Karbon se stěhuje do nižší střední třídy

Karbon se ze supersportů začíná dostávat i do nižších tříd. Ford ukázal prototyp karbonové kapoty, která je pětkrát pevnější a o polovinu lehčí než plechová.

Je známá věc, že nové technologie putují nejdříve do úzce zaměřených oblastí, kde za ně zákazníci náležitě zaplatí, a až poté se stěhují napříč třídami, klidně až do té základní. Je tomu tak v mnoha oblastech, automobily nevyjímaje. Momentálně se tak děje u adaptivních tempomatů nebo LED světlometů, které už dostal i docela obyčejný Seat Leon.

Věřili byste ale, že karbon za těch několik let vývoje dostane i do nižší střední třídy mezi Škodu Octavia nebo Opel Astra? Nový materiál má na svědomí Ford a ukázal ho na docela obyčejném Focusu Kombi. Jeho struktura je sice trochu odlišná, ale pořád jde o uhlíková vlákna zalitá pryskyřicí.

Kapota, kterou vidíte na obrázku, má mezi dvěma pláty pryskyřice ještě pěnovou vrstvu, která ukázala své přednosti při ochraně chodců. Další výhodou karbonu je, že nikdy nezrezne a oproti stejné plechové váží polovinu. Jenže tu plechovou jste při menším karambolu schopni vrátit do původního stavu, zatímco karbonovou musíte celou vyměnit a nalakovat.

9.10.2012 4:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist