Kam poroste nabídka Mini?

Dodávka Clubman a plnohodnotné kombi na platformě příštího Mini jsou téměř staří známí, velkým tématem v Mnichově je nyní sedan pro čínský trh.

Hatchbacky Mini se od samého počátku prodávaly vzhledem ke své ceně a zaměření překvapivou rychlostí. Jenže ani tak nedokázala první generace zaplatit vlastní vývoj, natož práce na svém nástupci. Německý management nejprve sháněl pro Mini partnera, pak se rozhodl jinak: Nabídnout příbuzná BMW s pohonem předních kol a rozšířit nabídku malé značky o několik modelů. Tak se narodil Clubman, Countryman, Roadster a Coupé. Co bude dál?

TIP: Přečtěte si o úspěchu původního Mini.

Podle světové sítě Automotive News, respektive její německé větve Automobilwiche, bude po dodávce s technikou Clubmanutřídveřovém Countrymanu následovat plnohodnotné pětidveřové Combi na platformě příštího Mini, které dorazí v roce 2014. Clubman by mohl zaujmout pozici jakéhosi pětidveřového hatchbacku, i nad současným modelem je místo pro něco většího.

Kombi i dodávka to už mají jisté, plánovače BMW prý nyní trápí jiný problém. Spřádají plány na vývoj sedanu Mini. Čtyřdveřová auta chce především čínský trh, který má být pro sedan největším odbytištěm. Model by samozřejmě dostal pohon předních kol jako zbytek vozů Mini. Automobilka má na rozhodnutí dost času, šéf Mini Kay Segler nedávno slíbl rozšíření nabídky o tři modely „do konce desetiletí“.

17.2.2012 6:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist