Kdy koupit ojetý roadster? Právě teď v zimě!

5 fotografiíkabriolet

V zimě se obvykle ceny roadsterů pohybují nejníže a především budete mít ještě dost času na autě leccos udělat. Jak ale správně koupit?

Diskuze

13 komentářů

    jarda

    A co takové MG TF? Ze všech uvedených bude mít za stejnou cenu nejmenší nájezd a nejnovější rok výroby, navíc je jich u nás opravdu málo. Určitě bude nejméně řidičsky zábavný, ale to někomu vůbec nemusí překážet…

    Lukin

    Osobně, to by byla asi i má volba… Výborné a krásné auto, které sice není bez chyb, ale má mnoho výhod… A navíc je u nás něco speciálního, v porovnání s Mazdama a spol… Mazda je sice řidičsky vytříbenější, ale potkávám ji skoro každý den. Otázkou je, zda nejít po MGF s hydragasem… A s tou zábavností… Zase tak černě bych to neviděl:) Nádherné poježdění…

    Kuban

    MX5 a nejlepší sériové? 😀 Ještě že to tady nečte můj švagr němec… Člen skupiny MX5 fanatiků znajíc modely do posledního šroubku…

    S MX5 se dají dělat divy, to že je vůz sériově dobře naladěn ZASE neznamená že nemůže být odladěn lépe… V německu pro to mají pochopení, proto najdete i kompresorem přeplňované 1.8čky na 250kobyl co si to v klidu brázdí s povolením po kraji…. Tady vládne autoweb a názory hodné palce dolů….

    Honza Koubek, autotube.cz

    Sám jsem se dost pohyboval mezi českými MX-5 nadšenci a dobře vím, že malé kompresory letí a nastavitelné podvozky dělají divy (tím ale myslím pořádný set za nějakých 70 tisíc, ne jen zkrácené pružiny a šmitec).
    Musím ale s Daliborem souhlasit v tom, že pokud člověk tohle auto kupuje poprvé, je lepší naskočit do sériového kousku. Teprve pak může majitel postupně zjišťovat, co dalšího by mu vyhovovalo. Sám to udělám přesně tak, na kompresor je času dost 😉

    Jyrki

    Zapomneli jste jich vice Fiat Barchetta, Alfa Romeo Spider, Toyota MR2…

    Vavris

    Jen pár věcí, které mi v článku chybí… nebo nadbývají…

    1. SLK – to mi teda ve výběru vyloženě nadbývá. Nějak moc nerozumím, co dělá dědkovská 1. generace bez špetky řidičského talentu mezi 4mi skvělými řidičskými roadstery

    2. Rozumně upravených S2000 a především MX-5 bych se rozhodně nebál. Hlavně ta MX-5 je v sérii dosti kompromisní polotovar a třeba sportovní podvozek ji (pokud se nejedná o nějaký levný hnůj) vyloženě prospívá.

    3. Boxstery je rozumné brát až po prvním drobném faceliftu (tuším, že r.v.2000 a výš), kdy se zvětšil objem základního šestiválce na 2.7. Až tehdy Porsche vyřešilo konstrukční vady motorů (2.7 i 3.2), které vedly k jeho přidírání až zadření.

    Vavris

    Těch 70 tisíc je silně přehnaných 🙂 Pokud chce člověk větší jistotu a smíří se s drobným úbytkem komfortu, stačí mu cca 20 tisíc na kvalitní a mnoha majiteli doporučovaný BC Racing. A za nějakých 35 lze sehnat Bilstein B16, který už sériový podvozek převyšuje ve všech ohledech.

    Kyle

    A co takový Lotus 7 a jeho klony? Mám ale obavu, že jejich cena v zimě dolů nepadá :-((

    Kuban

    Proč si všichni pod pojmem úprava představujete řezání pružin a jiné prasárny nejtežšího zrna??? 😀

    Na MX5 je mnoho sad podvozků, různých drobných tipů a triků pro konkrétní účely…

    Někdo si ladí MXo na okruhy, na sprinty, jiní na drifty….

    To auto dokáže dělat všechno, ale svou universálností neumí nic skvěle. Je mu prostě potřeba naladěním trošku pomoct, pokud chcete něco více..

    jinak nic proti sériovému provedení, jen opravdu není od výrobce to nejlepší řešení… Je to pouze a jen cenově dostupné a uspokojivé řešení \“svého času\“. Opravdu v tom nemůže nikdo hledat kompromis mezi vším, protože pak by to bylo ideální auto a kdyby takto vyvíjeli automobilky všechny vozy, máme všechny auta v podstatě stejná.

    Kuban

    jinak ano na Kompresor opravdu času dost, protože je to úprava na voze nejdražší… Jinak podvozek se dá opravdu sehnat už od 30ti tisíc…

    A B16ky jsou opravdu velmi solidní volba. 😛

    zde.

    Neopírej se mi neustále do toho SLKáčka!, stejně si ho pořídím 🙂

    Jyrki

    Výborné auto, ale seženeš spíš repliku a tohle má proti všem ostatním jednu nevýhodu, ostatní vozy mohou být využity i pro denní ježdění, tohle nikoliv. Ale jako auto pro zábavu je z nich nejlepší.

    Trautnberk

    Zajímavou alternativou k MX5 je MR2, zejm. 2. generace (SW20). Nejsou to sice čistokrevné roadstery, ale v naší kotlině většinou dostupné (pouze) targy, na druhou stranu narozdíl od evropských konkurent (např. zde zmiňovaný fiat) mají motor uprostřed a pohon správné nápravy. O pohon se stará buď atmosfericky plněný 2.0 z počátku se 115 kW, v poslední (3.) revizi se 129 kW, nebo jeho turbodmychadlem přeplňovaná verze se 163, respektive 180 kW (3. revize), kde se dá mluvit o tovární alternativě k upraveným miatám. Jako zajímavý youngtimer pak zase 1. generace, u které hraje prim muší váha. 3. generaci nelze zcela doporučovat, kvůli možným problémům s motory.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist