Kdy koupit ojetý roadster? Právě teď v zimě!
5 fotografiíkabriolet
V zimě se obvykle ceny roadsterů pohybují nejníže a především budete mít ještě dost času na autě leccos udělat. Jak ale správně koupit?
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
5 fotografiíkabriolet
V zimě se obvykle ceny roadsterů pohybují nejníže a především budete mít ještě dost času na autě leccos udělat. Jak ale správně koupit?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
A co takové MG TF? Ze všech uvedených bude mít za stejnou cenu nejmenší nájezd a nejnovější rok výroby, navíc je jich u nás opravdu málo. Určitě bude nejméně řidičsky zábavný, ale to někomu vůbec nemusí překážet…
Osobně, to by byla asi i má volba… Výborné a krásné auto, které sice není bez chyb, ale má mnoho výhod… A navíc je u nás něco speciálního, v porovnání s Mazdama a spol… Mazda je sice řidičsky vytříbenější, ale potkávám ji skoro každý den. Otázkou je, zda nejít po MGF s hydragasem… A s tou zábavností… Zase tak černě bych to neviděl:) Nádherné poježdění…
MX5 a nejlepší sériové? 😀 Ještě že to tady nečte můj švagr němec… Člen skupiny MX5 fanatiků znajíc modely do posledního šroubku…
S MX5 se dají dělat divy, to že je vůz sériově dobře naladěn ZASE neznamená že nemůže být odladěn lépe… V německu pro to mají pochopení, proto najdete i kompresorem přeplňované 1.8čky na 250kobyl co si to v klidu brázdí s povolením po kraji…. Tady vládne autoweb a názory hodné palce dolů….
Sám jsem se dost pohyboval mezi českými MX-5 nadšenci a dobře vím, že malé kompresory letí a nastavitelné podvozky dělají divy (tím ale myslím pořádný set za nějakých 70 tisíc, ne jen zkrácené pružiny a šmitec).
Musím ale s Daliborem souhlasit v tom, že pokud člověk tohle auto kupuje poprvé, je lepší naskočit do sériového kousku. Teprve pak může majitel postupně zjišťovat, co dalšího by mu vyhovovalo. Sám to udělám přesně tak, na kompresor je času dost 😉
Zapomneli jste jich vice Fiat Barchetta, Alfa Romeo Spider, Toyota MR2…
Jen pár věcí, které mi v článku chybí… nebo nadbývají…
1. SLK – to mi teda ve výběru vyloženě nadbývá. Nějak moc nerozumím, co dělá dědkovská 1. generace bez špetky řidičského talentu mezi 4mi skvělými řidičskými roadstery
2. Rozumně upravených S2000 a především MX-5 bych se rozhodně nebál. Hlavně ta MX-5 je v sérii dosti kompromisní polotovar a třeba sportovní podvozek ji (pokud se nejedná o nějaký levný hnůj) vyloženě prospívá.
3. Boxstery je rozumné brát až po prvním drobném faceliftu (tuším, že r.v.2000 a výš), kdy se zvětšil objem základního šestiválce na 2.7. Až tehdy Porsche vyřešilo konstrukční vady motorů (2.7 i 3.2), které vedly k jeho přidírání až zadření.
Těch 70 tisíc je silně přehnaných 🙂 Pokud chce člověk větší jistotu a smíří se s drobným úbytkem komfortu, stačí mu cca 20 tisíc na kvalitní a mnoha majiteli doporučovaný BC Racing. A za nějakých 35 lze sehnat Bilstein B16, který už sériový podvozek převyšuje ve všech ohledech.
A co takový Lotus 7 a jeho klony? Mám ale obavu, že jejich cena v zimě dolů nepadá :-((
Proč si všichni pod pojmem úprava představujete řezání pružin a jiné prasárny nejtežšího zrna??? 😀
Na MX5 je mnoho sad podvozků, různých drobných tipů a triků pro konkrétní účely…
Někdo si ladí MXo na okruhy, na sprinty, jiní na drifty….
To auto dokáže dělat všechno, ale svou universálností neumí nic skvěle. Je mu prostě potřeba naladěním trošku pomoct, pokud chcete něco více..
jinak nic proti sériovému provedení, jen opravdu není od výrobce to nejlepší řešení… Je to pouze a jen cenově dostupné a uspokojivé řešení \“svého času\“. Opravdu v tom nemůže nikdo hledat kompromis mezi vším, protože pak by to bylo ideální auto a kdyby takto vyvíjeli automobilky všechny vozy, máme všechny auta v podstatě stejná.
jinak ano na Kompresor opravdu času dost, protože je to úprava na voze nejdražší… Jinak podvozek se dá opravdu sehnat už od 30ti tisíc…
A B16ky jsou opravdu velmi solidní volba. 😛
Neopírej se mi neustále do toho SLKáčka!, stejně si ho pořídím 🙂
Výborné auto, ale seženeš spíš repliku a tohle má proti všem ostatním jednu nevýhodu, ostatní vozy mohou být využity i pro denní ježdění, tohle nikoliv. Ale jako auto pro zábavu je z nich nejlepší.
Zajímavou alternativou k MX5 je MR2, zejm. 2. generace (SW20). Nejsou to sice čistokrevné roadstery, ale v naší kotlině většinou dostupné (pouze) targy, na druhou stranu narozdíl od evropských konkurent (např. zde zmiňovaný fiat) mají motor uprostřed a pohon správné nápravy. O pohon se stará buď atmosfericky plněný 2.0 z počátku se 115 kW, v poslední (3.) revizi se 129 kW, nebo jeho turbodmychadlem přeplňovaná verze se 163, respektive 180 kW (3. revize), kde se dá mluvit o tovární alternativě k upraveným miatám. Jako zajímavý youngtimer pak zase 1. generace, u které hraje prim muší váha. 3. generaci nelze zcela doporučovat, kvůli možným problémům s motory.