň tedy podle údajů palubního počítače.

Kolik za to všechno dám?

Jenže vás stejně nejvíc zajímá, kolik tohle auto stojí a co za své peníze dostanete, že? Motor 1.4 CRDi o výkonu 90 koní seženete od druhého stupně výbavy Active a podle ceníku za něj dáte 354 980 korun. V současné době ale platí akční nabídka, která tento model zlevní o 20 000 korun. My jsme testovali prostřední verzi Comfort, která za 394 980 korun nabízí 444 až 570 litrů zavazadlového prostoru (podle toho, jak hnete zadními sedadly), dálkově ovládané centrální zamykání, rádio s CD a podporou MP3 včetně přípojky na USB a iPod, elektrické ovládání předních oken i zrcátek, klimatizaci, šest airbagů, aktivní opěrky hlavy, stabilizační systém a další užitečné věci. Podobně vybavená Škoda Roomster s motorem 1.4 TDI o výkonu 80 koní stojí přes 450 000 korun.

Verdikt

Kia Venga bude mít spořivým českým zákazníkům rozhodně co nabídnout a nejen, že na její straně stojí celkem povedený a zajímavý design, ale i přesvědčivé jízdní vlastnosti, uspokojivý motor a velmi slušná výbava. A také především velmi atraktivní cena. S benzínovým motorem 1.6 CVVT bude Kia Venga ještě levnější a určitě o kapku kultivovanější a mrštnější. No, počkejme si na to.

Dalibor Žák

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyKia Venga 1.4 CRDi
0-100 km/h (s)14,5 s
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1396
Kompresní poměr17,0 : 1
Vrtání x zdvih (mm)75,0 x 79,0
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)66 kW / 90 koní při 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)220 Nm od 1750 do 2350 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)66,9 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)167 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)5,6 / 4,3 / 4,7 l/100 km
Objem nádrže (l)48 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4068
Šířka (mm)1765
Výška (mm)1600
Rozvor náprav (mm)2615
Provozní hmotnost (kg)1345
Celková hmotnost (kg)1800
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)550
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1300
Zavazadlový prostor (l)444 - 570 l
Ceny
Základní cena modeluod 354 980 Kč
22.2.2010 1:59| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist