Kia Rio (2001 – 2005)

První generace modelu Rio není na trhu ojetin často k vidění. Uspokojit může jen nenáročné řidiče, které možná zaujme příznivou cenou.

RADOSTI
Nízké ceny ojetin, solidní zavazadelník kombi, nízké ceny náhradních dílů z druhovýroby.

STAROSTI

Mizerná kvalita dílenského zpracování, omezený prostor pro posádku, nepřesné řazení s dlouhými drahami, špatné jízdní vlastnosti.

Automobilka Kia patřící pod křídla značky Hyundai uvedla model Rio v roce 2001. Na trh přišel ve dvou verzích: kombi a sedan. Levné zpracování, nepříliš zdařilý design a pověst korejských vozů jsou nejspíš důvody, proč se model na evropském trhu neprosadil.

Prodeje zásadním způsobem neovlivnil ani facelift, který přišel už v roce 2003. První generace Ria se přestala vyrábět o dva roky později, kdy dostal slovo stejnojmenný nástupce.

První řada Kii Rio nezávislou bariérovou zkouškou Euro NCAP nikdy neprošla. O bezpečnosti se tak můžeme jen dohadovat. S největší pravděpodobností by byl výsledek nárazového testu žalostný. Usuzujeme, tak z konstrukčního stáří vozu a jeho chatrnosti.Pozice na trhu
Na našich silnicích není Kia Rio první generace často k vidění. Většina vozidel je v provedení kombi, sedan platí za skutečně exotickou verzi. Přesto se s ním můžete setkat.

Kia Rio fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Kia Rio fotogalerie

Automobily z počátku výroby se nabízejí za ceny od 40 000 korun. Vozy po faceliftu lze sehnat za částky přibližně od 60 000 Kč. Vozidla z posledního roku výroby se pak nabízejí zhruba od 85 000 Kč.Zpracování
Dílenské zpracování rozhodně nepatří k silným stránkám Ria. Slícování dílů karoserie a interiérových plastů je často velice nedokonalé – spáry mají mnohdy na jednotlivých stranách rozdílnou šířku. Nezřídka se odlupuje lak z nárazníků a klik dveří, plastové díly mají navíc malou odolnost vůči opotřebení.

Interiér není největší, zejména na zadních sedadlech by mohlo být více místa. U sedanu nelze sklopit zadní sedačky, a tak zavazadelník o objemu 326 litrů nerozšíříte. Kombi v základním uspořádání převeze náklad o objemu 449 litrů, což vzhledem k velikosti vozu není vůbec zlé. Navíc zde můžete sklopit zadní sedadla a zavazadelník rozšířit až na 1275 litrů.Jízda
Automobil má měkce nastavené odpružení, přes nerovnosti se zhoupne, avšak po stránce jízdních vlastností propadá. Vůz se v zatáčkách značně naklání, držení jízdní stopy je mizerné a pochvalu si nezaslouží ani řízení zcela bez náznaku zpětné vazby.Motorizace
Rio první generace může pohánět zážehová třináctistovka nebo patnáctistovka. Turbodiesel v nabídce nenajdete. Osmiventilový agregát o objemu 1,3 litru vyjel ve třech výkonových variantách: 55, 60 a 62 kW.

Šestnáctiventilová pohonná jednotka o objemu 1,5 litru disponuje výkonem 72 kW. Je výrazně čilejší než kterákoli ze třináctistovek, ale řekne si také o větší příděl benzinu. Společná je všem motorům vyšší hlučnost.

Zážehové motory: 1.3/55 kW, 1.3/60 kW, 1.3/62 kW, 1.5 16V/72 kW.

NEJ motory
Dobrá volba: 1.3/60 či 62 kW
Silnější třináctistovky sice nejsou žádnými atlety, ale nabídnou lepší výkon než základní motor 1.3/55 kW. Současně jsou úspornější než šestnáctiventilová patnáctistovka.

Časté závady
Kia Rio se vyznačuje slabší mechanickou odolností vůči opotřebení a tak nejsou výjimkou různé vůle na podvozku či v řazení. Mnoho vozidel má vytlučené čepy i vytlačené silentbloky, a to nejen na přední nápravě. S vůlemi se můžete setkat také na zadní nápravě.

„Pokud vůz delší dobu stál, existuje značné riziko potíží s brzdami,“ varuje Jan Žilina, vedoucí manažer Auto Diskont. „Ty jsou mnohdy zatuhlé, objevují se poruchy ABS a výjimkou nejsou ani zvlněné brzdové kotouče,“ dodává. Nezřídka se lze setkat i se špatnou funkcí parkovací brzdy.

Poruchy se nevyhýbají centrálnímu zamykání a zámkům jako takovým. „Třináctistovky se někdy potýkají s vadným uložením vačkového hřídele, což se projevuje zvýšenou hlučností,“ vysvětluje zástupce Auto Diskont.

Milan Jirouš

31.7.2011 4:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist