Kia Picanto – Crash test Euro NCAP

Malá Kia Picanto si v nárazových testech vedla dobře, ale absence stabilizačního systému ESP v základní výbavě ji připravila o pět hvězdiček.

Nová malá Kia Picanto, kterou jsme neváhali označit jako prozatím nejlepší auto segmentu A, doplatila na důslednost instituce Euro NCAP, která vyžaduje u všech nových aut elektronický systém jízdní stability ESP. Ten se do vozu Kia Picanto nedává v základní výbavě a testované auto s ním vybaveno nebylo – a právě kvůli tomu nedosáhlo na plný počet bodů, ačkoli si v samotném nárazovém testu vedlo velmi dobře.

Malé Picanto ochránilo dospělé i děti dobře. Při čelním nárazu vykázala figurína řidiče jen nepatrně horší zatížení hrudníku a dolních končetin. Picanto zůstalo stabilní a A-sloupek se posunul u pouhých 11 mm dovnitř. Horší už to bylo se sloupkem řízení, který se ale hnul jen o 6 mm nahoru. Hodně se však posunuly pedály – spojka se hla o 104 mm proti řidiči a také o 54 mm nahoru.

Kia Picanto fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Kia Picanto fotogalerie

Ochrana krční páteře je jen průměrná, ale figuríny dětí byly ochráněny dobře a ani zde komisaři Euro NCAP neshledali nic, co by nesplňovalo přísné podmínky. Kia Picanto tak skutečně doplatila jen na absenci systému ESP, kvůli čemuž nedostala plný počet bodů a výsledných pět hvězdiček.

autoweb.cz

25.8.2011 10:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist