Kia cee’d SW 1.6 CRDi 136 k DCT (2016)

Praktický kombík ve sportovně střiženém kabátě, s nejsilnějším turbodieselem pod kapotou, novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a velmi solidním zpracováním i jízdními vlastnostmi. Má tohle auto vůbec nějakou chybu?

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 7

  • Celkové hodnocení 8

Radosti

Kultivovaný motor; sladění převodovky; pohodlný podvozek

Starosti

Odtažité řízení; drobné detaily v interiéru; vypadá jako GT, ale není to GT


Pro Kiu cee’d je nedávný facelift důležitý hned ze dvou důvodů – jednak přinesl nový benzínový tříválec o objemu jednoho litru přeplňovaný turbodmychadlem, druhou zásadní novinkou je sedmistupňová dvouspojková převodovka. Vyloženě se nabízí, že bychom obě novinky otestovali v jednom balení, leč taková kombinace v nabídce automobilky prostě není. A jelikož test nového tříválce připravují kolegové, hádáte správně, že já dnes budu referovat o nové převodovce. Spojení s nejsilnějším turbodieselem 1.6 CRDi se přímo nabízí, a když nafťák, tak zabalený v kombíku. Prostě taková klasika. Co víc si přát?

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Interiér

Lepší interiér určitě ne. Místy na vás možná vykouknou velké kusy smutně vyhlížejícího černého plastu, hlavně před spolujezdcem, ale nic z toho, na co saháte a co používáte každý den, nepůsobí chatrně. Ergonomie pracoviště má také svoji jasnou logiku, v ničem se tu ztrácet nebudete, dokonce i na volantu, na kterém vybujela tlačítková vyrážka, se po čase celkem vyznáte. Prostoru nabídne Kia cee’d SW dostatek a v žádném ohledu jsem nezaznamenal, že by se nějak vymykala standardu, ať už v dobrém, či špatném.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pohon

Turbodiesel 1.6 CRDi platí za slušný motor. Vzhledem k faktu, že jde o vrchol naftové nabídky, nepůsobí jeho 136 koní a 300 Nm světoborně, ale pro všechny životní situace stačí. Předjíždění na okreskách s trochou kalkulace zvládnete a na dálnici udržíte i německé tempo. Při vlažné jízdě auto zrychluje velmi nenuceně a mnohokrát mi doslova ujíždělo pod zadkem, aniž bych získal pocit, že jedu rychleji, než bych ve skutečnosti měl. Možná je to i kultivovaným chodem motoru a velmi dobrým odhlučněním. Jak funguje nová převodovka? Rozjíždí se jemně, popojíždí bez cukání a celkově řadí hladce a svižně. Mírně se zamyslí jen ve chvíli, kdy jí dáte povel pádly pod volantem směrem nahoru. Dolů řadí o něco rychleji a nikdy se mi nepodařilo zmást ji svými požadavky. Hezkým detailem je i funkce brzdění motorem, stačí se s kopce dolů jen letmo dotknout brzdového pedálu a převodovka intuitivně podřadí třeba i o dvě rychlosti dolů. Plachtit ovšem, poněkud proti trendu dnešní doby, neumí…

„Sedmistupňová dvouspojková
převodovka si s motorem velmi dobře rozumí.“

Spotřeba

Normované testy slibují velmi pěkná čísla, konkrétně 5,1 l/100 km ve městě, 4,0 l/100 km mimo město a 4,4 l/100 km kombinovaně, ale jak už to tak bývá, realita je trochu někde jinde. Ve skutečnosti jsem celý týden jezdil po městě za 6,9 litru, na dálnici povoleným limitem si motor řekl o půl litru méně, ustálenou stovkou mimo město pak o 5,5 litru.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Ovladatelnost

Menší výtku v ovladatelnosti mám snad jen k řízení, které není zcela konzistentně vyvážené a je v něm cítit poněkud umělý odpor. Ani přepínání tuhosti posilovače na tom nic nezmění a rozdíly mezi jednotlivými režimy jsou téměř nepostřehnutelné, bohatě by stačilo jedno dobré nastavení. Jinak mohu jen chválit, především jízdní komfort. Podvozek zdatně filtruje i hodně ošklivé nerovnosti, a to jak poddajným naladěním, tak především velmi dobrým odhlučněním. Možná by si zasloužil o kapku tužší nastavení, aby se do zatáček vrhal s větším nadšením a menšími náklony, ale to není tak významná výtka, aby kompromitovala jinak velmi příjemnou ovladatelnost vozu.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Verdikt

Kia cee’d SW 1.6 CRDi za týden užívání nezanechala v mém životě nějakou hlubší vzpomínku a patří mezi ta snadno zapomenutelná auta. To ovšem v žádném případě není kritika, jako spíš pochvala. Všechno, co jsem po ní požadoval, totiž dělala s takovou nenápadnou samozřejmostí. Vlastně si nevzpomenu na jediný okamžik, kdy by mě něčím vytočila, naopak sloužila tak, jak má. Za lehce přes půl milionu je to velmi solidní rodinné auto – slušně vyrobené, prostorné i praktické, velmi pohodlné i hezky řiditelné, s výkonově dostačujícím motorem, který je úsporný a notuje mu dobře fungující automatická převodovka. A jako bonus v paketu GT Line vypadá vážně dobře. Škoda jen, že se jedná pouze o optický paket, ostřejší GTčko by tomuhle kombíku moc slušelo…

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1582
Kompresní poměr16,0 : 1
Vrtání x zdvih (mm)77,2 x 84,5
Převodovkasedmistupňová dvouspojková
Poháněná kolapřední
Podvozek
Vpředutypu McPherson
Vzaduvíceprvkové zavěšení
Pneumatiky vpředu225/45 R17
Pneumatiky vzadu225/45 R17
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)100 / 136 v 4000
Točivý moment (Nm)300 v 1750 - 2500
Výkon/hmotnost (k/t)89
0-100 km/h (s)10,9
Nejvyšší rychlost (km/h)197
Spotřeba paliva (l/100 km)5,1 / 4,0 / 4,4
Objem nádrže (l)53
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4505
Šířka (mm)1780
Výška (mm)1485
Rozvor náprav (mm)2650
Provozní hmotnost (kg)1529
Celková hmotnost (kg)1940
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)650
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1500
Zavazadlový prostor (l)528 / 1642
Ceny
Základní cena modelu334 980,- (1.4 CVVT 99 k Comfort)
Základní cena test. verze414 980,- (1.6 CRDi 136 k Comfort)
Cena testovaného vozu479 980,- (1.6 CRDi 136 k DCT Comfort Plus)
30.3.2016 12:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist