Kia představuje nafouknuté Niro Plus. Češi by tohle auto milovali, bohužel mají smůlu

Kia odhalila svůj první model pro speciální účely (PBV – purpose-built vehicle) s označením Niro Plus.
005901-1100x618.jpgCelá galerie 5 Zdroj: Kia

Kia Niro Plus se v první fázi uplatní na korejském trhu jako bezemisní taxi – firma upravila model e-Niro první generace tak, aby odpovídalo současným nárokům a požadavkům služeb spolujízdy. Představení uvedeného modelu navazuje na únorovou premiéru vozu Ray Van, prvního jednomístného vanu na korejském trhu, navrženého k uspokojení rostoucí celonárodní poptávky po službách balíkových dopravců.

Niro Plus je nedílnou součástí plánu Kia stát se poskytovatelem řešení trvale udržitelné mobility a leaderem na poli vývoje PBV. Zároveň odráží vyšší poptávku veřejnosti po udržitelnějších prostředcích cestování vč. používání vozů taxi nebo komerčních služeb spolujízdy.

Kia má v plánu připravit i verzi modelu Niro Plus pro soukromé zájemce, kteří tento vůz využijí při nejrůznějších volnočasových aktivitách vč. kempování.

V návaznosti na prudký rozvoj elektronického obchodování během posledních dvou let výrazně vzrostla i poptávka po službách dopravců a logistických firem. S růstem trhu PBV plánuje Kia postupně rozšiřovat svoji nabídku od kategorie super mini až po velká vozidla pro speciální účely, která mohou posloužit i jako alternativa veřejné dopravy, či nabízet využití jako mobilní kancelář.

Čtěte také:

Nordschleife má první elektrický taxík. Jedno kolo vyjde na 4 000 korun

Z Václaváku na letiště vás Ford Focus RS Taxi (ne)odveze

Škoda Fabia R5 jako pražské taxi a šampion rally Jan Kopecký za volantem?!

Model taxi Niro Plus vychází z první generace oblíbeného crossoveru Niro EV. Niro EV se od svého uvedení v roce 2018 prodává na světových trzích v reakci na rostoucí poptávku veřejnosti po všestranných akumulátorových elektromobilech (BEV).

Několika vylepšeními modelu Niro EV vzniklo Niro Plus, připravené naplnit silnou poptávku korejských provozovatelů taxislužeb a služeb spolujízdy. Upravený model s délkou 4385 mm (+10 mm) a výškou 1640 mm (+70 mm) nabízí cestujícím prostornější kabinu.

Díky větším rozměrům mají řidič i přední spolujezdec o 65 mm navíc v prostoru hlavy; na zadních sedadlech pak rozměry v oblasti hlavy a nohou narostly o 72 mm, resp. 27 mm. K větší prostornosti kabiny přispělo i zeštíhlení konstrukcí, neboť Niro Plus v porovnání s původním modelem Niro EV používá tenčí sedadla a výplně dveří.

K pohodlí a bezpečnosti řidiče výrazně přispívá integrovaný displej typu „vše v jednom“, kde odpadá potřeba používat několik zařízení a obrazovek. Na displeji se budou zobrazovat veškeré informace důležité pro řidiče taxi a jeho pracovní potřeby, tedy např. navigace, taxametr, digitální ukazatel ujeté vzdálenosti nebo funkce rozpoznávání hlasu.

Systém bude obsahovat i údaje o důležitých bodech zájmu a místa nejbližších dobíjecích stanic pro elektromobily. Kia plánuje partnersky spolupracovat s místními i celonárodními firmami v rámci nabízení on-line (OTA) softwarových aktualizací a dalších služeb.

28.4.2022 9:09| autor: Hugo Kottás | zdroj: Kia

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist