Kia Rio 1.1 CRDI Edition 1
9 fotografiíKia Rio
Že je nová Kia Rio povedené auto, to už víme. Ale jak obstojí s nejmenším a nejslabším dieselovým motorem v nabídce? Dokáže být aspoň úsporná?
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
9 fotografiíKia Rio
Že je nová Kia Rio povedené auto, to už víme. Ale jak obstojí s nejmenším a nejslabším dieselovým motorem v nabídce? Dokáže být aspoň úsporná?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Třetím rokem jezdím vozem Hyundai i20 1,1 CRDI (model 2015). Tento vůz je vlastně starší sestrou nebo spíš sestřenicí Kie Rio, s níž sdílí spoustu shodných dílů motoru, převodů i podvozku. Výkonově to opravdu není žádný „trhač asfaltu“, ale pro běžný provoz je naprosto dostačující. Samozřejmě příplatek cca 50.000 oproti benzínové 1,2 je nehorázný, ale mně se podařilo vůz koupit v roce 2015 v akci za stejnou cenu jako benzínová 1,2 (základ 229.000). Výkon srovnatelný s benzínovou Fábií 1,4, navíc šestikvalt a velmi sympatická spotřeba. V průměru (jezdím svižně, ale s lehkou nohou) v létě za 4,4 a v zimě za 4,7 na 100km. Není problém, s citem a používáním hlavy a samozřejmě s prohřátým motorem, zajet i za proklamovaných 3,9l/100km. Hyundai i20 má udávanou spotřebu 3,9, na palubním počítači cca 4,5 a ve skutečnosti (podle tankování) cca 4,7. Můj předchozí vůz Škoda Fabia 1,2 HTP měl udávanou spotřebu 4,7, na palubním počítači 5,6 a podle tankování 6,5, takže rozdíl teorie vs praxe 1,8l/100km. U Hyundaie je rozdíl 0,8l/100km.