kdy-na-brzdu-a-jake-jsou-moznosti-uprav-vykonu.jpg

Kdy na brzdu a jaké jsou možnosti úprav výkonu?

poradna

Navštívili jsme válcovou zkušebnu výkonu a zjišťovali, pro koho má měření výkonu motoru význam, i jaké jsou limity některých úprav pohonných jednotek.

Diskuze

10 komentářů

    mattt

    Vážení redaktoři ,apríl již byl ne ? Co to sakra má znamenat ?? Dostali jste penízky ,že ?

    Richard

    V pěkném PR článku jste nezmínili poměrně důležitou věc a sice o jaký druh brzdy se jedná. Je to ta populární setrvačníková brzda, kdy se na určitý stupeň roztočí motor od volnoběhu doplna? Čili ze zrychlení setrvačníku a jeho momentu setrvačnosti+převodového poměru lze dopočítat výkon přenášený z kol na válec? Nutno říct, že tahle metoda není moc přesná a jediné, co měří je vnější charakteristika motoru, čili při plném plynu. Když k tomu připočteme těžko vyčíslitelné ztráty v hnacím ústrojí+pneu vs. válec+uložení válců, jste na slušné chybě měření. Reaguji na mnoho případů, kdy jsem slyšel věty typu: Nojo, dekarovaných 110kW už nemáte, výkon vám opotřebením spadl na 105kW, tak my vám to upravíme alespoň na tovární hodnoty. Považuji to za podfuk, jediné, co má smysl je změřit výkon před a po zásahu na vozidle. Rozdíl těchto hodnot by mohl říct něco o navýšení výkonu, ale jak moc se tyto hodnoty liší od reálného měření výkonu motoru na motorovém brzdovém stanovišti, kde se měří např. reakce statoru, nikdo neví. Navíc plný výkon motoru neni zdaleka nejdůležitější veličinou. Mně jako uživatele zajímají především ustálené režimy, případně přechodové režimy, čili zhruba řečeno pružnost.

    Olda

    Naprostý souhlas, měření před i po by měla probíhat navíc za stejných vnějších podmínek – teplota, tlak a vlhkost vzduchu.

    Z vašeho neoznačeného PR článku je mi na blití obzláště vzhledem k vašemu jindy tak nahlas deklarovanému odporu k (chip)tuzingu a vychcánkovské snaze získat něco za nic (alternativně tzv. nechci slevu zadarmo). Tohle si seriózní médium nemůže dovolovat. Přestávám sem chodit.

    jzk

    Na začátku jsem očekával nějaký technický článek o různých způsobech měření výkonu a co od toho ne/máme očekávat ale stejně jako ostatní zde žasnu nad naprostým PR které navíc popírá dosavadní vyjádření redaktorů tohoto webu ohledně chiptuningu a dalších \“amatérských\“ zásahů do vozidla. Dávám 3x palec dolů a už to radši nikdy nezkoušejte opakovat.

    Peterer

    opravdu nechutná reklama! Hlavně že jste proti chipu, ale ono za peníze lze i názor změnit že….to je fakt ubohý!!!!!

    Dr.

    Vazeni redaktori, sleduji Vas web od sameho pocatku vzniku a mnozstvi reklam, baneru a nyni takovy zpusob podsouvani dalsi podrahove reklamy? Klesli jste na uroven rubriky Auto-moto na novinkach. Kamos Vojacek potrebuje zvysit trzby, ok, ale takova vlezla reklama tu neni prvne. Drive jsem cetl auto.cz a autoweb.cz. Ted uz nenabizite nic navic. Radoby rady pri nakupu ojetiny pisi lide kteri videli vuz jen na monitoru bez zkusenosti a uprimne mnozi kluci ze stredni strojni, kteri si slepuji auta doma maji vetsi prehled nez Vasi pisalci. Nerad pisi na fora, ale na tento skvar uz neslo nereagovat.

    čeho je moc, toho je příliš. Celej Autoweb jde do hnoje…

    to už tu kdejaký debil píše pár let a zatím nic:D

    jj

    ..by mě zajímalo, zda to jsou zkušenosti autora nebo oposlouchané reklamní bláboly \“šťastných uživatelů tunningů?\“ Každopádně věřím tomu, že se najde spousta dalších troubů, kteří takto nechají do svých TDI vrtat a zaplatí za tyto zhovadilosti nekřesťanský prachy dalším vychcánkům.

    Zisk generuje určitě, však se podívej těch reklam všude. Obsah těchto stránek už ale v hnoji je..
    PS: Baví tě nadávat na anonymním fóru?

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist