Kia Rio 1.1 CRDi
15 fotografiíKia Rio
Nové Rio jsme už vyzkoušeli s benzínovým motorem. Jak se ale pod kapotou chová malý tříválcový diesel se slibovanou spotřebou pod 4 litry na 100 km?
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
15 fotografiíKia Rio
Nové Rio jsme už vyzkoušeli s benzínovým motorem. Jak se ale pod kapotou chová malý tříválcový diesel se slibovanou spotřebou pod 4 litry na 100 km?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Zdravím, rád bych se zeptal, proč v testu konfrontujete motor 1.1 CRDi s prastarou koncernovou 1.4 TDI, která je už dávno minulostí. Porovnání s Common Railovou 1.2 TDI by jistě bylo férovější.
Dále spotřeba, vím, že se nejednalo o klasický test, ale u dieselu je to podstatná informace a formulace \“nepodařilo atakovat hodnoty pod čtyřlitrovou hranicí\“ je docela obecná 🙂
Oni si totiž páni novináři ještě zřejmě nevšimli, že nějaký motor 1,2 TDI existuje. Já jsem ho testoval a platí o něm přesně to samé co o 1,1 CRDi. Tichý, pružný, spotřba je docela závislá na stylu jízdy.
Jediné, co je u 1,2 TDI špatné, je, že koncern nedovolil Škodovce prodávat tento motor jinak než ve výbavě Greenline. Seat může prodávat i normální verze, za cca 315 tis Kč, Polo je k mání dokonce za 275 000 (s akční slevou). Škoda Greenline stojí 360 000 Kč – to si určitě kupí běžný uživatel. Občas mi jde VW na nervy.
Přesně jak jsem napsal – s dieselovými tříválci mám omezené zkušenosti a právě se starou 1.4 TDI jsem jel naposledy (předtím to byl jen srovnatelně katastrofální starý dieselový tříválec Hyundai), takže srovnávám s tím, co znám. S koncernovou 1.2 TDI jsem zatím nejel a upřímně řečeno to není ani kdovíjaký můj sen.
Odhadnout reálnou spotřebu se na několika desítkách kilometrů skutečně nedá, navíc když člověk auto zkouší, testuje a tudíž s ním jede opravdu jinak, než běžný majitel. Mohu napsat, že mi na palubním počítači svítilo třeba 4,9 litru, ale vypovídající hodnota je nulová. Nezbývá než počkat na klasický redakční test – po týdenním jezdění už zkušený redaktor nějakou představu o reálné spotřebě získá.