Kia Cee’d Sporty Wagon vs. Škoda Octavia Combi

27 fotografiíKia Cee'd

Má nová Kia Sporty Wagon 1.6 CVVT dost argumentů, aby obstála proti autu, které je v Česku kombíkem první volby?

Diskuze

102 komentářů

    BoBik

    Pekny srovnavaci test :o). Ale mozna by nebylo od veci srovnat Ceeda Wagoon take s Fabii combi. On Ceed samozrejme patri (rozmerove) do stejne tridy jako Octavie, ale ve prospech srovnani s Fabii Combi hovori temer stejna cena. Takova zaverecna otazka by mohla znit napriklad: "Mam si za pul milionu koupit celkem povedeneho kombika stredni tridy nebo oskliveho zabaka s totalne nevyvazenymi proporcemi karoserie a kravskym cumakem, ktery je o tridu nize?" :o)

    BoBik

    freeman

    Na svoju otázku si nakoniec aj odpovedal sám. Podľa mňa je to úplne jasné. KIA Ceéd Sporty Wagon.

    Dalibor

    Od kdy má Octavia stříbrné hagusy? Vtipné, že by měli inženýři z MB takový strach když Vám k testu dali auto s upravenými nárazníky a lakovanými bočními lištami, aby vypadalo alespoň trochu hodnotně? O interiéru nemluvě…

    the Greek

    hmmm, žeby od faceliftu?

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Nevím, jak jsou na tom mladoboleslavští inženýři, ale ani PR manager, který má ve skutečnosti půjčování novinářských aut na starosti, nevěděl, že budeme vůz srovnávat s něčím jiným. Novinářská auta se od těch běžně prodávaných nijak neliší, vězte tedy, že si takovouto Octavii můžete naprosto bez problémů naspecifikovat a koupit u jakéhokoli dealera.

    Elsin

    Tak ty ceny mi vyrazily dech…ani ne tak ta pálka u oktávky, je všeobecně známo, že jsou dost drahé, někdy až zbytečně. Ale to, že se Ceed vejde s touto výbavou pod půl mega, to fakt čumim! Jinak si myslím, že (kdyby měli v redakci tu možnost) by bylo lepší srovnat dieslové verze. Co jsem koukal, rozdíl je 200tis., což je hrůza, ale je to stejné, jako zde. A ty motory se dají hodně srovnat (stejný výkon, toč. moment, spotřeba). Kultivovanost hraje do karet Kia a větší agilita škodovce. Můj názor je, že těch 200 tis nemůže ospravedlnit lepší interiér(i když ten v Kia se mi fakt nelíbí) a těch pár drobností navíc (když do toho ještě připočteme některé výhody Ceedu oproti oktávce).

    Patrik

    to Elsin: To by byl jeste markantnejsi rozdil, CRDi od Kia/Hyundai je moderni diesel tak o 15 let vepredu nez TDi od VW group.

    Elsin

    Ano, to souhlasím, zastaralost TDI je opravdu v dnešní době trapná…tím, že by to bylo lepší jsem myslel hlavně to, že oktávky se tak v 90% kupují v naftě, ale zas nevim jak u Ceedu…

    _Teddy_

    ~200 litrov rozdiel, tak to je teda pekna palka. Myslel som ze v porovnatelnej vybave to bude tak polovica (aj to by bolo vela).

    K tym dieselom: VW uz ma aj moderne TDI-CR, lenze kedy pride na rad skodovka s prechodom od TDI-PD na TDI-CR? Povedal by som, ze az na koniec (mozno este za Seat-om)…

    Fuzzy_Stone

    VW ma novy naftový motory uz davno nicmene v tomhle Skodovka trpi koncernovou politikou. Az bude v Audi a VW zastaralej, Skoda ho s velkou slavou predstavi…

    Kyle

    Je to skutečně šokantní. Tohle člověka překvapí, ale ještě daleko víc překvapující je, že pod cenou Octavie 4×4 ve srovnatelné motorizaci se dá koupit Subaru Legacy ( pravda, je to sice sdn, ale kombi stojí stejně jako okta) !!! Momentálně za něj platím ( s dealerskou slevou) cca 710 tKč. To působí legračně i ve srovnání s cenou v testu uvedené oktávky. Jak je to vůbec možné, když se Subaru vyrábí v zemi s minimálně 5x vyšší cenou pracovní síly???!!!

    Fuzzy_Stone

    Ja osobně si myslím že VW vidí jak lidi u nás v ČR slepě kupují Škodovku tak tu cenu tlačí jak jen to jde. A slepí a hloupí Češi ji budou pořád kupovat…Přitom se stačí podívat za hranice a srovnat ceny. U nás je Škoda paradoxně nejdražš (téměř, přesně to nevím).

    Subaru vs Škoda to zní skoro jako vtip 😀

    Krank

    Máš recht kámo!!!!!!!!Dobře,že Korejci útočí,dávám VW Group 2 roky a půjdou na prdel.

    camlik

    Bohužel, vtip to neni. Subaru Legacy MY 2,0R s -15% off bylo ve stejné výbavě levnější než Š O2.Sám dealer škody říkal, že kdyby se on rozhodoval, šel by do Suba.Na toto jsem řekl děkuji za názor a odporoučel jsem se.

    michal

    Jen počkej,až tu kiu pujdeš po 4-5 letech prodat,to bude taky pěknej rozdíl,ale opačně kia 100 000 octavia 300 000 pak trošku koupě kii ztácí význam co?

    gore

    ty kupujes auto aby si o 4 roky na nom zarobil? mne osobne je jedno ci ho predam za 100 alebo 300 tisic… ked mam na nove tak si ho kupim a je mi fuk kolko dostanem za stare… a pochybujem ze ti niekto da za 5 rocnu octaviu 300 tisic

    haha

    Magore

    Radok

    Ono by bylo divný chtít za jetou Kiu stejně jako za Oktu, když za ní dám o 200 litrů míň nemyslíš ? :p Píše se rok 2009

    balu

    co tak spravit test alebo lepsie video na 1,8tsi

    Petr

    Zkus http://www.auto.cz/main.php?site=videa&id_skupiny=102 dobré video o 1,8 TSI

    Patrik

    Divim se redakci,ze srovnava Oktavku se Ceedem. kazdy preci vi, ze Ceed pomer kvalita/vykon, je absolutne nejlepsi volba na trhu v tomto segmentu a ta zaruka s cenou je amazing! Co se tyka toho interieru a kvality, vubec si nemyslim, ze Ceed je pozadu a predem muzu rici ze to i vice vydrzi, mam urcite srovnani k dispozici. a co se tyka skodovky (sluzebni), auto v hodnote 680 tisic a elek.okynka ci elektrony se museji doobjednavat je absolutni vrchol drzosti, takovy auto si clovek za privatni penize v zivote nemuze koupit, kdyby to aspon byla ceska spolecnost, tak bych to chapal ale za techto okolnosti ne.

    BoBik

    "kazdy preci vi, ze Ceed pomer kvalita/vykon, je absolutne nejlepsi volba na trhu v tomto segmentu" – a presto se Octavie dal prodavaji. Stejne tak Focusy, Golfy, Astry etc. To, ze pro Vas je Ceed nejlepsim autem za dane penize, jeste nemusi znamenat, ze je to tak pro kazdeho. Nemam nic proti Ceedu, jenom nemam rad takove ty vykriky do tmy stylu "je to jasne", "kazdy vi" atd . . .

    BoBik

    Patrik

    Vy mluvite o koze, ja o voze. ja jsem mluvil k tematu a k clanku. Pouze jsem rekl, ze srovnavat v danem segmentu Octavii ci jine auto vami zminene se Ceedem, nikdy nemuze byt lepsi vzhledem k cene a pomeru kvalita/ vykon, nic vic. Ja Ceed nemam, mam jine znacky i kdyz ho znam.

    Mike

    Rozdíl 200.000 Kč je opravdu zajímavý, to by mně nenapadlo ani omylem. I kdybychom nakrásně uznali to, že Octavia je kvalitnější (i když i to je hodně diskutabilní), je to opravdu zajímavé. Škoda kopíruje strategii VW Group, kdy se za poměrně drahé auto ještě připlací, pokud chceme mít lepší výbavu. Jestliže u Škody stojí tento argument "na třech nohách", například u Audi (ať už je více či méně prémiovou značkou), je to argument naprosto směšný.

    Jinými slovy, si nedokážu představit, že bych za vůz, který stojí např 680.000 dal nakonec např. 790.000 jen proto, že jsem chtěl lepší výbavu. Z tohoto úhlu pohledu sice nebudu považován za "prémiového", ale za výše zmíněných 680.000 se dá koupit třeba slušně vybavená Honda a rozhodně nebudu "plakat", že nemám Audi. Takže abych to ukončil, Ceed uštědřil Octávii poměrně slušnou lekci, rozhodně jsem to nečekal.

    BoBik

    S tou vybavou se to netyka jen VW Group. Docela jsem koukal, kdyz jsem zjistil, ze petkove BMW ma v zakladu zadni okynka na klicku. IMHO se to am tak, ze temer vsechny evropske automobilky maji zakladni vybavu pomerne chudou i vyssich verzi daneho automobilu. Narozdil treba od japoncu, kde vyssi verze byvaji vybaveny temer vsim, vcetne xenonu apod. Ale tam je to zase vyvazeno nemoznosti detailni konfigurace vybavy. Kazdy pristup ma sve plusy i minusy. Ono je to dano tim, ze automobilky jsou stroje na penize, nikoliv dobrocinne organizace. Jedine co je zajima je (pochopitelne) vyse zisku. Takze se vzdycky prodava co nejchudsi vybava za co nejvetsi penize – a to presne na hranici toho, co dany trh vzhledem k prestizi konkretni znacky jeste unese. Škodovka je proste na ceskem trhu "prestizni" znackou, proto si mze dovolit takoveto ceny. Az ji lide prestanou hromadne kupovat, tak samozrejme prizpusobi cenovou politiku. Myslite, ze by ceske zastoupeni znacky Kia nechtelo prodavat Ceed rekneme o 100tis. Kc draze? Ja mysim, ze chtelo, ale potom by byl temer neprodejny – nikoliv proto, ze by to bylo spatne auto, ale proto ze na Kiu se stale jeste divame tak trosku skrze prsty. Ceed je prvni model, ktery toto vnimani zacina menit. Pokud se mu to povede, dalsi modely teto znacky jiz za takoveto dobre ceny opravdu nekoupime.

    BoBik

    Mike

    Do značné míry s Vámi souhlasím, nicméně v čem tkví punc prémiovosti škody mi jaksi uniká. U Audi bych to byl ochoten akceptovat, to je přece jen "jiná liga", ale Škoda ? Neříkám, že jako celek dělá špatná auta (i když motorizace se příliš nepovedly), ale ta prémiovost jaksi nikde. Prémiový vůz je podle mně takový, který si nemůže koupit každý (např. Audi A6, nebo Audi A8), promiňte, ale Škoda pro mně prémiovou značkou nebyla a nikdy nebude.

    BoBik

    Vsak ja taky to slovo PREMIOVA v souvislosti se Skodovkou dal do uvozovek. Samozrejme, ze Skoda neni premiovou znackou ve smyslu Mercedesu, BMW, Audi apod. Asi jsem zvolil spatny termin – spise by se dalo rict, ze ma Skoda na nasem trhu vysadni postaveni. To spociva v tom, ze pomerne velka cast lidi pri nakupu auta jde automaticky do showroomu Skodovky a ani na okamzik je nenapadne premyslet o jine znacce. A nezajima je to, ze v zakladu to jsou totalne hola auta a za cokoliv si museji priplacet.

    Na druhou stranu nic proti Skode nemam – sam mam cca 5 let Fabii a jsem spokojeny, bratr o vikendu kupoval auto a rozhodl se pro Fabii Combi (1. generace). Ale tady navic slo o vyhodnou nabidku – 65tis. sleva na funglovku udela i ze skodovky vyhodnou koupi.

    BoBik

    majklef

    Já bych si dovolil trošku oponovat…

    Samozřejmě že Škoda není prémiovou značkou v pravém smyslu slova…Ale pokud dělá auta i za cca 700 tisíc je to svým způsobem premiovka.Nebo aspoň si myslím že lidí koupit si auto za takový peníze není převaha…

    citron

    Pokiaľ ma pamäť neklame, každé BMW má elektrické ovládanie zadných okien v sérii, tuším len do jednotky v najslabších motorizáciach sa to začalo štandartne montovať až nedávno.

    BoBik

    Ano, ted uz ma petkovy bavor opravdu zadek v elektrice ve vsech vybavach. Ale jeste pred cca pulrokem bylo 520d s klickami. Coz bylo opravdu zabavne. :o)

    BoBik

    Fuzzy_Stone

    no ono u BMW je celkově všechon soustředeno spíš na předni levou sedačku. Klička je opravdu usměvná, nicméně za takove svezeni ktere nabizi libovolné auto od BMW bych obětoval i kličky vzadu za příplatek.

    K tematu diskuse:

    Jsem poměrně mladý řidič (21), ale za volantem sedávám hodně často, o prázdninách jako řidič (MBW 530d). Mám tedy hodně příležitostí se bavit o autech jako takových a "kult" škodovky u nás je opradvu věc která se naprosto neřídí racionálním uvažováním. 90% lidí kteří ve škodě jezdí si myslím že je to to nejlepší (cena, vykon, o svezeni nemaji paru) auto ktere si mohli koupit. Dokonce se dobrovolně zadlužují aby si koupili svoji vysněnou Oktávii o 200 000,- dráž než zmiňovaný Ceed. No a Škoda logicky svým marketignem ještě přitápí. Výsledek je takový že si Češi masově kupují auto které si to prostě a jednoduše nezaslouží. Já a lidi kteří si toto uvědomují si Škodu (za peníze které Škodovka chce) nikdy nekoupí, ten zbytek nám příjemně zvedne HDP a někdy i adrenalin v krvi (řidiči služebních Octávií začínají být legendární).

    Karlitto

    To je presny 🙂

    rymac

    jj dobře jsi to napsal… taktak… řidičům oktávek polepených reklamami a nápisy firem je na dálnici lepší se vyhýbat, tihle lidi si myslí, že jejich oktáva 1.9TDI-PD na 16ti palcových plecháčích je prostě ferrari na které nikdo nemá.. znám ze zkušenosti..

    Patrik

    tenhle nazor na Skodovky nesdilim, mam na mysli, to ze si lidi mysli,ze je to nejlepsi. Spis nejvetsi omyl je v lidech a znacce Volkswagen, tenhle mytus nevim kde vzniknul. Krom sportovnich uprav, tyto vozy jsou mnohem horsi nez Skodovka a celkove pod prumerem krom toho jeste s tema TDi, kde si uzivatele mysli,ze to je nejlepsi diesel na trhu! Je to usmevne az legracni a neboji se za to vysazet jeste vice nez za Skodovku. Ale celkove VW group je podprumerna znacka az na Porsche, ktere si porad drzi svoji kvalitu i kdyz to zacina byt hodne seriove vozidlo.

    jdsajlera

    Jo takže vetšina národa co jezdí ve škodovkách jsou lidi bezmozku co nemaj páru o autech …to je trochu nesmysl ne? mít mega na Bmw tak taky nepřemýšlim. Já jezdim ve Fiatu ale ne proto že bych v něm viděl supr Mjet raketa bez konkurence ale např že zrovna se mi líbí a hodně těch chyb mu za to odpustim..mně osobně se vzhledem oktávie líbí asi tisíckrát víc než odpornej ceed ať je dobrej jak chce s 50 letou zárukou…! beznohou,bezrukou manželku bych si taky nevzal protože umí super guláš! Každýho věc v čem jezdí…

    BoBik

    Ja netvrdim, ze lidi kteri kupuji Skodovky jsou bez mozku. Sam taky jezdim ve Fabii, ale koupil jsem si ji proto, ze ve sve dobe predstavovla to lepsi z dane tridy. A kupoval jsem akcni model s cenovou vyhodou cca 70.tis. Kc. Takze to byla IMHO dobra volba.

    Ale napriklad jeden znamy si ted kupoval nove auto. Koupil Fabii sedan. Ne proto, ze by to pro nej byla nejlepsi volba. On proste o jine znacce nez Skoda vubec nepre myslel a na Octavii nema dost penez. Ty byl jediny duvod pro koupi Fabie.

    Dalsi priklad: znama si pred par lety koupila Corsu. Nekam me vezla a jeden jeji znamy (starsi chlapek) na parkovisti zaznamenal, ze ma nove auto. A jedna z jeho prvnich otazek byla, proc si nekoupila Skodovku. Kdyz mu odpovedela, ze Corsa je levnejsi, tak nechapave ziral.

    BoBik

    lukaaas

    Lidi,berte to tak že stará octavie je už docela starší než ceed, a to že si škodovka nechá připlatit za kvalitu tak to je normální v celým koncernu

    Honza

    Jen se chci zeptat redakce, zda nahodou nepripravuje test, ci alespon mini recenzi Kia Pro Ceed. Vzhledove je moc pekna…ale jak je na tom s jizdnimy vlastnostmi?

    Diky za odpoved redakce!

    Honza

    Patrik

    K tomu se take pridavam, videl jsem uz nejaky vysledky testu a vse to dopadlo velmi dobre. Pro Ceed to je vyzva!

    Fuzzy_Stone

    Jsem řidičem Mazdy 6 (2003) v dieslové dvoulitrové motorizaci a víc než motor, který je na diesl patřičného objemu dnes již průměrný (130k), oceňuji kvalitu svezení. S Octávií zkušenosti nemám, zajímalo by mě srovnání mezi těmito dvěma auty. Samozřejmě věřím že na Mazdu 6 se podvozek a svezení v Octavii nemůže dotáhnout, nicméně bych se na to chtěl zeptat lidí, kteří mají třeba zkušenost s oběma auty.

    Karlitto

    Znam oboje, Oktavaka na me jizdnima vlastnostma zadnej extra dojem neudelala 😉 Mazda mi prijde komfortnejsi a pritom o nic horsi pri rychlejsi jizde. Tim se ale dostavame k tomu, ze "oktavkari" nevi co je to rychla jizda, protoze jinak by si takovy auto koupit nemohli.

    Patrik

    Ahoj, mam s tim zkusenosti. 6tka ma lepsi podvozek a vic se clovek s ni vyblbne, ale trochu se vice naklani do zatacek nez Skodovka, celkove je to hodne povedeny auto, na muj vkus ale trochu tvrdsi. Co se Skody tyka, tvrdost stejna, motor, mame 2.0 FSI (diesel bez common rail nikdy), tak mozna ze i tvuj diesel bude lepsi nez tenhle motor, FSI system se moc neosvedcil bez turba, dost to zere a nejede. Celkove to auto je prumer, ani nenadchne, ani neurazi. CO me nejvic vadi je problem s razenim a hlavne topny system, to je tragedie. Z pohledu osobitosti,spolehlivosti a kvality zpracovani je jasny vitez mazda. Musim ale rict, ze kdybych chtel auto do pul milionu, koupim si 2litrovy benzin ci diesel v pro Ceed, ten jejich diesel je totiz jeden z nejlepsich na trhu.

    Petr

    Ale do pul milionu se dneska necha koupit slusne vybavena mazda 6 po sleve u dealera.

    zip

    Mě Octavia s motorem 1.8 TSi přijde jako velmi slušné auto tak mi navrhněte konkurenci se stejným obsahem výkonem a cenou a kvalitou….jsem docela zvědav… pak možná změním názor! ale nechci naftu.

    Marcus

    Ted se nebudu bavit o 1.8TSI ale o v konecne tabulce zminovane 1.6FSI. Ta Octavia II 1.FSI stoji v zakkladni vybave 619,000Kč. Zkus se treba podivat na nove Mondeo, coz je podle me, i podle motoristickych novinaru nejlepsi auto v segmentu tridy, a mimochodem navic i vyssi tridy nez je Octavia II protoze ta je na rozmezi nizsi stredni a stredni tridy a Mondeo je cistokrevna stredni trida silne se dotahujici na vyssi stredni tridu. Tak abych to dopovedel, to nove Mondeo ve vybave Core s 1.6 125k motorem stoji 599,000Kč, a urcite se da usmlouvat nejaka, ikdyz mala sleva, jelikoz je to nove model. A vsadim se Mondeo ma i ve vybave Core lepsi vybaveni nez ta Octavia. A nejen vybaveni, i lepsi jizni vlastnosti, silnejsi motor a pritom jak jsou skodovacke servisy predrazene( zpusobene nejakym neznamym zpusebem pysnosti servisaku a Škoda Auto ČR Ceske Republice )budes mit i levnejsi nebo minimalne stejne drahy servis. Ale hlavne budes mit KVALITNEJSI a CELKOVE LEPSI automobil… A kdyz uz budeme mluvit o "konkurenci" te Octavie II 1.8TSI tak bych si radsi priplatil 50 tisic a koupil, alespon dobre vypadajici ikdyz tvrdou Octavii RS. 2.0TFSI samozrejme, tu premotorovaou, nebo spis asi vlastne preturbovanou dieselovou "masirku" opravdu ne…( videl jsem ten test RSek tady na autowebu, potvrdil muj nazor…) Tot ma odpoved na tvuj podle me cerno-bile videni ceskeho trhu s automobily…:-) ( nic ve zlem samozrejme:-) )

    zip

    To ses ale překouk, 125 koní má 1.8 a ta už je za jinou cenu! 1.6 od fordu má koní 110 a na tak těžké auto by mi to asi nestačilo.1.8 118kw Tsi Octavie je v základu za 584 900!!! a mondeo s 1.8 má cenovku už někde opravdu jinde 741 990!

    petr s.

    no, nevím jestli je Octavia II na rozhraní nižší střední a střední třídy… Cenou (v ČR) tedy určitě, to ano…

    Že by však motory? Rozměry karoserie? Ano, 580 l je výborná hodnota, ale za cenu velkých schodů v kufru…, Bezpečnost? OctII = 4 hvězdy v crash testu, Cee´d, Megane atd. 5 hvězd…

    Je to hlavně o "pocitech" (českých) řidičů – interiér je sice menší, ale "pocitově" větší, má o hvězdu méně v crash testu, ale "pocitově" navozuje větší pocit bezpečnosti a robustnosti atd… je třeba uznat, že koncern odvádí dobrou práci v navozování "pocitů" 🙂

    I mě se Oct. II líbí ve všech verzích, ale už ne ceny (hlavně ne v ČR, kde se dokonale vytěžují zbytky automobilového škodapatriotismu) a (až na vyjímky) zastaralé motory.

    Zdar,

    P.

    Ondra

    Ty 4 hvězy pro Octavii je právě ve střední třídě. Proto dostala 4 hvězdy. kdyby byla zařazena ve stejném segmentu jako Megane, focus, ceed, má taky 5 hvězd.

    petr

    OCT je skutečně pěknej a dobrej. Podrobný porovnání je důležitý, stejně si ale myslím, že hlavní rozhodnutí záleží na prvním pohledu na to auto, což se mi přihodili na Novým Smíchově, kde byl ten SW vystavenej a jednoho dne v listopadu jsem se tam na něj byl za den kouknout 3x… 🙂 Co mi ale hlavně u OCT vadí je subjektivně (objektivně) dost málo místa vzadu, vyšší člověk je tam trochu zakonzervovanej. Pomalu každý druhý auto u nás je taky OCT. Zkusmo jsem si nicméně hodil konfigurátor, výbavu lepší průměr, i když zdaleka ne všechny ty možný oviny jako např. xenony atd., a byl jsem skutečně na 720k. No tak jsem se stavil v kia a udělal to samý tam. V maximálu to dělalo 530k a to včetně +sady kol a šíbru na objednávku. Pak jsem si do toho SW dřepnul a povozil se v 1.6 benzín i nafta a byl jsem jasnej. Benzín asi dobrej, ale takovej neosobní, ten CRDi je skvělej. Udělejte to taky, vím, že každý nový auto je super, ale ten ceed mi připadá moc sympatickej. A to jsem neslez ze žádnýho krámu, právě jsem prodal primeru Si. Verdikt? Ojednáno, za měsíc je to tady. 🙂

    Gold

    Kam jezdíte razantně odsazovat ty zadky těch aut? Na letiště? Já jezdím pořád v kolonách a jsem rád když jedu vůbec těch 90. Když nechci jako blb jenom předskakovat donekonečna auta před sebou. Povolenou rychlostí projedu snad každou zatáčku, která na silnicích je a to jsem vyzkoušel již aut. Kde můžu jezdit vysoko nadlimitní rychlostí, přesahující 160 do 200km/h., abych mohl vyzkoušet ten podvozek a nepodělal se, že budu platit? Hlavně mi nepište, že to jezdíte zkoušet na Německé dálnice, jako novináři. To bych asi puknul. Pro mně jsou důležité pohodlné sedačky, abych netrpěl na našich krosových tratích, řízení s odezvou, to kvůli tomu krosu, lehké řazení (Oktávka je v tom super), dobrá klima a motor přes 100HP. A hlavně v autě ticho, abych mohl poslouchat Vivaldiho. Zavazadelník mi stačí do 60 cm hloubky, abych si nemusel příliš namáhat obratle a špinit si oděv, o věčně na našich silnicích zaneřáděný nárazník.

    ACE

    Je blbost připlácet několit set tisíc za téměř totožné auto, rozdíl v kvalitě je spíš ve prospěch korejce, cena taky, výkon a spotřeba rovněž. Škodu tudíž koupí jen konzervativní čech, co není schopen porovnávat nebo žije o 10-20 let zpátky.

    Ondra Kostík

    Tady na tom našem utrápeném rybníčku jsme v podstatě strašně izolovaní co se týče vnímání prostředí a situace v automobilovém průmyslu. Je otázkou, zda je to způsobeno tak silnou dominancí značky Škoda v česku. Ale každopádně Škoda je nesrovnatelně menší firma vzhledem k Kii. Kia produkuje více než dvakrát tolik vozů ročně než Škoda, na mezinárodním poli podporuje největší sportovní akce Světa (Euro ve fotbale, Španělskou ligu a mnoho dalšího), taktéž varibailita modelové řady je daleko větší než u Škodovky atd atd. To vše jsou fakta a to, že se na Kii na tom svém malém písečku tady koukáme skrz prsty, jak tu bylo řečeno, je především problém nás samotných.

    petr

    Tak zejtra pro něj jedu, sw 1.6 crdi v plný polní. 🙂

    nestranny

    lutujem ta, som byvaly predajca Kia Motors, nedoporucujem nikomu kupovat ceeda a toboz neverte 7 rocnej zaruke, neuznavaju reklamacie, aj ocividne. prve ceedy mali zle tlmice, myslite ze sa menili? nie, bo o tom nevedel temer nikto. atd. atd.

    petr

    A že ty dneska prodáváš škodovky? Tak mě nelituj a přej mi to.

    micronimus

    myslím že se stačí podívat na uživatelská fora Škodovky a Kia aby bylo srovnání … zatímco u Škodovky uživatelé pořád řeší problémy s kvalitou, s díly a reklamacemi a platí předražený servis tak uživatelé na Kia foréch řeší co si ještě přikoupí k autu nebo jakou leštěnku použít. Problémů tam je za tu dobu co se Ceed prodává asi tak 5 (slovy Pět)a ten nejhlavnější je pro srovnání se zaseklým rádiem 🙂 To že si nevymýšlým si můžete sami ověřit , zde je Škoda http://forum.skodahome.cz/index.php?s=c9693998070b3649452b1c36ff76eee6&showforum=83 a tydy Kia forum http://www.kia-club.org/index.php už z toho důvodu bych do Škody nikdy nešel.

    mylis sa

    V tomto sa brutalne mylis, ja mam ceeda 1.6 CRDi uz 18 mesiacov. Je pravda ze mali chybne predne tlmice – ale to je vec subdovatela a mne ich bez problemov vymenili.

    Kamos si kupil slavnu oktu, a po 3 tyzdnoch platil za vymenu tlmicov oko 26.000 aj spracou !!!

    Co sa tyka motorov atd, chodte so skodou niekde, kym na mna nevyblaftnete 1.8 turbo ale alebo viac, hocikedy Vas necham za sebou.

    Tiez som zvazoval pred urcitou dobou ci kupim skodu, ale ked mi dealer po zlave za vybavu co som chcel vyratal leasingovu cenu 980.000, tak som si bol pozriet rovno mercedes kombi triedy C, size o 300.000 viac, ale okta sa s nim neda rovnat.

    Ale nakoniec vyhral ceed (kupili sme dom :-))

    Nehanim oktavku, ale ked na predvadzacke idu zavriet dvere az na trikrat :-))) dakujem …

    Pozeral som oktavku, chlapik mi hovoril, super auta, ja uz mam 6 za poslednych 5 rokov, a ked sme sa pustili do debaty, tak 5 poslednych radsej predal lebo sa furt drbali …

    Je to len a len o komplexoch …

    Petr K

    Až si veřejnost uvědomí, že jedinou obranou proti vysoké

    ceně je si takovou věc nekupovat , uvidíte jak rychle půjdou ceny dolů. To platí pro všechno, nejen pro auta.

    pepa

    Rozhodovali jsme se pro koupi noveho vozu.V nasem vyberu byla tyto auta :Kia SW ,Renault Megane,Ford Focus,Skoda Octavie.Kia nadherna slupka v perfektni vybave :sleva=5%na vybavu (cena 400 000,- to je 20 000,-) nabidka prodejce 5000,-(lekarnicka,lano atd.) cena prohlidky 6-7tisic po 15 000 km na dotaz co s tim budou delat za ty prachy(u me fabie cena 3 GP) lestit umyvat luxovat atd. potom odjedu jako novym vozem Octavie (3000,- po 30 000km)Nase prvni navsteva nadseni prostor,vybava,cena nižší o 100 000,- jak Octavia

    Pak nasledovala Skoda kterou jsem navstivil ve dvou salonech u nas a jednom v Sk.(nejlevnejsi Sk. 412000,-Kc,- v aktualnim kurzu) Nase volba s techto dvou vozu padla na Kia Ceed SW (10let vlastim uz druhou skodu) Nase dalsi nasteva byla komplet cela 4 cl.rod. A najednou Kia uplne vypadla ze seznamu.(vnitrnni prostor des, sedacky, dvere,ovladani zrcatek ,svary viditelne dodelavany rucne,jizda ac uplne sami +4 prodejci neni mozne ,plasty uvnitr ,pohled do motoru navrat o 30let nazpet) zaver nase 5 let stara fabie o octavii ani nemluvim je daleko pohodlnejsi krasnejsi nez kia ceed.Dalsi autosalon je Ford ale to až příště.

    Bouma Miroslav

    Loni jsem si koupil vúz Kia ceéd 1.6. Po roce mi slezl lak ze všech dveří. Při reklamaci se to neůměrně protahuje.I servis nestojí za nic. Nechal jsem si namontovat v autorizovaném servisu v Novém Boru tažné zařízení,které bylo ta laicky a fušérsky namontované že hrozilo nebezpečí požáru. V Ústí nad labem se nepřiměřeně protahuje reklamace .Takže souhrnem JIŽ NIKDY KIA

    IP

    Souhlas. Bohužel mám podobné zážitky jak s vozem, tak s autorizovaným servisem. Problém za všechny: od koupě se velmi divně choval motor (vychvalovaný 1.6 CRDi) – při 1800 otáčkách se začal "cukat", jakoby se mu nechtělo (pomohlo pouze snížit otáčky, či přeřadit níž a otáčky zvýšit). Po opakovaných návštěvách v servise bylo konstatováno, že se závada neprojevila…. Později jsem se od známého dozvěděl, že mám do servisu znovu jet, závadu popsat a že již se na to přišlo – jednalo se o systémovou chybu ve firmware řidící jednotky (prý několik stovek vozů). Skutečně to pomohlo, nicméně nikdo mě nevysvětlil, proč si majitele vozů nesezvali a dělají to vše vlastně "tajně"…

    petr

    já mám ceeda 1,6 crdi 85kw něco přes rok, 29tis. km a naprostá spokojenost – dlouhodobá spotř. 5,5 – jezdím s rozumem, ale celkem dynamicky… Počet závad zatím 0, hlavní výtka je na podvozek – na český tankodrom by přece jen bylo vhodnější o něco měkčí nastavení, na dobrých cestách ok.

    Radok

    To je asi nějakej omyl ne ? Cee´d je prý nastaven komfortně. Např. Focus, to by jsi asi koukal na tvrdej podvozek, takže asi tak …

    Martin

    Oktavia je šit

    Martin

    Oktavia je šit

    caspi

    Dobry den,

    zalezi jakou Octavii vlastnite . Ja mam 5 let starou Octavii 1.8 Turbo – 151 koni a krome klasickych oprav jako Silentbloky ci vyfuk slape jako hodinky a kdyz chcu tak dam na prdel vetsine aut .
    Neni to zadne extra auto ,ale co se tyka spotreby ,kterou mam dlouhodobe kolem 7,0 l a pritom nejezdim jako dedek je to super zazitek . Neznam moc vozu ,za takovou cenu s takovym motorem a spotrebou .Je to podle me nejlepsi motor co Octavia udelala ,naftaky bych nebral ani za nic..

    Caspi

    ctwqoikcn

    вполне себе годнота
    _________________
    tjk derece

    bjcdzhlqw

    Годнота спасибо
    _________________
    tjk derece

    djtvksdav

    Годнота спасибо
    _________________
    tjk derece

    yfnzpxgpm

    Довольно интересно
    _________________
    tjk derece

    aiwwsvioo

    очень интересно но чичего не понятно
    _________________
    tjk derece

    roekbxbpe

    Довольно интересно
    _________________
    tjk derece

    gxuityzbg

    Годнота спасибо
    _________________
    tjk derece

    mzqwiyoqk

    Спасибо, давно искал
    _________________
    tjk derece

    sfbbarurv

    вполне себе годнота
    _________________
    tjk derece

    ztytjkbzi

    Супер давно искал
    _________________
    tjk derece

    axusgaobh

    не работает
    _________________
    tjk derece

    qyhrfrkdm

    Спасибо, давно искал
    _________________
    tjk derece

    mgxnqymbi

    Довольно интересно
    _________________
    tjk derece

    tehgmwsoi

    Довольно интересно
    _________________
    tjk derece

    vxrstmxht

    не работает
    _________________
    tjk derece

    cgvwvbprk

    Круто + за пост
    _________________
    tjk derece

    hnuwwzdbc

    Круто, давно искал
    _________________
    Слоты казино без регистрации бесплатно

    ksmnskhhl

    ничего особенного
    _________________
    Регистрация в казино франк

    jovvbbzap

    Спасибо за пост
    _________________
    Казино день за регистрацию

    rzvjfxbrd

    ничего особенного
    _________________
    Jack казино вход регистрация

    wpcxagvnt

    Довольно интересно
    _________________
    Игра казино без регистрации бесплатно

    szrgulqqc

    + за пост
    _________________
    Регистрация казино корона

    sbenqnubz

    Годнота
    _________________
    Казино рояль регистрация

    ohzrjojui

    спасибо интересное чтиво
    _________________
    Казино покер без регистрации

    Konstantuscfe

    удалите,пожалуйста! .

    Konstantusnjv

    удалите,пожалуйста! .

    Konstantusmhw

    удалите,пожалуйста! .

    Konstantuslav

    удалите,пожалуйста! .

    Veldafub

    Bank Keyboard Chura Laya

    VeldaHam

    Wonder Woman: La Historia en 1 Video

    VeldaRip

    QUEM FAZ A PIOR INVENÇÃO 7 – Desafio

    Veldaacelf

    FALLOUTRESEГ‘A (EL JUEGO ORIGINAL)

    Veldataify

    SOY CALVO

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist