autoweb.cz > výbava auta > automatická převodovka > Kia cee’d SW 1.6 CRDi 136 k DCT (2016)
Kia cee’d SW 1.6 CRDi 136 k DCT (2016)
Dynamika 7
Chování na silnici 8
Provozní náklady 9
Praktičnost 9
X-Factor 7
Celkové hodnocení 8
Radosti
Kultivovaný motor; sladění převodovky; pohodlný podvozek
Starosti
Odtažité řízení; drobné detaily v interiéru; vypadá jako GT, ale není to GT
Pro Kiu cee’d je nedávný facelift důležitý hned ze dvou důvodů – jednak přinesl nový benzínový tříválec o objemu jednoho litru přeplňovaný turbodmychadlem, druhou zásadní novinkou je sedmistupňová dvouspojková převodovka. Vyloženě se nabízí, že bychom obě novinky otestovali v jednom balení, leč taková kombinace v nabídce automobilky prostě není. A jelikož test nového tříválce připravují kolegové, hádáte správně, že já dnes budu referovat o nové převodovce. Spojení s nejsilnějším turbodieselem 1.6 CRDi se přímo nabízí, a když nafťák, tak zabalený v kombíku. Prostě taková klasika. Co víc si přát?
Interiér
Lepší interiér určitě ne. Místy na vás možná vykouknou velké kusy smutně vyhlížejícího černého plastu, hlavně před spolujezdcem, ale nic z toho, na co saháte a co používáte každý den, nepůsobí chatrně. Ergonomie pracoviště má také svoji jasnou logiku, v ničem se tu ztrácet nebudete, dokonce i na volantu, na kterém vybujela tlačítková vyrážka, se po čase celkem vyznáte. Prostoru nabídne Kia cee’d SW dostatek a v žádném ohledu jsem nezaznamenal, že by se nějak vymykala standardu, ať už v dobrém, či špatném.
Pohon
Turbodiesel 1.6 CRDi platí za slušný motor. Vzhledem k faktu, že jde o vrchol naftové nabídky, nepůsobí jeho 136 koní a 300 Nm světoborně, ale pro všechny životní situace stačí. Předjíždění na okreskách s trochou kalkulace zvládnete a na dálnici udržíte i německé tempo. Při vlažné jízdě auto zrychluje velmi nenuceně a mnohokrát mi doslova ujíždělo pod zadkem, aniž bych získal pocit, že jedu rychleji, než bych ve skutečnosti měl. Možná je to i kultivovaným chodem motoru a velmi dobrým odhlučněním. Jak funguje nová převodovka? Rozjíždí se jemně, popojíždí bez cukání a celkově řadí hladce a svižně. Mírně se zamyslí jen ve chvíli, kdy jí dáte povel pádly pod volantem směrem nahoru. Dolů řadí o něco rychleji a nikdy se mi nepodařilo zmást ji svými požadavky. Hezkým detailem je i funkce brzdění motorem, stačí se s kopce dolů jen letmo dotknout brzdového pedálu a převodovka intuitivně podřadí třeba i o dvě rychlosti dolů. Plachtit ovšem, poněkud proti trendu dnešní doby, neumí…
„Sedmistupňová dvouspojková
převodovka si s motorem velmi dobře rozumí.“
Spotřeba
Normované testy slibují velmi pěkná čísla, konkrétně 5,1 l/100 km ve městě, 4,0 l/100 km mimo město a 4,4 l/100 km kombinovaně, ale jak už to tak bývá, realita je trochu někde jinde. Ve skutečnosti jsem celý týden jezdil po městě za 6,9 litru, na dálnici povoleným limitem si motor řekl o půl litru méně, ustálenou stovkou mimo město pak o 5,5 litru.
Ovladatelnost
Menší výtku v ovladatelnosti mám snad jen k řízení, které není zcela konzistentně vyvážené a je v něm cítit poněkud umělý odpor. Ani přepínání tuhosti posilovače na tom nic nezmění a rozdíly mezi jednotlivými režimy jsou téměř nepostřehnutelné, bohatě by stačilo jedno dobré nastavení. Jinak mohu jen chválit, především jízdní komfort. Podvozek zdatně filtruje i hodně ošklivé nerovnosti, a to jak poddajným naladěním, tak především velmi dobrým odhlučněním. Možná by si zasloužil o kapku tužší nastavení, aby se do zatáček vrhal s větším nadšením a menšími náklony, ale to není tak významná výtka, aby kompromitovala jinak velmi příjemnou ovladatelnost vozu.
Verdikt
Kia cee’d SW 1.6 CRDi za týden užívání nezanechala v mém životě nějakou hlubší vzpomínku a patří mezi ta snadno zapomenutelná auta. To ovšem v žádném případě není kritika, jako spíš pochvala. Všechno, co jsem po ní požadoval, totiž dělala s takovou nenápadnou samozřejmostí. Vlastně si nevzpomenu na jediný okamžik, kdy by mě něčím vytočila, naopak sloužila tak, jak má. Za lehce přes půl milionu je to velmi solidní rodinné auto – slušně vyrobené, prostorné i praktické, velmi pohodlné i hezky řiditelné, s výkonově dostačujícím motorem, který je úsporný a notuje mu dobře fungující automatická převodovka. A jako bonus v paketu GT Line vypadá vážně dobře. Škoda jen, že se jedná pouze o optický paket, ostřejší GTčko by tomuhle kombíku moc slušelo…
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1582 |
Kompresní poměr | 16,0 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 77,2 x 84,5 |
Převodovka | sedmistupňová dvouspojková |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Vpředu | typu McPherson |
Vzadu | víceprvkové zavěšení |
Pneumatiky vpředu | 225/45 R17 |
Pneumatiky vzadu | 225/45 R17 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 100 / 136 v 4000 |
Točivý moment (Nm) | 300 v 1750 - 2500 |
Výkon/hmotnost (k/t) | 89 |
0-100 km/h (s) | 10,9 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 197 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,1 / 4,0 / 4,4 |
Objem nádrže (l) | 53 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4505 |
Šířka (mm) | 1780 |
Výška (mm) | 1485 |
Rozvor náprav (mm) | 2650 |
Provozní hmotnost (kg) | 1529 |
Celková hmotnost (kg) | 1940 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 650 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1500 |
Zavazadlový prostor (l) | 528 / 1642 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 334 980,- (1.4 CVVT 99 k Comfort) |
Základní cena test. verze | 414 980,- (1.6 CRDi 136 k Comfort) |
Cena testovaného vozu | 479 980,- (1.6 CRDi 136 k DCT Comfort Plus) |