Karbon se stěhuje do nižší střední třídy

4 fotografieZajímavosti o autech

Karbon se ze supersportů začíná dostávat i do nižších tříd. Ford ukázal prototyp karbonové kapoty, která je pětkrát pevnější a o polovinu lehčí než plechová.

Diskuze

3 komentáře

    spooon

    Jak je zmíněno v článku, při bouračce to bude problém (hlavně cenový) a vyšší pevnost nemá na kapotě moc užitku (no dobře, chodci, ale já si nekupuju auto aby dobře chránilo chodce). Lepší využití by podle mě bylo třeba v prazích. Je to nosná část, tedy zužitkuje se vetší pevnost karbonu, prahy jsou určitě více namáhany co se týká koroze, takže i tady by karbon našel větší uplatnění a pak je tu taky menší riziko havárie do boku (většinou to jsou ťukance ze zadu nebo ze předu). Jako velký problém bych viděl spojení karbonového dílu z ocelovým/hliníkovým zbytkem (i když lepením by to nemuselo být problém) a pak asi náročná výroba, kapota je téměř jen placka s pár prolisama, kdežto práh už má prostorový tvar.

    Martin

    No jo, ale na prazích by to nešlo vidět, zatímco na kapotě jo. A kdo dnes nemá černou kapotu, tak jakoby ani nebyl. No hlavně, že pod kapotou lehčí o 5kg je motor těžší o 150kg, ale to už bych chtěl po zákaznících zřejmě přímo brutální mozkovou činnost 🙂

    spooon

    tak na tohle kriterium sem pozapomněl, holt mě spíše zajímá co je pod povrchem, ale chápu, jakou skupinu lidí máte na mysli 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist