Kia cee’d SW 1.4 CVVT LPG

28 fotografiíKia Cee'd

S pohonem na LPG ujedete dál a v peněžence vám zůstane víc. Ještě však nejásejte, pohon na zkapalněný plyn má i svá negativa.

Diskuze

29 komentářů

    mecanix

    Takhle u úplně nového auta to zní skoro skvěle, ale neviděl jsem plyňák, který by jezdil dobře i po najetí 50tkm a více. Rozhasí se to, plyn začne žrát plastové klapky v sání, nakonec sežere v lepším případě těsnění pod hlavou, v horším celou hlavu, začne to odevšud smrdět, diagnostika hlásí všechny možné závady…opravdu úspora za každou cenu! 😀

    ya

    Tak tos těch plyňáků moc neviděl…

    Pavel

    Celkem o tom plynu uvažuji, protože doufám že to při této záruce mají vychytáno. A pokud ne, při mém rodinném nájezdu cca 30000 km ročně i když bych připustil že v druhém roku záruky se mi to nějakým způsobem začne s..t, tak by to měli v rámci záruky opravit. Pak to po pěti letech pořád ještě v záruce prodám.

    Tomáš

    Není úplně pravda, že nejde dát do 1,6 plyn. Ještě to není oficiální ale během prvního pololetí tohoto roku by to mělo být umožněno, pouze se čeká na nějaké vyjádření přímo z Koreji, a už teď je možné to u dealera domluvit. Já mám například toto auto objednáno. Přestavba stojí 35 tis. Líná huba holé neštěstí.

    Tycoon

    \“Ve městě jezdil za sedm, mimo město za 5,5 l/100 km a na dálnici mi z nádrže ubylo 6,5 litrů za sto kilometrů\“
    Jde vidět, že autor nemá s LPG zkušenosti. Je to naprosto nereálné. Buď auto spotřebovalo dost benzínu (studené starty plus přívstřik benzínu na ochranu někkých ventilových sedel) nebo palubní počítač Kie ukazuje hypotetickou spotřebu benzínu (tak to mám třeba já na autě přestavěném v LPG servisu), takže je potřeba k údajům přidat cca 2 litry/100km a vyjde spotřeba v LPG.

    Tycoon

    Sání mám kovové bez klapek, diagnostika neříká nic, \“smradlavé\“ auto neprojde revizí ani STK a poctivě udělaná hlava si z plynu nedělá hlavu.
    Co tam máte dál ? 😀

    mecanix

    Dál tam mám například rozjebané kabelové svazky, ke kterým plynař smolí jednotku LPG na rychlospojky a omotává to elektrikářskou páskou, rozvrtané originální sání dírama pro vstřiky, neorigo kabeláž LPG, nabastlenou do už tak zaplněného motoru, zmatenou váhu vzduchu včetně řízeného odvětrání klikovky, pokud se to sání nepovede \“tak úplně\“ utěsnit, zmatené startování na půlku válců…Ale to jsou detaily, neřešte a jezděte, máte asi kliku 🙂

    Tycoon

    Ono je jasné, že při přestavbě se musí mnoho věcí \“rozjebat\“, protože výrobci aut nenabízejí žádné originální přeastavbové \“kity\“. Kabeláž moc místa nezabere, to spíše reduktor s hadicema na přívod a odvod chladící kapaliny nebo řídící jednotka. Ono je taky důležité, jaké má plynař zkušenosti s přestavbou, já mám výhodu, že \“můj\“ plynař zná dobře můj motor, protože ho má ve vlastní autě.

    misak

    pěkné auto jen ne LPG,s tím budou pozeději starosti

    Tycoon

    Ono je jasné, že při přestavbě se musí mnoho věcí \“rozjebat\“, protože výrobci aut nenabízejí žádné originální přeastavbové \“kity\“. Kabeláž moc místa nezabere, to spíše reduktor s hadicema na přívod a odvod chladící kapaliny nebo řídící jednotka. Ono je taky důležité, jaké má plynař zkušenosti s přestavbou, já mám výhodu, že \“můj\“ plynař zná dobře můj motor, protože ho má ve vlastní autě.

    Michal

    Je to samozřejmě vaše věc, ale já bych prostě necpal LPG do auta, které nemá tvrzená sedla ventilů, jen můj názor.

    Tycoon

    Souhlas.

    Haleluja

    Mám FL Ceeda s 1.4CVVT systémem BRC kapalná fáze (+ přívstřik benzinu) a VapSaver. Najeto temer 90 tisic bez jedinného zaskobrtnuti. Predtim jsem mel 5 let Corollu (jak znamo japonci si na tvrzena sedla nepotrpi – obyc polsky STAG) – najeto 120 tis bez problemu.

    Mimochodem KIA aktualne montuje stejny system od BRC.

    Opet se tu ukazuje \“ceska\“ natura, kdy kazdy vi vic zarucenych informaci, nez skutecny uzivatel…

    Haleluja

    GDIcka umi BRC, Lovato i Landirenzo… zatím tedy pro motory G4FD. Bohuzel si nejsem jisty, zda ma stejny motor Ceed i i30… kazdopadne pokud ne, urcite talosi uz pracuji na naprave 😉

    Haleluja

    Pokud mas 7let zaruku, s niz se KIA i pres montaz LPG prsi, tak se na nejake pozdejsi \“problemy\“ muzes v klidu vy…t

    pražák

    dík za kladnou zpravu.Kiu mam objednanou,myslim dobrá volba

    Lada

    Jezdím z auty na LPG cca 10 let a v podzemních garážích v pohodě parkuji. Nikdy jsem za to žádnou pokutu nedostal. Jediný co dělám že auto prakuji vždy zadkem ke zdi abych s tou nálepkou LPG moc neprovokoval.

    Esty

    Já mám LPG namontované už ve druhém autě a celkově jsem najezdil s LPG nějakých 70 000 km.
    A teď k tématu spotřeby – z čistě matematického hlediska – spotřeba LPG oproti benzínu je v současnosti vyšší o cca 15% – 25%. Což znamená, že auto, které má průměrnou spotřebu na benzín např.5,5l/100km tak na plyn bude mít spotřebu v rozmezí 6,3l/100km – 6,88l/100km tedy faktický nárůst o 0,8 – 1,3l/100km. Takže nejde to zobecňovat množstvím litrů/100km navíc, ale naopak uvádět to jako procentuelní nárůst ..
    A protože testované vozidlo má malý objem válců (1,4l), tak mi uváděné údaje nepřijdou nijak ustřelený.

    SAP

    I dealer v KIA mi potvrdil, ze takova spotreba je naprosty nesmysl. A to jeste predpokladam ze jeho motivace je mi auto co nejrychleji prodat, takze rekne jen to optimistictejsi. Dle jeho slov by musel ceed sezrat jeste nejmene 30procent benzinu. Kolik jste dostali zaplaceno za uverejneni techto zkreslenych informaci?

    Petr

    Reálná spotřeba!

    Mam ceeda 1.4 lpg a průměrná spotřeba za 30.000km je 8.3 litrů a to většinou mimo město. Rekordy mám min 6.7l/km do chorvatska a max 10.5l/100km lítačka.

    Motes

    mám kiu ceed SW 1,6 GDI. V servisu kia jsem se informoval na přestavbu na LPG. Bylo mi řečeno: navrhli mi system Lovato s přistřikem benzínu(cca 1-2 l benzinu na 100km). Cena cca 35 000,-Kč i s pojistkou. 7-letá záruka byl trvala dál, ale ne na motor. V případě, že by došlo k poškození motoru z důvodu LPG,tak to by se to pak řešilo z pojistky namontovaného LPG.Jak jsem uvedl, 7-letá záruka by se nevztahovala pouze na motor. Poznámka- přístřik se mi ale nelíbí(na základě skušeností z článkú na internetu).Raději bych tam měl přídavné mazání.

    Karel

    Ahoj Kiu Ceed mám teprve chvilku a zatím jsem s ní spokojený, ale jak to tu čtu tak se začínám docela znepokojovat. Koupil jsem ji přez http://kia.autobond.cz/Skladove-vozy.aspx?cardetail=51851

    Radon

    4 Petr: ad) … průměrná spotřeba za 30.000km je 8.3 litrů …

    To je dlouhodobá spotřeba LPG, kterou ukazuje budík (= fikce) nebo na základě účtenek a kilometráže? A kolik přitom dělala spotřeba benzínu (na studené starty a přístřik)?
    Zvažuji Ceeda s LPG, ale je problém se dostat k objektivním číslům.

    Hyundai i30 1,4 LPG

    Ja mám i 30, 1,4 LPG 73 Kw, rok výroby 2014,
    kúpené ako nové, priamo od predajcu, už s prestavbou na LPG
    Moje skúsenosti sú aké,
    že najčastejšia spotreba LPG, podľa dotankovania kolíše od 7,2 do 8,6 l/100 Km

    Najčastejšie jazdím mimo obce a diaľnici, pri ustálenej rýchlosti 110 Km/h, občas zašantím do 140Km/h
    v meste spotreba klesá

    Minimálnu spotrebu som mal 6,9 LPG, podľa dotankovania 36 L- LPG, po prejdení 520 Km,
    pod túto spotrebu sa asi nedá podliesť, lebo celých 520 Km som prešiel na 6 stupeň,
    s častým využivaním dojazdov na voľnobeh, pri neprektročení 90Km/h,
    výsledná priemerná rýchlosť bola 82 Km/h

    Čo sa týka spotreby benzínu,
    tak po zasvietení rezervy dotankujem iba 15 l, na ktoré prejdem 5.000 km,
    na LPG prepína automaticky po 1,5 Km pomalej jazdy

    raven

    mám pro_ceeda funglovku 1.4 a myslím že v plynu skončí brzo, spotřeba je při předpisové jízdě mimo město 4,8-5,2 když je jízda svižnější tak těch 5,5… prostě to sedí s tím co je v článku, samozřejmě pokud to budu celou cestu drtit jen na jedničku a snad to nezadřu tak bude spotřeba i 50/100, ale uvažujme o řidiči s mozkem co umí používat i šestku. Gdičko by do plynu mělo jít taky, ale ne každý to u nás umí a Kia to zatím nemá oficiálně. V plynu to žere o cca 10% víc, ale stojí to míň než polovinu benzínu (čerpám pouze nitro plus), výkon plynu je laditelný a vzhledem k tomu, že má 110 oktanů, tak se na to nechytá ani to nitro plus, prostě žádný benzín, tak jako tak, ale stejně motory jsou stavěné na 95 max 98 oktanů, takže lepší benzín je spíš o kvalitě a čistotě, než o výkonu.
    S plynem mám v jiném autě nalítáno přes 90tis a to jsem ho koupil už s ním a nějakých dalších 50 už měl nalítáno. Verze je BRC se startem na benzín, nemá žádné přimazávání na ochranu a jediný problém nebyl. Po 10 letech pravda výměna toroidu, takže ni čas, ani lpg auto nezničilo a není to nejmodernejší přestavba.
    Mínus plynu je rezerva pryč, pokud nechcete válec v kufru a pak asi 40kg průměrně pořád navíc v autě, plus je jednoznačně cena jízdy a pokud s benzínem najedete 30 tis km už je cena srovnaná a dál se jezdí za půlku, takže cca po roce až dvou se to vrátí každému, pokud s tím autem hodláte najet míň což se třeba u funglovky moc nepředpokládá, tak pak plyn smysl nemá, jinak rozhodně doporučuju a hlavně do žroutů. Předešlé auto jsem v benzínu pod 12 nedostal. Takhle jedu na plyn a když chcu výkon a utrácet, tak zmáčknu čudlík benzínu a je tam ben, nic složitého a jde to i naopak 😉

    i30 1,4 73 Kw palivo LPG, r.v. 2014

    Nechcem ťa sklamať priateľu,
    ale údaje, ktoré udávaš, sú iba údajmi palubného počítača,

    skutočná priemerná spotreba LPG podľa dotankovania je cca 7,5 L/100 Km

    Ja mám rekord na 495 Km trase, jazdou na minimálnu spotrebu 6,46 L/100 Km PLG
    a tom som podľa ukazovateľa rýchlosti v aute neprekročil rýchlosť 90Km/h
    a priemernú rýchlosť som mal 72 Km/h

    čo som vypočítal podľa dotankovania LPG za 20€,
    v cene 0,61 PLG/L, celkom 32,78l LPG

    BOB

    Tak to jste toho viděl málo.
    Já mám Roomstra 1,4 benzín najeto 210000km a bez problémů.

    mm

    Velký pozor na náklady spojené s tímto motorem při provozu na LPG. Nemá hydraulické vymezení vůlí ventilů, takže co 15 tisíc by bylo otimální zkotrolovat a seřídit tyto vůle, což neco stojí…. Snad to origo servis bude umět a nebudou tvrdit, že to není potřba. Oply a VW co vím z hydroštelu zatím neslevili…. Jinak LPG zdar…. mám ho u astry a 100tKm bez problémů….

    zdenda

    no do toho zákazu bych nejezdil. Ne že bych se bál že to tam bouchne ale spíše kvůli pojišťovně – když tě v garáži někdo nabourá, nejspíš budeš mít smůlu a nikdo ti nic nedá, jelikož v zákazu jsi neměl co dělat.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist