Kia Rio 1.1 CRDi

15 fotografiíKia Rio

Nové Rio jsme už vyzkoušeli s benzínovým motorem. Jak se ale pod kapotou chová malý tříválcový diesel se slibovanou spotřebou pod 4 litry na 100 km?

Diskuze

3 komentáře

    Honza

    Zdravím, rád bych se zeptal, proč v testu konfrontujete motor 1.1 CRDi s prastarou koncernovou 1.4 TDI, která je už dávno minulostí. Porovnání s Common Railovou 1.2 TDI by jistě bylo férovější.
    Dále spotřeba, vím, že se nejednalo o klasický test, ale u dieselu je to podstatná informace a formulace \“nepodařilo atakovat hodnoty pod čtyřlitrovou hranicí\“ je docela obecná 🙂

    WinDiesel

    Oni si totiž páni novináři ještě zřejmě nevšimli, že nějaký motor 1,2 TDI existuje. Já jsem ho testoval a platí o něm přesně to samé co o 1,1 CRDi. Tichý, pružný, spotřba je docela závislá na stylu jízdy.
    Jediné, co je u 1,2 TDI špatné, je, že koncern nedovolil Škodovce prodávat tento motor jinak než ve výbavě Greenline. Seat může prodávat i normální verze, za cca 315 tis Kč, Polo je k mání dokonce za 275 000 (s akční slevou). Škoda Greenline stojí 360 000 Kč – to si určitě kupí běžný uživatel. Občas mi jde VW na nervy.

    Honza Koubek, autotube.cz

    Přesně jak jsem napsal – s dieselovými tříválci mám omezené zkušenosti a právě se starou 1.4 TDI jsem jel naposledy (předtím to byl jen srovnatelně katastrofální starý dieselový tříválec Hyundai), takže srovnávám s tím, co znám. S koncernovou 1.2 TDI jsem zatím nejel a upřímně řečeno to není ani kdovíjaký můj sen.
    Odhadnout reálnou spotřebu se na několika desítkách kilometrů skutečně nedá, navíc když člověk auto zkouší, testuje a tudíž s ním jede opravdu jinak, než běžný majitel. Mohu napsat, že mi na palubním počítači svítilo třeba 4,9 litru, ale vypovídající hodnota je nulová. Nezbývá než počkat na klasický redakční test – po týdenním jezdění už zkušený redaktor nějakou představu o reálné spotřebě získá.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist