Každý Phaeton stojí Volkswagen 10 000 eur

Ani drahý vůz si na sebe nemusí vydělat - na každém kusu luxusní limuzíny prodělává VW pořádný balík.

Volkswagen měl od modelu Phaeton velmi vysoká očekávání. Šéf VW Ferdinand Piëch chtěl postavit dokonalý vůz, který by konkuroval ostatním zavedeným limuzínám jako například Audi A8, Mercedes třídy S, Lexus LS460 nebo BMW řady 7. Svým technikům předal deset parametrů, které měly Phaetony splňovat. Jedním z nich údajně bylo udržet při rychlosti 300 kilometrů v hodině a při venkovní teplotě 50 stupňů vnitřní teplotu. Vůz je postaven na platformě D3, kterou sdílí s Bentley Continental GT a Flying Spur.

O luxus pod značkou Volkswagen však velký zájem.  Již brzy po zahájení výroby Phaetonu se objevily spekulace, že na něm automobilka prodělává. Teprve nyní se ale v zákulisí hovoří o konkrétních částkách. Ztráta údajně může činit až 10 000 eur (zhruba 276 000 korun) na každý prodaný vůz.

I přes tato nepříznivá čísla se ale chystá druhá generace Phaetonu. Podle posledních zpráv by měla její produkce začít ke konci roku 2010, první vozy by se měly dostat k majitelům na jaře roku následujícího. Zatím není jasné, zda se bude pokračovat na větší platformě Bentley nebo Audi A8, či jestli bude využit menší základ z Audi A6.

autoweb.cz

22.8.2007 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist