Kia Rio 1.25 CVVT vs. 1.4 CVVT (2015)

39 fotografiíSrovnávací test

Kia Rio je nenáročné, ovšem velmi slušné auto. Vyplatí se ale silnější benzínový motor, nebo bohatě postačí základ?

Diskuze

10 komentářů

    Bobanus

    Rio je tajný tip pro lidi, kteří hledají dobré auto se slušným motorem a výbavou za rozumnou cenu. Fábie 3 je předražená, vzadu si za sebe nesedne ani člověk s 180cm a s motorem 1.0 MPI se musíte vyhýbat dálnici. Jen je velká škoda, že se u nás neprodává Rio Sedan tak jako na Slovensku. Větší kufr by přílákal mnohem větší klientelu 🙂

    Mirus

    Podle mého nejhezčí malé auto na našem trhu – Peter Schreyer je skvělý designer. Motory nezničitelné, interiér nejprostornější mezi malými auty, 7let záruka – co víc chtít? Zajímavé by bylo podrobné srovnání s Fábií, to by pro škodovku dobře nedopadlo….

    Karel

    Vlastníme Rio r.v.2012, Edition 1, 1,25 CVVT. Vnitřní prostor je bezkonkurenční. Často jsem po nasednutí kamarádů na zadní sedadlo slyšel větu: „Ty vole tady je místa jak v limuzíně…“ Ve předu to samé. Obzvláště ve srovnání s Fabií. Motor – na běžné ježdění po městě stačí, občasná dálnice mu taky neublíží. Spotřeba výborná, navdory tomu, co píše autor, nikdy nám kombinovaná spotřeba neukázala 6 l, jezdíme cca za 5,3 – 5,5l. Hlučnost motoru je prakticky nulová, zhruba do 80km/h o něm ani nevíte (samozřejmě s přihlédnutím ke klidné jízdě, když jej budete točit na 6000 ot/min, tak o sobě dá hodně vědět). Než jsme si na něj zvykli, tak jsme se dost často na křižovatce lekli, že zhasnul. Nezhasnul, jen není na volnoběh v autě vůbec slyšet a vibrace do karoserie žádné nejdou. Sedačky jsou příjemně tvrdé a pohodlné, ani při delších cestách vás nebolí záda. Ano, tvrdé plasty v interiéru o sobě dají na nerovné silnici znát občasným mírným povrzáváním, ale rozhodně nic velkého. Zavazadlový prostor – slušný, až výborný. Z Ikei jsme v tom ve dvou lidech odvezli velkou matraci na postel (140x200cm) plus ještě skříňku. Ano, druhý člověk musel sedět na šoférem, ale nacpali jsme to tam 🙂 Takže na závěr – máme naše Rio rádi 🙂 Úsporný motor, který na běžné každodenní a občasné dálniční ježdění bohatě stačí, vnitřní prostor bezkonkurenční, závady zatím žádné. Designem nás Rio okouzlilo na první pohled a tím ostatním časem taky. Život s ním je fajn a nikdy jsme jeho koupě nelitovali.

    polda

    to jak myslíš vážně?fabia je úplně jiné auto

    Wastelander600

    asi tak, já mam rio 1,4 top, 2015 a je to super autíčko, hromada místa, kufr tak akurát, plasty nevržou, výbava která by ve fobii stála minimálně o 80 000 víc, prostě za málo peněz hodně muziky. 😀

    jediná zbytečnost jsou podle mě senzory tlaku v gumách, který jsou povinný ve všech autech od listopadu 2014. pochopil bych kdyby senzor stál třeba 2 stovky, ale 1500 za jeden a jsou třeba v každým kole, to je prostě drahej nesmysl.

    Rio_2015

    Je vidiet Bobanus ze ste nesedeli v novom Riu ani raz. Vzadu nieje miesto pre nohy, clovek so 180cm a viac si bucha hlavu. Vyhlad z vozidla je otrasny (!!!) – dovod : vpredu maska vystupuje dopredu tam kde konci kapota tam sa nekonci auto (problem pri parkovani) to iste zly vyhlad cez stlpiky.
    Zadne okno je naklonene smerom hore cize realne sa neda vidiet pri cuvani (uz som 3 krat tukol kufor)
    Motor je kategoria sama o sebe. Mam 1.4 a tych 80kw je na papiery. Do 3000 otacok vakuum.
    Na dialnici 10 litrov pri 130 km/h. Staci mierny kopec a auto zacne spomalovat pri pedale na podlahe !
    Na dialnici do jemneho stupania treba zaradit 5 niekedy az 4.
    Rio Sedan si ani nechcem predstavit je tahsie a to parkovanie a vyhlad bude o 50% horsi.
    Spotreba v meste 7.5 s klimatizaciou. To je dalsia kapitola. Klimatizacia vezme takmer vsetok vykon z motora a pritom je velmi slaba. Tak jemne pofukuje na maximum. Vystup stredneho panela vedie vzduch priamo do oci. Palubna doska je naklonena tak ze ofuk okien vedia vzduch do oci.
    Klimatizacia na zadnych sedadlach nieje vobec citit. Takze nech boh zehna tomu uboziakovi na ktoreho vyjde dlhsia jazda na zadnom sedadle (odskusane SVK-HUN).
    Dalsie srandy – spojka je najpomalsia aku som kedy zazil (toto je moje 5te auto). Odozva na plynovy pedal je cca 1 sek. opozdena. Zadok je odlahceny a odskakuje uz pri 35 km/h do miernej zakruty!
    Auto ma stalo 12.500 eur a je to absolutny korejsi shit. Mam ho 1 rok a uz sa olupuje volant aj radiaca paka. Auto kasle pri studenom starte v servise tvrdia ze je to bezne. Pri plnom plyne citit kolisanie tusim je to sposobene technologiou cvvt ale citit ze nie Vy ovladate auto ale auto ovlada Vas a „keca“ do riadenia. Vlastnil som a jazdil na Skoda,Citroen,Kia,Renault,Opel no toto auto hodnotim ako jedno z najhorsich. A prosim Vas Pan Karel tie reci o „misto jak v limuzine“ to muselo byt ironicke. Rio je tak malicke ze skutocne nikto pri zmysloch toto nemoze vazne povedat. Skuste Octaviu alebo BMW. Toto su komunisticke krabicky na smiech.

    ZIPP

    Co to tu pan Rio_2015 mele za žvásty? Prosím Vás v čem jste to jezdil? Že by v Citroenu C3? Než jsem si Kia Rio koupil tak jsem si vyzkoušel mnoho vozů segmentu B a každopádně Kia Rio vyšla jako jedno z nejlepších aut a to jak zpracováním, prostorem, jízdními vlastnostmi tak i cenou. A mezi námi…je to jedno z nejprodávanějších aut na západ od nás….dokonce je skupují i z našich autobazarů 🙂

    ZDENĚK

    Dobrý den, chci se zeptat nikde jsem nenašel pro kolika kilometrech se mění rozvody u kia rio 2013 1.25CVVT a zda se vůbec není. Díky za odpověď

    přemysl svoboda

    Koupil jsem si Kiu Rio r 2016 s motorem 1.25 a úplně koukám na ty Vaše nesmysly o spotřebě. Stejně tak jsem četl že tohle Rio má klimatizaci na ozdobu a že je málo výkonná.

    Klimatizace chladí perfektně – v rozpáleném autě které stojí celý den na slunci když je 35 ve stínu tak funguje naplno po ujetí max. 500 m a po max. 10 km jízdy je auto krásně vychlazené.

    A spotřeba ?
    Brno – Vídeň – eko jízda 3.7 normálně 4.3
    Jízda po městě – léto s puštěnou klimou 5.1 – 5.2, v zimě kdy auto nastartuji a pomalu škrabu, odmetám atd. je po městě 5.4 – 5.6
    Nejvyšší spotřebu jak píšou na dálnici je pravda. trasa Brno-Praha-Plzeň-Norimberk a zpět mě vyšla 6.2 po česku cca 140 km/h v Německu kolem 180.
    Zajímalo by mě kdo přišel na těch 8 litrů… Táhli jste při testu přívěs s pískem nebo vyplácali půl nádrže na volnoběh na parkovišti ??
    Na nádrž se ujede mezi 650 a 750 kilometry… tankuji 29-33 litrů

    Fabrika Neslobodny

    Plny vykon klimatizacie po 500 metroch. Pane Boze keby tu nepisali zaplateny agenti :D. Rio velke ako limuzina, najlepsie v segmente.
    Uzasna 7 rocna zaruka. Po jednom roku mi prasklo tesnenie na zadnych brzdach zhrdzaveli. 2 oficialne servisy ma poslali prec ze ziadna zavada tam nieje a piskanie brzd je bezna chyba. V tretom mi vymenili brzdy vraj to sposobilo tesnenie za 10 eur. Samozrejme vymenili len na pravej strane druhe mi odislo 4 mesiace neskor 😉 … skutocne su tu agenti zaplateny spolocnostou KIA. Je to smutny maly vehikel ktory kupuju podivny ludia so sebaklamom. Skutocne si sadnite do Octavie a BMW a potom do Ria. Za 12 tisic mam trosku ine auticko. Na zapade sa nekupuje Rio. BTW POCET PREDANYCH KUSOV V EU ZA 2016 Drahy Pan ZIPP.
    1.Volkswagen1 714 646-0,5
    2.Renault1 101 400+12,9
    3.Ford1 056 115+1,5
    13.Citroen543 798-1,2
    14.Hyundai502 773+7,6
    15.Kia434 174+12,4
    Kia na chvoste. V amerike ohodnotene ako WORST COSUMER SATISFACTION RATING. Btw pokial viem Cesky patrioti kupuju hyundai…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist