Kia Optima modernizuje. A nabízí dvě nové pohonné jednotky

Popravdě, Kia Optima vypadá stále velice moderně, přesto jsou tady optikou výrobce dílčí aspekty, které je třeba nechat osvěžit čerstvým větrem změn. Takže, jak se píše v tiskovém prohlášení,  modernizace modelu Kia Optima přináší řadu designových vylepšení a nové pohonné jednotky. Evropský model prodávaný v karoseriích sedan a kombi se poprvé představí na mezinárodním ženevském autosalonu 2018 a na českém trhu se začne prodávat ve 4. čtvrtletí 2018.

Optima nabídne dvě nové pohonné jednotky: zbrusu nový naftový motor Kia ‘U3’ 1,6 litru CRDi (zkr. Common-Rail Direct injection) a přeplňovaný benzínový motor 1,6 litru T-GDI (zkr. Turbocharged Gasoline Direct Injection) s přímým vstřikováním paliva. Nová Optima kromě designových úprav v exteriéru i interiéru přináší nejmodernější technologie aktivní bezpečnosti a palubní konektivity Kia.

Komentuje Michael Cole, COO společnosti Kia Motors Europe: „Model Optima se v roce 2017 těšil rekordním prodejům, které narostly z 9 600 na loňských více než 16 800 vozidel. U modelu klíčového pro udržitelný růst značky Kia v Evropě se v roce 2017 podařilo zachovat pozitivní prodejní trend díky uvedení nových variant. Sem patří kombi Sportswagon a výkonná provedení GT, stejně tak jako Plug-in hybrid s ultra nízkými emisemi.“

„Optima nyní disponuje provedením pro jakékoli požadavky a díky svému modernizovanému designu, novým motorům a ještě širší nabídce technologií se stává ještě atraktivnější volbou pro firemní i soukromé zákazníky.“

Pro Optimu je nyní k dispozici zbrusu nový naftový motor Kia ‘U3’, který s rezervou splňuje přísnější omezení emisní normy Euro 6d TEMP. Nová jednotka ‘U3’ 1,6 litru CRDi (zkr. Common-Rail Direct injection – rozvod paliva typu Common Rail, přímé vstřikování) nahrazuje dřívější agregát 1,7 litru CRDi. Nový motor používá aktivní systém selektivní katalytické redukce (katalyzátor SCR) k výraznému snížení objemu škodlivých emisí. Nová pohonná jednotka díky tomu vykazuje nízké emise CO2, pevných částic a oxidů dusíku. Hnací ústrojí disponuje výkonem 136 k a točivým momentem 320 Nm v pásmu 2000 až 2250 ot/min.

Novinkou v nabídce motorizací je i benzínový agregát Kia 1,6 litru T-GDI o výkonu 180 k. Lehký přeplňovaný motor je další možností volby mezi atmosférickou jednotkou 2,0 litru CVVL o výkonu 163 k a přeplňovaným agregátem 2,0 litru T-GDi o výkonu 245 k, určeným pro sportovněji zaměřenou variantu GT. Nová pohonná jednotka 1,6 litru T-GDI 180 k je spojena s hladce řadící sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Kia (7DCT), umožňující řazení pomocí pádel pod volantem.

Nový volič jízdních režimů umožnuje přepínání mezi režimy Eco, Comfort, Sport a Smart. V každém z režimů si řidič upravuje reakce hnacího ústrojí, ať již s důrazem na nízkou spotřebu paliva nebo bezprostřednější akceleraci. Navolením jízdního režimu se též upravuje účinek posilovače řízení (zde uloženého v převodce řízení), buďto pro pohodovou jízdu bez stresu, nebo naopak pro bezprostřední reakce řízení při sportovnější jízdě. Režim ‘Smart Mode’ se snaží předvídat potřeby řidiče a automaticky přepíná mezi režimy Eco, Comfort a Sport podle aktuální situace. Optima se tak dokáže průběžně přizpůsobovat chování řidiče a změnám jízdních podmínek s odhadováním upřednostňovaného stylu řidiče za různých rychlostí a v různých prostředích.

Modernizovaný design exteriéru i interiéru? Jistě… Návrháři Kia provedli ve ztvárnění exteriéru Optimy řadu úprav. Patří sem mj. přepracovaný přední nárazník, nové koncové svítilny typu LED a přepracované přední světlomety a mlhová světla. Provedení sedan dále zaujme novým tvarem zadního nárazníku. Tygří maska chladiče používá novou povrchovou úpravu v lesklém chromu, přispívající k rafinovanému a cílevědomému vzhledu. V nabídce se objevuje nový červený odstín karoserie ‚Runway Red‘, stejně tak jako nový design litých kol o velikosti 16, 17 nebo 18″.

V kabině najdeme nový volant a matné chromové dekory na středovém panelu, protažené napříč celou přístrojovou deskou. Zájemci mohou zvolit čistě černý interiér, dvoubarevné schéma v kombinaci černé a šedé látky či kůže, resp. nové látkové či kožené čalounění v hnědém odstínu.

Optima kromě toho nabízí nové ambientní osvětlení kolem přístrojové desky a dveří, včetně možnosti přepínat mezi šesti různými barvami – případně přiřadit různé barvy světla jednotlivým jízdním režimům. Osvětlení kabiny je standardně nastaveno jako jemně zelené v režimu Eco, resp. červené v režimu Sport. V režimu Smart se ambientní osvětlení přepne do měkce modrého tónu.

K upravenému stylovějšímu a markantnějšímu vzhledu provedení GT a GT Line přispívají nová LED mlhová světla, design 18″ litých kol a subtilní leskle černé dekory na zpětných zrcátkách, prazích karoserie a kolem sání vzduchu.

Interiéru se týkají tatáž vylepšení kvality materiálů a dekorů jako u standardního provedení, přičemž sedadla se nyní nabízejí ve dvoubarevné kombinaci černé a červené kůže. K dispozici je i čalounění černou kůží s kontrastním červeným prošíváním. U verze GT najdeme na předních sedadlech vyšitá decentní loga GT s kontrastním černým nebo šedým stehem (v závislosti na zvoleném čalounění).

27.2.2018 4:22| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist