Kamery do auta: Vyzkoušeli jsme Eltrinex SportCam II HD

Kamery do auta jsou fenoménem, který je poslední dobou více a více populární. Jsou tady takzvané "černé skříňky" nebo třeba zařízení nahrávající jízdu v terénu, na okruhu či oblíbené okresce. Vyzkoušeli jsme právě tuto druhou možnost.

Kamery do auta, tedy outdoorové a palubní kamery, v posledních letech zažívají obrovský boom, a to nejen u vyznavačů extrémních sportů, ale také v řadách motoristických nadšenců. Na trhu existuje pár zavedených hráčů, do popředí se však dostávají i ti méně známí, kteří rozhodně mají co nabídnou.


Hlavním tahákem bývá nejčastěji příznivá cena v kombinaci se slušnými technickými parametry. Podívali jsem se na jednu takovou kameru, Eltrinex SportCam II HD, a zaměřili se na možnosti jejího využití v autě.

Kamera nabízí možnost záznamu ve Full HD, tedy rozlišení 1920 x 1080 obrazových bodů při 30 snímcích za sekundu, nebo 1280 x 720 bodů při 60 fps. Tyto hodnoty jsou dnes již běžným standardem a SportCam II tak rozhodně není pozadu. Nejsilnější stránkou kamery je vysoká odolnost proti nárazům a průniku vody. Přestože je kamera navržena primárně pro outdoorové sportovce, mezi něž patří i milovníci vodních sportů, tyto vlastnosti přijdou vhod např. při deštivém dni na závodním okruhu.

Úhel záběru činí 135°, obraz zaznamenává ve formátu H.264 na paměťovou kartu typu MicroSD o kapacitě až 32 GB. Spojení s počítačem potom zajišťuje konektor USB 2.0, přes který probíhá také dobíjení baterie. Podle výrobce je kamera schopná provozu na jedno nabití po dobu 1,5 hod., což také odpovídá skutečnosti a v praxi je to dostačující.

Test odolnosti

Obsahem balení je kromě USB kabelu, adaptéru na 230 V a dvou voděodolných krytů také dvojice samolepicích úchytů (jeden na rovné a druhý na oblé povrchy), úchyt na řídítka a dvojice objímek na uchycení kamery (s pevnou, resp. kulovou hlavou), které se zasouvají do úchytů. Samozřejmostí je několik náhradních gumových těsnění a lepicích pásků na úchyty.

Samotné ovládání kamery je velmi přívětivě, vše podstatné se ovládá jediným tlačítkem, což výrazně zvyšuje pohotovost kamery. Menší nevýhodou je nastavování kamery přes konfigurační soubor, tedy nutnost mít ji připojenou k počítači, abyste dosáhli nějakých změn. V praxi si však většinou kameru nastavíte s požadovanými parametry a poté ji už budete beze změn používat. Navíc přepínat mezi režimy 30 fps a 60 fps lze posuvným přepínačem pod víkem kamery, kde se také nacházejí stavové diody a konektor USB.

Zobrazit všechny fotografie

Kvalita záznamu je vzhledem k ceně (od 2449 Kč), která je oproti zavedeným kamerám zhruba třetinová až čtvrtinová, uspokojivá. Ostatně tu můžete posoudit v přiložených videích, z osobní zkušenosti překvapí schopnost rychlé adaptace na změny světelných podmínek. Jedinou vážnější výtku bychom naopak měli směrem k chybějící přísavce na uchycení.

Samolepicí úchyty jsou sice pevné, avšak při několikerém použití se opotřebují a ztratí svoje vlastnosti. Pokud budete kameru používat na jediném autě a vytipujete si místa, kde si můžete dovolit permanentně ponechat samolepky, bude vše v pořádku, pro větší variabilitu by však přísavka přišla vhod.

Naopak úchyt na řídítka je dobře využitelný samozřejmě jak na motorkách, tak třeba k uchycení na ochrannou klec pro pořízení odboardových záběrů ze závodního okruhu.

Záběry v rychlosti

Kompaktním rozměrům (22 x 82 mm; hmotnost 60 g) je podřízena skutečnost, že kameře chybí obrazový výstup. Moderním řešením by bylo propojení přes Wi-Fi do mobilního telefonu, Eltrinex SportCam II se spolehá na zaměřovací laser, který vám sice na místě neposkytne přesný přehled o směřování kamery a kompozici, ale jako vodítko poslouží dobře. Navíc s relativně širokým záběrem v úhlu máte vysokou šanci, že kompozici trefíte podle potřeby.

Radosti

Dostupná cena; kvalita záznamu; odolnost proti nárazu a vodě

Starosti

Absence přísavky; nemožnost kontroly kompozice přes displej nebo Wi-Fi

Verdikt

Kamera Eltrinex SportCam II HD je zajímavým počinem, pokud hledáte kameru, se kterou byste si chtěli natáčet vlastní záběry ze závodních okruhů, terénních dobrodružství nebo oblíbených okresek. Nespornou výhodou je příjemná cena, za kterou však dokáže nabídnout slušnou kvalitu záznamu, a dále také odolnost proti nárazu a povětrnostním podmínkám. Na druhou stranu je třeba počítat s menšími omezeními v podobě chybějící přísavky a nemožnosti přesné kontroly kompozice, ovšem s trochou cviku se lze i přes tyto detaily přenést.

zdroj: Eltrinex.cz

21.7.2014 4:43| autor: Hugo Kottás
Více o tématu: autaosobní

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist