Kia cee’d SW 1.4 CVVT LPG
28 fotografiíKia Cee'd
S pohonem na LPG ujedete dál a v peněžence vám zůstane víc. Ještě však nejásejte, pohon na zkapalněný plyn má i svá negativa.
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
28 fotografiíKia Cee'd
S pohonem na LPG ujedete dál a v peněžence vám zůstane víc. Ještě však nejásejte, pohon na zkapalněný plyn má i svá negativa.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Takhle u úplně nového auta to zní skoro skvěle, ale neviděl jsem plyňák, který by jezdil dobře i po najetí 50tkm a více. Rozhasí se to, plyn začne žrát plastové klapky v sání, nakonec sežere v lepším případě těsnění pod hlavou, v horším celou hlavu, začne to odevšud smrdět, diagnostika hlásí všechny možné závady…opravdu úspora za každou cenu! 😀
Tak tos těch plyňáků moc neviděl…
Celkem o tom plynu uvažuji, protože doufám že to při této záruce mají vychytáno. A pokud ne, při mém rodinném nájezdu cca 30000 km ročně i když bych připustil že v druhém roku záruky se mi to nějakým způsobem začne s..t, tak by to měli v rámci záruky opravit. Pak to po pěti letech pořád ještě v záruce prodám.
Není úplně pravda, že nejde dát do 1,6 plyn. Ještě to není oficiální ale během prvního pololetí tohoto roku by to mělo být umožněno, pouze se čeká na nějaké vyjádření přímo z Koreji, a už teď je možné to u dealera domluvit. Já mám například toto auto objednáno. Přestavba stojí 35 tis. Líná huba holé neštěstí.
\“Ve městě jezdil za sedm, mimo město za 5,5 l/100 km a na dálnici mi z nádrže ubylo 6,5 litrů za sto kilometrů\“
Jde vidět, že autor nemá s LPG zkušenosti. Je to naprosto nereálné. Buď auto spotřebovalo dost benzínu (studené starty plus přívstřik benzínu na ochranu někkých ventilových sedel) nebo palubní počítač Kie ukazuje hypotetickou spotřebu benzínu (tak to mám třeba já na autě přestavěném v LPG servisu), takže je potřeba k údajům přidat cca 2 litry/100km a vyjde spotřeba v LPG.
Sání mám kovové bez klapek, diagnostika neříká nic, \“smradlavé\“ auto neprojde revizí ani STK a poctivě udělaná hlava si z plynu nedělá hlavu.
Co tam máte dál ? 😀
Dál tam mám například rozjebané kabelové svazky, ke kterým plynař smolí jednotku LPG na rychlospojky a omotává to elektrikářskou páskou, rozvrtané originální sání dírama pro vstřiky, neorigo kabeláž LPG, nabastlenou do už tak zaplněného motoru, zmatenou váhu vzduchu včetně řízeného odvětrání klikovky, pokud se to sání nepovede \“tak úplně\“ utěsnit, zmatené startování na půlku válců…Ale to jsou detaily, neřešte a jezděte, máte asi kliku 🙂
Ono je jasné, že při přestavbě se musí mnoho věcí \“rozjebat\“, protože výrobci aut nenabízejí žádné originální přeastavbové \“kity\“. Kabeláž moc místa nezabere, to spíše reduktor s hadicema na přívod a odvod chladící kapaliny nebo řídící jednotka. Ono je taky důležité, jaké má plynař zkušenosti s přestavbou, já mám výhodu, že \“můj\“ plynař zná dobře můj motor, protože ho má ve vlastní autě.
pěkné auto jen ne LPG,s tím budou pozeději starosti
Ono je jasné, že při přestavbě se musí mnoho věcí \“rozjebat\“, protože výrobci aut nenabízejí žádné originální přeastavbové \“kity\“. Kabeláž moc místa nezabere, to spíše reduktor s hadicema na přívod a odvod chladící kapaliny nebo řídící jednotka. Ono je taky důležité, jaké má plynař zkušenosti s přestavbou, já mám výhodu, že \“můj\“ plynař zná dobře můj motor, protože ho má ve vlastní autě.
Je to samozřejmě vaše věc, ale já bych prostě necpal LPG do auta, které nemá tvrzená sedla ventilů, jen můj názor.
Souhlas.
Mám FL Ceeda s 1.4CVVT systémem BRC kapalná fáze (+ přívstřik benzinu) a VapSaver. Najeto temer 90 tisic bez jedinného zaskobrtnuti. Predtim jsem mel 5 let Corollu (jak znamo japonci si na tvrzena sedla nepotrpi – obyc polsky STAG) – najeto 120 tis bez problemu.
Mimochodem KIA aktualne montuje stejny system od BRC.
Opet se tu ukazuje \“ceska\“ natura, kdy kazdy vi vic zarucenych informaci, nez skutecny uzivatel…
GDIcka umi BRC, Lovato i Landirenzo… zatím tedy pro motory G4FD. Bohuzel si nejsem jisty, zda ma stejny motor Ceed i i30… kazdopadne pokud ne, urcite talosi uz pracuji na naprave 😉
Pokud mas 7let zaruku, s niz se KIA i pres montaz LPG prsi, tak se na nejake pozdejsi \“problemy\“ muzes v klidu vy…t
dík za kladnou zpravu.Kiu mam objednanou,myslim dobrá volba
Jezdím z auty na LPG cca 10 let a v podzemních garážích v pohodě parkuji. Nikdy jsem za to žádnou pokutu nedostal. Jediný co dělám že auto prakuji vždy zadkem ke zdi abych s tou nálepkou LPG moc neprovokoval.
Já mám LPG namontované už ve druhém autě a celkově jsem najezdil s LPG nějakých 70 000 km.
A teď k tématu spotřeby – z čistě matematického hlediska – spotřeba LPG oproti benzínu je v současnosti vyšší o cca 15% – 25%. Což znamená, že auto, které má průměrnou spotřebu na benzín např.5,5l/100km tak na plyn bude mít spotřebu v rozmezí 6,3l/100km – 6,88l/100km tedy faktický nárůst o 0,8 – 1,3l/100km. Takže nejde to zobecňovat množstvím litrů/100km navíc, ale naopak uvádět to jako procentuelní nárůst ..
A protože testované vozidlo má malý objem válců (1,4l), tak mi uváděné údaje nepřijdou nijak ustřelený.
I dealer v KIA mi potvrdil, ze takova spotreba je naprosty nesmysl. A to jeste predpokladam ze jeho motivace je mi auto co nejrychleji prodat, takze rekne jen to optimistictejsi. Dle jeho slov by musel ceed sezrat jeste nejmene 30procent benzinu. Kolik jste dostali zaplaceno za uverejneni techto zkreslenych informaci?
Reálná spotřeba!
Mam ceeda 1.4 lpg a průměrná spotřeba za 30.000km je 8.3 litrů a to většinou mimo město. Rekordy mám min 6.7l/km do chorvatska a max 10.5l/100km lítačka.
mám kiu ceed SW 1,6 GDI. V servisu kia jsem se informoval na přestavbu na LPG. Bylo mi řečeno: navrhli mi system Lovato s přistřikem benzínu(cca 1-2 l benzinu na 100km). Cena cca 35 000,-Kč i s pojistkou. 7-letá záruka byl trvala dál, ale ne na motor. V případě, že by došlo k poškození motoru z důvodu LPG,tak to by se to pak řešilo z pojistky namontovaného LPG.Jak jsem uvedl, 7-letá záruka by se nevztahovala pouze na motor. Poznámka- přístřik se mi ale nelíbí(na základě skušeností z článkú na internetu).Raději bych tam měl přídavné mazání.
Ahoj Kiu Ceed mám teprve chvilku a zatím jsem s ní spokojený, ale jak to tu čtu tak se začínám docela znepokojovat. Koupil jsem ji přez http://kia.autobond.cz/Skladove-vozy.aspx?cardetail=51851
4 Petr: ad) … průměrná spotřeba za 30.000km je 8.3 litrů …
To je dlouhodobá spotřeba LPG, kterou ukazuje budík (= fikce) nebo na základě účtenek a kilometráže? A kolik přitom dělala spotřeba benzínu (na studené starty a přístřik)?
Zvažuji Ceeda s LPG, ale je problém se dostat k objektivním číslům.
Ja mám i 30, 1,4 LPG 73 Kw, rok výroby 2014,
kúpené ako nové, priamo od predajcu, už s prestavbou na LPG
Moje skúsenosti sú aké,
že najčastejšia spotreba LPG, podľa dotankovania kolíše od 7,2 do 8,6 l/100 Km
Najčastejšie jazdím mimo obce a diaľnici, pri ustálenej rýchlosti 110 Km/h, občas zašantím do 140Km/h
v meste spotreba klesá
Minimálnu spotrebu som mal 6,9 LPG, podľa dotankovania 36 L- LPG, po prejdení 520 Km,
pod túto spotrebu sa asi nedá podliesť, lebo celých 520 Km som prešiel na 6 stupeň,
s častým využivaním dojazdov na voľnobeh, pri neprektročení 90Km/h,
výsledná priemerná rýchlosť bola 82 Km/h
Čo sa týka spotreby benzínu,
tak po zasvietení rezervy dotankujem iba 15 l, na ktoré prejdem 5.000 km,
na LPG prepína automaticky po 1,5 Km pomalej jazdy
mám pro_ceeda funglovku 1.4 a myslím že v plynu skončí brzo, spotřeba je při předpisové jízdě mimo město 4,8-5,2 když je jízda svižnější tak těch 5,5… prostě to sedí s tím co je v článku, samozřejmě pokud to budu celou cestu drtit jen na jedničku a snad to nezadřu tak bude spotřeba i 50/100, ale uvažujme o řidiči s mozkem co umí používat i šestku. Gdičko by do plynu mělo jít taky, ale ne každý to u nás umí a Kia to zatím nemá oficiálně. V plynu to žere o cca 10% víc, ale stojí to míň než polovinu benzínu (čerpám pouze nitro plus), výkon plynu je laditelný a vzhledem k tomu, že má 110 oktanů, tak se na to nechytá ani to nitro plus, prostě žádný benzín, tak jako tak, ale stejně motory jsou stavěné na 95 max 98 oktanů, takže lepší benzín je spíš o kvalitě a čistotě, než o výkonu.
S plynem mám v jiném autě nalítáno přes 90tis a to jsem ho koupil už s ním a nějakých dalších 50 už měl nalítáno. Verze je BRC se startem na benzín, nemá žádné přimazávání na ochranu a jediný problém nebyl. Po 10 letech pravda výměna toroidu, takže ni čas, ani lpg auto nezničilo a není to nejmodernejší přestavba.
Mínus plynu je rezerva pryč, pokud nechcete válec v kufru a pak asi 40kg průměrně pořád navíc v autě, plus je jednoznačně cena jízdy a pokud s benzínem najedete 30 tis km už je cena srovnaná a dál se jezdí za půlku, takže cca po roce až dvou se to vrátí každému, pokud s tím autem hodláte najet míň což se třeba u funglovky moc nepředpokládá, tak pak plyn smysl nemá, jinak rozhodně doporučuju a hlavně do žroutů. Předešlé auto jsem v benzínu pod 12 nedostal. Takhle jedu na plyn a když chcu výkon a utrácet, tak zmáčknu čudlík benzínu a je tam ben, nic složitého a jde to i naopak 😉
Nechcem ťa sklamať priateľu,
ale údaje, ktoré udávaš, sú iba údajmi palubného počítača,
skutočná priemerná spotreba LPG podľa dotankovania je cca 7,5 L/100 Km
Ja mám rekord na 495 Km trase, jazdou na minimálnu spotrebu 6,46 L/100 Km PLG
a tom som podľa ukazovateľa rýchlosti v aute neprekročil rýchlosť 90Km/h
a priemernú rýchlosť som mal 72 Km/h
čo som vypočítal podľa dotankovania LPG za 20€,
v cene 0,61 PLG/L, celkom 32,78l LPG
Tak to jste toho viděl málo.
Já mám Roomstra 1,4 benzín najeto 210000km a bez problémů.
Velký pozor na náklady spojené s tímto motorem při provozu na LPG. Nemá hydraulické vymezení vůlí ventilů, takže co 15 tisíc by bylo otimální zkotrolovat a seřídit tyto vůle, což neco stojí…. Snad to origo servis bude umět a nebudou tvrdit, že to není potřba. Oply a VW co vím z hydroštelu zatím neslevili…. Jinak LPG zdar…. mám ho u astry a 100tKm bez problémů….
no do toho zákazu bych nejezdil. Ne že bych se bál že to tam bouchne ale spíše kvůli pojišťovně – když tě v garáži někdo nabourá, nejspíš budeš mít smůlu a nikdo ti nic nedá, jelikož v zákazu jsi neměl co dělat.