Kia cee’d (od 2006)

Model cee’d těží ze sedmileté záruky. Mezi korejskými vozy však představuje asi nejlepší volbu i z jiných důvodů. Proti svým předchůdcům totiž udělal obrovský pokrok také v materiálech a dílenském zpracování.

Pětidveřový hatchback Kia cee’d byl představen v roce 2006. Jde o technicky shodný automobil s Hyundaiem i30. Liší se pouze designem, ale ne nijak zásadně.

Vůz měl v nabídce už od počátku tří výkonné zážehové čtyřválce a dva turbodiesely. Základní motor o objemu 1,4 litru přitom nabídl výborný výkon 80 kW.

V roce 2007 bylo na trh uvedeno kombi pod označením Sporty Wagon. Na podzim dostal slovo třídveřový hatchback. Dostal označení pro_cee’d.

V roce 2009 prošel model modernizací. Současně byla obměněna nabídka pohonných jednotek. Základní čtrnáctistovka má nyní výkon 66 kW, šestnáctistovka 92 kW. Nově byl zařazen nejslabší turbodiesel 1.6 CRDi o výkonu 66 kW.

Kia Cee’d fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Kia Ceed fotogalerie

Za volantem

Model cee’d si získává motoristy nejen dlouhou zárukou, ale i nabídkou prostoru pro posádku. Tísnit se nebudete ani na zadních sedadlech. Zavazadelník hatchbacku disponuje objemem 340 litrů. Tato hodnota je shodná pro pěti i třídveřovou variantu. Kombi převeze náklad o objemu 535 litrů.

Pohonné jednotky vozu jsou až nečekaně čilé, podvozek zajistí dostatek pohodlí a ani jízdní vlastnosti nejsou zlé. Na nejlepší automobily ve třídě to ale nestačí.

Minus představují některé plasty užité v interiéru, které působí trochu levně. Často je automobilu vytýkána i menší odolnost určitých dílů vůči opotřebení. Od toho se také odvíjejí nejčastější potíže vozu.

Zážehové pohonné jednotky potěší výkonem i příznivou spotřebou. Totéž platí také pro vznětové agregáty, které jsou vybaveny proměnnou geometrií lopatek turba. U těch ale existuje riziko problémů s opravdu drahými vstřikovači.

Dostatek výkonu nabídne už agregát 1.4 CVVT/80 kW. Kdo chce jezdit ještě svižněji, může sáhnout po čilé šestnáctistovce. Silnější dvoulitr není tak častý. Většina motoristů ho už vnímá jako zbytečný luxus, když jsou k dispozici povedené motory s rozumnější spotřebou.

Časté závady

Zatím není známo moc problémů, které by Kiu cee’d trápily. Možná, že se některé skrývají za dlouhou zárukou a odhaleny budou až později.

Cee’d se nezřídka potýká s vůlemi v čepech a silentblocích přední nápravy. Následkem rychlého opotřebení vznikají vůle v řazení, a ze stejného důvodu se objevuje i snížená účinnost stěračů.

Některé automobily trápí vrzání pedálů. Známé jsou také poruchy autorádia Siemens, což výrobce řešil svolávací akcí.

Motorizace

Zážehové motory: 1.4 CVVT/66 kW, 1.4 CVVT/80 kW, 1.6 CVVT/90 a 92 kW, 2.0 CVVT/85 kW.
Vznětové motory: 1.6 CRDi VGT/66 a 85 kW, 2.0 CRDi VGT/103 kW.

KLADY
příznivé ceny ojetin
prostor pro posádku
velkorysá záruka
živé motory

ZÁPORY
slabší světlomety
menší odolnost vůči opotřebení
mezi ojetinami zatím nedostatkové kombi

Milan Jirouš

12.2.2010 9:51| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist