K čemu tedy slouží Volkswagen NILS?

34 koní, stovka za 11 s, dojezd 65 km a jedno sedadlo - to všechno jsme věděli. Ve Frankfrutu Volkswagen vysvětlil, proč se s konceptem NILS namáhal.

Nějakou dobu nebylo docela jasné, co chce Volkswagen světu říct konceptem, který na ulici zabere tři krát 1,4 metru, přestože uveze jediného člověka a jeho zavazadla. Frankfurt přinesl odpověď. Volkswagen NILS je výsledkem studie speciálního výzkumného oddělení skupiny, které mělo za úkol odhadnout, jak budou vypadat prostředky individuální přepravy v roce 2030.

Němci jsou zjevně až příliš svázaní svým heslem Das Auto a zůstali nohama pevně na zemi i v situaci, kdy mohli bez obav vzlétnout. Jejich přibližovadlo zachází vzhledem k zadání zbytečně nehospodárně s prostorem – podívejte se na některé starší studie Japonců, kteří jsou v tomto směru nefalšovanými odborníky (Nissan Land Glider, Suzuki Pixy či X-Head, Toyota i-Real a řada dalších).NILS je každopádně auto každým coulem, má blíž k Formuli 1 než třeba k motorce. Jeho pohonné ústrojí se ukrývá u zadní nápravy a celý stroj váží jen 460 kilogramů. Zdá se vám to na jednomístné auto hodně? Volkswagen NILS plní všechny platné předpisy na ochranu posádky, takže je technicky vzato připraven vyrazit do ulic. Tím se vysvětlují relativně neskromné rozměry i hmotnost.

Á propos rozměry: NILS je 304 centimetrů dlouhý, 139 centimetrů široký a 120 centimetrů vysoký. Na silnici tedy zabere o 50 x 25 x 28 centimetrů méně než nové čtyřmístné miniauto Up. Přestože má proporcemi i velikostí blízko Audi Urban Concept, obě auta byla vyvinuta nezávisle.Sedmnáctipalcová kola malého Volkswagenu (zadní) pohání elektromotor o výkonu 34 koňských sil. „Relativně levná“ baterie s kapacitou 5,3 kWh dokáže trvale živit jen 20 koňských sil, i tak se ale aerodynamicky efektivní NILS rozjede na 130 kilometrů v hodině. Na stovku dosprintuje za velmi slušných jedenáct sekund. Dojezd činí rovněž zcela realistických 65 kilometrů. Takže NILS nakonec vlastně není vizí mobility v roce 2030 – mohl by se vyrábět už dnes. Podle našich informací však VW nic takového v úmyslu nemá.

autoweb.cz

14.9.2011 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist