kdo-je-konkurence-skody-rapid-podle-vas.jpg

Kdo je konkurence Škody Rapid? Podle vás!

Hyundai

Škoda Rapid se svou cenovkou zapadá do poměrně široké části trhu. Kdo je tedy její skutečným soupeřem? Podívejme se třeba na tabulku s parametry.

Diskuze

64 komentářů

    josef K.

    Všechny auta v nižší střední třídě se zúženou nabídkou technického vybavení (tj. motory, pohony, převodovky). Tím pádem téměř všechny vozy s nabídky kia, hyundai, ford, renault…..

    BJ

    Prej značkovou flash Škoda :o) Já osobně bych si radši koupil stávající Seat Leon, který už teď je za velmi zajímavé ceny a s příchodem nového Leonu lze očekávat další akční modely a ceny.

    BJ

    Prej značkovou flash Škoda :o) Já osobně bych si radši koupil stávající Seat Leon, který už teď je za velmi zajímavé ceny a s příchodem nového Leonu lze očekávat další akční modely a ceny.

    Martin

    Podle mě jde Rapida těžko s někým srovnávat. Typický kupec Rapidu bude podle mě majitel Fabie minulé generace v sedanu, případně VW Bora, který by o Ranaultu nikdy neuvažovat, i kdyby byl o hodně levnější. Chce prostě koncernový sedan.

    Martin

    Podle mě jde Rapida těžko s někým srovnávat. Typický kupec Rapidu bude podle mě majitel Fabie minulé generace v sedanu, případně VW Bora, který by o Ranaultu nikdy neuvažovat, i kdyby byl o hodně levnější. Chce prostě koncernový sedan.

    Atlis

    z tabulky vychadza najlepsie fluence – najbohatsia vybava, najnizsia cena… na to obycajny klient pocuje, jazde vlastnosti idu bokom. kolega ma fluence 1.6, ked som sa ho, tak medzi recou opytal, aky to ma vykon (samozrejme som to vedel) povedal, ze ani nevie…

    ale najvacsou konkurenciou v cechach a urcite aj na slovensku budu pre rapid nadalej dve auta – fabia a octavia. tie dve stalice z ich piedestalov nikto tak rychlo nezhodi a je uplne jedno, ze teoreticky su to auta, ktore by jej priamo nemali konkurovat. ale budu.

    sansk8

    Dle mého je kupec Rapida ten, kdo by rád německou nižší střední, ale Golf, Octavia, Leon jsou nad jeho finančn možnosti…. Za předpokladu, že francouz nesmí do baráku 😀

    sksteve

    Typickým zákazníkem pro nový Rapid, bude průměrná česká rodina. Tzn. dvě děti (výhodou bude jistě odolnost interiéru), chata (plusem velký kufr), průměrný příjem (cenovka začínající pod 300kKc) a předsudky (levný servis, který navíc zvládne každej Franta doma v garáži). Proto bude mít alespoň v ČR Rapid na růžích ustláno. Co se konkurentů týče, v případě, že bych uvažoval nad Rapidem, určitě bych se zašel podívat do salonu Chevroletu na Cruze. Ten má pro mě zajímavější interiér i pohonné jednotky, nevýhodou je karoserie sedan (což se ovšem již dá vyřešit kombi verzí). Jinak ceny se téměř shodují s Rapidem.

    Atlis

    z tabulky vychadza najlepsie fluence – najbohatsia vybava, najnizsia cena… na to obycajny klient pocuje, jazde vlastnosti idu bokom. kolega ma fluence 1.6, ked som sa ho, tak medzi recou opytal, aky to ma vykon (samozrejme som to vedel) povedal, ze ani nevie…

    ale najvacsou konkurenciou v cechach a urcite aj na slovensku budu pre rapid nadalej dve auta – fabia a octavia. tie dve stalice z ich piedestalov nikto tak rychlo nezhodi a je uplne jedno, ze teoreticky su to auta, ktore by jej priamo nemali konkurovat. ale budu.

    Kip

    jetá Oktáfka f tedéíčku strčí Rapida do kapsy cenou i výbavou.
    Nový auto? Za ty prachy? Kia Rio

    charaso

    rapid,to je taky rapidne pripraveny model recyklujuci uz vyvinute technologie. pokus o zavedenie odskusanej technologie, jednoduche auto (co je vyhoda) pre jednoduchu rodinu, ktora zmysla prakticky. cena je nadsadena, no podla predajov dojde urcite k jej upraveniu. v tunajsich koncinach je model clenom isteho \“prestizneho\“ klubu domacich aut mena s tradiciou, preto tolke sebavedomie. okrem ceny nemam vyhrady, ale s cenou sa da vzdy pohnut. konkurentom je urcite fiat linea. ta je tiez akosi na rozmedzi tried, ma celkom neurazajuci dizajn a osvedcenu techniku. sucasna konkurencna ponuka bude rozmerovo o kusok vyssie, no bez skodovackej \“prestize\“ za podobnu cenu

    leon

    Aveo sedan, Linea, nové Toledo, ..a nová fran.\“dvojčata\“,(P301) a svým způsobem Fabia combi,…ale ta je tak vzhledově zpackaná, že se většina rozhodne pro Rapid, největší slabinou Rapidu vidím v motorizaci,..jediný mnou akceptovaný motor 1.4TSi, nelze, alespoň zatím, s manuálem,…takže docela problém !!!!

    charaso

    rapid,to je taky rapidne pripraveny model recyklujuci uz vyvinute technologie. pokus o zavedenie odskusanej technologie, jednoduche auto (co je vyhoda) pre jednoduchu rodinu, ktora zmysla prakticky. cena je nadsadena, no podla predajov dojde urcite k jej upraveniu. v tunajsich koncinach je model clenom isteho \“prestizneho\“ klubu domacich aut mena s tradiciou, preto tolke sebavedomie. okrem ceny nemam vyhrady, ale s cenou sa da vzdy pohnut. konkurentom je urcite fiat linea. ta je tiez akosi na rozmedzi tried, ma celkom neurazajuci dizajn a osvedcenu techniku. sucasna konkurencna ponuka bude rozmerovo o kusok vyssie, no bez skodovackej \“prestize\“ za podobnu cenu

    charaso

    rapid,to je taky rapidne pripraveny model recyklujuci uz vyvinute technologie. pokus o zavedenie odskusanej technologie, jednoduche auto (co je vyhoda) pre jednoduchu rodinu, ktora zmysla prakticky. cena je nadsadena, no podla predajov dojde urcite k jej upraveniu. v tunajsich koncinach je model clenom isteho \“prestizneho\“ klubu domacich aut mena s tradiciou, preto tolke sebavedomie. okrem ceny nemam vyhrady, ale s cenou sa da vzdy pohnut. konkurentom je urcite fiat linea. ta je tiez akosi na rozmedzi tried, ma celkom neurazajuci dizajn a osvedcenu techniku. sucasna konkurencna ponuka bude rozmerovo o kusok vyssie, no bez skodovackej \“prestize\“ za podobnu cenu

    Jan

    dizajnovo, rozmerovo a \“rozumna vybava za rozumne peniaze\“ maju lepsie karty Elantra / Fluence. Rapid vsak budu kupovat ludia, ktorym korejci nic nehovoria a radsej skocia z mosta ako by si mali kupit Renaulta. Teda ludia s tunelovym videnim ktore nereflektuje poslednych 5 rokov automobilizmu. S relativne normalnym motorom je rapid proste drahy, tu su komentare typu\“ jazdi lepsie nez elantra\“ mimo. uplne

    misak

    Možná máte pravdu.Nicméně podle mě je typickým kupcem Rapidu zájemce o Oktávii,který na ní nemá.

    misak

    Tak tak souhlasím.

    adlem

    Až si pánové v Boleslav Motoren Werke řeknou, že je čas na novou oktáfku a myslím, že to nebude dlouho trvat, tak se dostaneme do situace, kdy bude na trhu fabie, rapid, cenově ne moc rozdílná octavie tour a nová octavie. Myslim si, že rapid je v nabídce ono páté kolo u vozu.
    Jak už někdo níže psal jako největšího konkurenta za současné situace bych viděl Chev. Cruze.

    misak

    Máte pravdu,problém je to,že motor 1.4TSI je už docela drahý o naftě 1.6TDI ani nemluvě.Motor 1.2MPI(HTP)to zas za ty prachy nabídnou i30,Ceed,Astra Clasic,C4,Megane,čtyřválcové o dost silnější motory.

    adlem

    …samozřejmě jen za mě. Chevrolet u nás nemá jméno ani tradici. Češi na to nejsou zvyklí, takže se na showroom ani nedokotrcaj protože jim strejka z ulice řekne, že rapid je pro ně nejlepší kára.

    Jirka Toksa

    Pokud hledáme konkurenci pro Rapid, je třeba si říct dvě věci:

    1) Co to je konkurence? Podle mne nejde o auta stejné třídy, ale o auta, která potenciální kupci Rapidu alternativně zvažují.

    2) Také je třeba specifikovat trh. Rapid bude mít (v hlavách kupců) jiné soupeře v Německu, jiné v česku, jiné v Rumunsku.

    Otázku bych tedy přeformuloval takto: jaké auto bude český kupec zvažovat jako alternativu k Rapidu?
    V CZ lidé budou Rapid kupovat, protože to je domácí značka, protože je levný a protože má dobrý přístup do kufru. Praktické pohledy (rodiný skladný vůz) budou převažovat, proto konkurencí zčásti opravdu bude Fabia Combi. Ale dále hlavně půjde o korejskou konkurenci (proti ní podle mne i sama Škoda Rapidem cílí), tedy Cruze a klavně Ceed a domácí i30 – praktické hatchbacky a HLAVNĚ jejich praktické combi verze.

    Jirka Toksa

    Tzn. podle mne realne konkurentem Rapidu vubec nebudou male sedany jako Linea, Fluence, atd…
    Podle mne se cilove skupiny techno vozu s cilovkou Rapidu zcela mijeji – tedy alespon na CZ trhu, jinde to muze byt jinak.

    misak

    Přesně tak,příjde nová \“Oktáfka\“ a stará bude pomalu stejně drahá jak Rapid.Takže jestli s cenou Rapidu něco neprovedou,tak zas takovej úspěch to nebude.Některá konkurence nabízí totiž víc za stejný,ne-li menší prachy.

    pruda

    Souhlasím Cruze je v podstatě rozměrově Oktávie s odost menší cenou a pro někoho líbivějším vzhledem.Nicměně,nejvíc si myslím,že toho nabídne i30 a to i díky 5let zaruce a faktu,že je to domácí auto i když trochu disegnově přeplácané.Jsme patrioti a domácí auta mají přednost.

    karter

    Leon je pěkné auto,ale průserem č.1 pro typického českého zákazníka bude to,že se nenabízí kombi.

    ppppp

    Přidal bych nějaké konkurenty, ale bohužel ruský, čínský a indický trh téměř neznám.

    Tomek

    ptal jsem se několika lidí na korejce a ač díky záruce nic neplatily, problémy byly… zrovna třeba u starší I30

    Tomek

    jak je na tom Seat s kvalitou ? věřil by jste mu ? Na autosalonu před rokem jsem seaty trochu ošahal a moc se mi nezdály…

    takže po svezení ve škodě rapid na dni otevřených dveří musím konstatovat zklamání. toto auto mělo stát alespoň pod 250 tisíc méně v základní výbavě a udělal bych z něj přímého konkurenta pro vozy typu Dacie. Místa vzadu docela i bylo, jízdní vlastnosti na mě moc nezapůsobili a kvalita interiérů a plastů je sice na vyšší úrovní než u Dacie ale i tak bída, skřeky, běs, lacinost. Za tyto peníze bych rapida nekoupil, raději bych našetřil na octavii v základní výbavě, existence tohoto auta je pro mě nelogická a pro každého člověka, který přemýšlí ekonomicky a do budoucnosti tak po rapidoj neskočí ať už hlediska kvality, jízdních vlastností a servisu. Jenže škoda jako škoda že řekne kde kdo, dnes už je mýtus, že ceny náhradních dílů na ostatní značky jsou drahý ale pořád každý člověk nad 35+ nebo vesničan se divý že mám ve stáji něco jiného než škodu a jsem za naprostého blázna s nissanem. Přitom škodu bych už v dnešní době neoznačil ani za české auto. Cílový segment je ale jasný…hloupý čech na kterého je fabie moc malá a octavie moc velká a  rapid je pro něj cool, protože to je novinka.

    S kvalitou spokojenost

    Jako majitel Leona (model 2012, výbava COPA) musím říct, že se v něm cítím mnohem lépe než v Octavii (z hlediska dojmu z materiálů a interiéru) a nevšiml jsme si zatím ničeho, co by se mi zdálo v nepořádku (mám najeto 10 tis. km). Řekl bych, že si němci umí španěly z hlediska kvality ohlídat srovnatelně se škodováky 🙂

    na druhou stranu

    velikost kufru Leona je postačující i pro typickou českou rodinu, jen je bůhvíproč u nás v čechách zvyk vozit s sebou co největší kufr snad jen pro cokdybynáhodou…

    já jsem zas za blázna s Leonem – přece každý \“normální\“ čech má Oktávii kombi v dýzlu, ne?

    Hrosan

    Myslím, že Škoda cílí Rapidem hlavně na lidi, co by mohli být už unaveni Fabií (poté co po přesednutí z Felicie zjistili, že je to o dost menší auto z hlediska vnitřního prostoru), chtějí novou škodovku a na novou Oktavii nemají (a škodovka nechce riskovat, že jim odejdou k nějakému Chevroletu atp. – francouzů bych se nebál, tam rychle zjistí, že cena na reklamě je za zcela jinak vypadající auto než bylo na obrázku a to co bylo na obrázku je o hodně dražší – např. C4). Současná cena je jen snahou vydělat na nedočkavcích, či těch, co chtějí určitou exklusivitu – mít něco jako první (pamatuji si na to, když můj táta kupoval Roomstera – kolik stál, když jich jezdilo jen pár a o kolik za vcelku nedlouho cena klesla), a po nějaké době půjde v základu určitě někam kolem 250 tis. Kč. Tj. nemyslím, že by se typický kupec Rapida vůbec nějak vážněji o konkurenci zajímal – prostě chce svou škodovku a pocit, že má za své peníze o něco víc auta (a nevadí mu, co vše v autě vůbec nemá)…

    Champman

    Na lacnom aute s 1.2kou su jaznde vlastnosti naozaj to najdolezitejsie 🙂 Co budete robit preteky Rapid VS Thalia? Za tie prachy skutocne zla volba, v Britanii to bude stat tak 6000 pounds aby to cenou konkurovalo novemu Loganu, kam toto auto v skutocnosti patri.

    leon

    sice to není k článku,…ale LEON ST nebo kombi,údajně bude !!!!!!!!!!!!, také jsem zvědav

    cesnek

    Majitele rapidu si predstavuji, jako cloveka, ktery pohlizi na auta-\“ je to je pekny auto to chci, ma to velkej kufr, davaj tam i TDicko- (ale ja mam stejne jen na 3-valec) super, je to jednoduchy- levnej servis. Unas bych jako konkurenty oznacil fabku a oktysku. Globalne to budou vsechny \“lepsi\“ auta tridy. Osobne si myslim, ze rapid neni spatny auto, ale nabidka motoru shazuje auto dolu. Ikdyz velke procento prodanych kusu v CR bude se zakladnim 3-valcem. Ted nastava otazka co reknou v zahranici.

    Sondage

    Co se týče koncepce, asi nejblíže je Rapidu Cruze Hatchback. Ovšem mnoho zájemců, kteří jdou po dieselu starší dvoulitr asi těžko přesvědčí. Cruze jsem řídil a osobně mi opravdu sednul. Ano, existují lepší auta, ale připadal mi sympaticky robustní a nekomplikovaný.

    Pokud někdo není vázaný na velký kufr a Francouzi mu nevadí, tak ať se rozhodně podívá na barokní Peugeot 308. Je prostorný, tichý a 1,6 VTi ve výbavě active je v akci za 295 000 což je bezpochyby lákavá nabídka (Rapid je za ty peníze hotovej holobyt).

    Tomek

    díky za reakci 🙂

    Hrosan

    Když jsem si na jaře vybíral nové auto, tak jsem jeden den jel Cruzem 1,6 a druhý den Leonem 1,2 TSI a rozdíl v odezvě motoru na plyn i kultivovanosti motoru byl natolik zásadní, že Leon u mne hlavně kvůli motoru jednoznačně zvítězil. Jenže kolik lidí si u nové Škodovky typu Fabie nebo Rapida koupí něco jiného než 1,2 HTP, nebo, když už, tak 1,4 16V? Podívejte se, co jezdí kolem, nebo se zeptejte prodejců…

    sir

    Ford? ktery model?

    František

    Zdravím , konkurencí budou všechna levnější a stejně velká auto od Francouzů až po Korejce ,včetně ojetin. Auta,která jsou na našem trhu .Jak velkou roly bude hrát patriotismus a kvalita ,vzhledem k ceně ?? Možná se budou ve ŠKODĚ i divit , a slevní stejně jako u ROOMSTERU .

    Koala

    Jsem laik a proto netuším, kolik činí v metrické míře následující jednotky:
    šířka v loktech vpředu
    šířka v loktech vzadu

    Nešlo by je napsat i v mm či cm?

    LEMPL

    Když zahrnu do rozvahy Fleet a Rapid se bude jako Fleet prodávat hodně, je jasné že konkurentem Rapidu zcela jistě bude Ceed,I30,Megáne,C4 a jistě i levné varianty Renault,Dacie atd, ale tam Rapid bude muset s cenou dolů, rozdíl je velký.Golf imho konkurentem bude také a to z důvodu dobré ceny a vybavy v základu.Co vím tak lze sehnat už i 9% slevu, což je mazec.Vzhledem k tomu , že si nemyslím že by za cenu 289tkč někdo chtěl(masy) ten slabý motor, počitejme cenu od TSI.Ano, kdo bude chtít mega kufr, tak se konkurence zmenší, ale jsou levné kombi varianty viz typy nahoře, takže konkurence je jak dole, tak nahoře.Rapid potáhne hodně Fleet prodej a zatím ceny asi moc dolů nepůjdou, bohužel mají možnost vyrobit jen 100tisíc pcs včetně \“španěla\“.Takže to nemohou (zatím) s cenou přehnat.Neuzasobily by trh….

    BJ

    Fleet? To si asi delas srandu, ne? Je fakt, ze firmy setri, ale Rapid opravdu neni a nebude typicke fleetove auto. Typickej fleet je Octavia a Passat.

    Sondage

    Je pravda, že Leon je v těchhle aspektech jinde. Bohužel s ním nemám větší osobní zkušenost.

    Cruze má být taky (víceméně) nízkorozpočtovka (na bázi Astry)takže ty kompromisy jsou jasný. Ten motor byl u nás ostatně důvod proč jsme Cruze nekoupili, papírových 124 koní postaršího atmosférickýho ecotecu jsem mu moc nechtěl věřit a spotřeba taky nic moc.

    BJ
    Michal S.

    Dokavt tam budou montovat odlehceny slupky(motory),ktere nic nevidrzi a preplnovat je jen proto,aby to trochu jelo,tak to auto nechci,nac auto,ktere bude stat stale v servisu.Skoda Rapid mi nema co nabydnout,mysleno po motoricke strance.

    roman

    V zahraničí třeba v Německu a Británii se takový základ jak máme u nás ani nebude prodávat.Řekl bych,že 3válec též nebudou mít v nabídce.

    jarda

    Věřte tomu,že budou muset slevit.Kdo uvažuje o Rapidu,tak měl ještě z koupí nějaký měsíc počkat.Pak uvidíme.

    hrdla

    Přesně,aspoň jeden pořádný atmosferický motor aspoň 1.6objem.Korejci pár francouzů a opel budou zachvíli poslední kdo dělá atmosferické motory.

    zachr

    To je sice všechno hezký,ale francouzký auta nejsou moc oblíbený u nás.Kdyby jo,tak by je lidi kupovali.Může za to asi jejich proslulá spolehlivost a hlavně fakt,že francouzký auta obecně jdou při dalším prodeji cenou dost dolů.Proto si kde kdo koupí koncern nejlíp VW.Ti ostatní si téměř jistě koupí i30 už jich vídám dost.Navíc je láká 5letá záruka,hodně muziky za slušnej peníz a fakt,že mají v podstatě domácí auto.

    mar

    No a ještě Mazda dělá dobrý atmosféry,tam je to zas za jiný prachy.

    cml11

    Podle mě budou typičtí kupci Rapida zejména ti, kdo věří koncernové značce, berou auto jako spotřební produkt určený k přepravě a nehodlají za něj utratit víc než je nezbytně nutné. Konkurenci tak lze hledat u značek jako Kia, Hyundai, Dacia/Renault a pochopitelně sesterský Seat Toledo.

    Honza

    S Rapidem pro Octavii tour nebude místo.
    Tipnul bych si, že stávající nebude vůbec pokračovat, novou zvětší SKORO na velikost Passatu a zdraží skoro na jeho cenu. A Superb zaříznou úplně.

    Minimax

    Tak nejak Skodu nechapu.Nevim jestli to nespackali novinari,ale prvni prezentace Rapidu tvrdili ze Rapid ma byt cenove dostupne auto.Me osobne auto za skoro 300k jako dostupne nepripda.A davat ji za konkurenci jen auta v tabulce je nesmysl,konkurence je cokoli za podobnou cenu.Na to jak jsem se na nej tesil me cena naprosto zdrtila.Za druhe proc skoda odchazi od koncepce ktera ji vynasela a diky ni se ji do ted darilo.A to nabizet vdzy o kus vetsi auta?Octavka byla vzdy o kus vetsi autove sve tride nez konkurence,Fabie taky atd.Proc si mysli,ze zacit nabizet co druhe automobilky bude lepsi?

    Miso

    Tak nějak nechápu ty fráze\“ Francouz nesmí do baráku\“ ,případně něco o Korejcích , jako by to byla nějaká vietnamská večerka. Stejně mi není jasné ,že si někdo kupuje Škodovku proto, že ji lze opravit u garážníka- copak ostatní auta ne??
    Češi, nejen při kupování aut, se chovají jako stádo . Největším konkurentem Škody Rapid je čech s mozkem

    Minimax

    Tak nejak Skodu nechapu.Nevim jestli to nespackali novinari,ale prvni prezentace Rapidu tvrdili ze Rapid ma byt cenove dostupne auto.Me osobne auto za skoro 300k jako dostupne nepripda.A davat ji za konkurenci jen auta v tabulce je nesmysl,konkurence je cokoli za podobnou cenu.Na to jak jsem se na nej tesil me cena naprosto zdrtila.Za druhe proc skoda odchazi od koncepce ktera ji vynasela a diky ni se ji do ted darilo.A to nabizet vdzy o kus vetsi auta?Octavka byla vzdy o kus vetsi autove sve tride nez konkurence,Fabie taky atd.Proc si mysli,ze zacit nabizet co druhe automobilky bude lepsi?

    Minimax

    Tak nejak Skodu nechapu.Nevim jestli to nespackali novinari,ale prvni prezentace Rapidu tvrdili ze Rapid ma byt cenove dostupne auto.Me osobne auto za skoro 300k jako dostupne nepripda.A davat ji za konkurenci jen auta v tabulce je nesmysl,konkurence je cokoli za podobnou cenu.Na to jak jsem se na nej tesil me cena naprosto zdrtila.Za druhe proc skoda odchazi od koncepce ktera ji vynasela a diky ni se ji do ted darilo.A to nabizet vdzy o kus vetsi auta?Octavka byla vzdy o kus vetsi autove sve tride nez konkurence,Fabie taky atd.Proc si mysli,ze zacit nabizet co druhe automobilky bude lepsi?

    Merok

    Pro Rapid bude nejspíš konkurentem Chevrolet Cruze- má možnosti výběru mezi 3 tvary karoserie a z motorů do přímého srovnání 1,4T benzín a 1,7D Eco v dieslu (ostatní motory jsou jiné.. no možná 1,2MPI versus 1,6 benzín). Mazdu 3 nemá cenu srovnávat snad pouze cenově – ve slevách jasný vítěz – technicky jiný základ. Fluence se může postavit pouze v dieslu 81kW – jinak ne a Elantra zase jen v benzínu a LPG (firemních +29 tis. Kč)

    Minimax

    Tak nejak Skodu nechapu.Nevim jestli to nespackali novinari,ale prvni prezentace Rapidu tvrdili ze Rapid ma byt cenove dostupne auto.Me osobne auto za skoro 300k jako dostupne nepripda.A davat ji za konkurenci jen auta v tabulce je nesmysl,konkurence je cokoli za podobnou cenu.Na to jak jsem se na nej tesil me cena naprosto zdrtila.Za druhe proc skoda odchazi od koncepce ktera ji vynasela a diky ni se ji do ted darilo.A to nabizet vdzy o kus vetsi auta?Octavka byla vzdy o kus vetsi autove sve tride nez konkurence,Fabie taky atd.Proc si mysli,ze zacit nabizet co druhe automobilky bude lepsi?

    VlK

    Tak tak, vidim to stejne.
    Octavia Tour uz ze stranek Skodovky zmizela.
    Vlastne jen trochu zmensili Octavku i Superb a protoze se to nedela, tak je prejmenovali.

    Koncernovy ukol pro Skodu je generovat levna vozitka, nikoliv konkurenty pro Golf a Passat, to byla jen neduslednost VW v minulem desetileti.

    Kamil

    Nadsazenou cenu základního Rapidu beru jako cenu novinky, ze které bude muset Škodovka postupem času hodně slevit. Zdá se, že si kalkulanti automobilky neuvědomili, že je jiná situace, než před 5-ti lety,kdy by 290 tis. bylo odpovídajících (i vzhledem k ceně Oktávky).
    Pro srovnání se stačí podívat na Kiu Cee´d. Za 275 tis. dostanete prostornější, technicky vyspělejší(motor CVVT,6-ti st.převodovka)o záruce nemluvě. Jen kufr svou velikostí nemůže konkurovat. Ale kdo potrřebuje velký zavazadelník, sáhne po Cee´du SW za 300 tis. a problém je vyřešen. Rapid by měl mít v dnešní době cenovku od 249000. Současná cena je vyloženě pro škodovácké nadšence.

    kelt karel

    Zapomeňte na to, že jsou s \“korejci\“ nějaké problémy. Mám I30 1,6 CRDi 88 kW již 4 rok, najezdil jsem s ní 85 tisíc kilometrů, jezdil jsem s ní po dálnicích v Německu 190 km/h, ve Francii, po českých dírách, nijak se s ní nemazlím a kromě žárovek a rozbitýho čelního okna jsem neměnil nic. žádný problém, jezdí jak víno, pohodlná, bezvadně vybavená a ve srovnání s Rapidem je to neskutečný luxus za 330 tisíc. Rapida sice budou prodávat za 289 tisíc, ale nebude mít ani autorádio, mlhovky a jiný dnes naprosto běžný věci. Když si z něj budete chtít udělat trošku slušný auto, bude Vás to stát dalších 100 tisíc na příplatkách.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist