Keating Bolt: až 2500 koní a 550 km/h, vážně?

Jmenuje se Blesk a prý se vzhlédl v Jaguaru XJ220 i když vypadá jako Saleen. Každopádně chce Veyron a spol. zesměšnit rekordem přibližujícím se polovině rychlosti zvuku.

V Monaku žijící Brit Anthony Keating je zakladatelem společnosti Keating Supersports, která působí na trhu od roku 2006. Za tu dobu moc svých vozů využívajících americké pohonné jednotky nepostavil, mluví se asi o patnácti kusech, přesto chce vyrobit nejrychlejší silniční vůz na světě s výkonem až 2500 koní, který by měl dostáhnout rychlost až 340 mil v hodině, tedy skoro 550 km/h. Je pan Keating vizionář anebo nevyléčitelně nemocný snílek?

V jeho prospěch mluví rekordní jízda na kalifornském solném jezeře z roku 2009, kdy s modelem TKR (mimochodem nápadně podobným Saleenu S7) dosáhl rychlost 418,5 km/h. Sedmilitrová pohonná jednotka GM s dvojicí turbodmychadel a výkonem přes 1770 koní od americké firmy Neslon Racing Engines v té chvíli vykázala spotřebu přes 280 litrů na 100 kilometrů a podle propočtu by vycucla celou nádrž za méně než devět minut.

Pozoruhodné představení, každopádně na místě je určitě i otázka, jak moc by bylo nutné upravovat rekordní vůz, aby mohl třeba do běžného provozu, případně jak je to s jeho spolehlivostí a tudíž i výdrží dané výkony předvádět opakovaně.

Že je nutná také jistá zdrženlivost, nám naznačuje vzhled anebo spíše zpracování nového modelu pojmenovaného Bolt (Blesk), který byl včera představen na půdě univerzity v Boltonu. Jedná se sice o koncept či spíše prototyp, některé záběry kolegů z britského Autocaru jsou však více než výmluvné.

Samozřejmě chápeme, že kvalita nemusí být ve srovnání s automobilovými koncerny s miliardovými rozpočty stoprocentní, ostatně podívejte se někdy zblízka na lícování panelů studií pocházející i od renomovaných značek, ale když najdete barvu i na gumovém těsnění či diferenicálu, vypadávající mřížky ventilace, vyčnívající kabely elektroinstalace či dveřní kliky ve tvaru blesku, něco nám říká, že by Anthony Keating potřeboval designéra anebo měl alespoň ubrat ve své kreativitě.

Navíc představa, že má mít tohle auto i se svým podivně přizvednutým čumákem v nejvyšší specifikaci 1000 až 2500 bhp (1014 až 2535 koní) a mělo by dosáhnout rychlost 550 km/h, nás zrovna suchem a jistotou zrovna nenaplňuje.

Základní varianty se sedmilitrovou LS7 od Chevroletu jsou podle majitele značky naladěné na 649 koní a díky použití „materiálů kosmického věku“ (čtěte karbonu, kevlaru a hliníku) váží pouze 990 kg, zaměstnanci Keating Supersports nicméně uvádějí poněkud reálnějších 1200 kg. Jak jsou rychlé, popravdě nevíme, verze naladěná na 800 bhp (811 k) je však podle Anthonyho Keatinga schopna akcelerovat z 0 na 60 mil v hodině (97 km/h) za rovné dvě vteřiny. Cena takto postaveného stroje se má pohybovat kolem 750 tisíc liber, v přepočtu asi 23 milionů korun, vyšší zájem by však stlačil cenovku na nějakých 4,6 milionu.

Pokus o překonání rychlosti 340 mil v hodině, tedy 547 km/h, což je podle Keatinga hodnota Mach 0,5, i když nad hladinou moře by to ve skutečnosti muselo být přibližně 612,5 km/h, proběhne už příští měsíc. Nepochybujte, že tuto událost budeme se zájmem sledovat.

zdroj: Autocar

19.9.2013 5:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist