K čemu jsou černé tečky a pásy na okraji čelního skla?

4 fotografieZajímavosti o autech

Kolegové ze serveru Jalopnik našli odpověď na otázku, která trápí už celé generace řidičů

Diskuze

16 komentářů

    Zděnek christian Tesárek

    Konečně jsem se to dozvěděl, první v rodině. A ještě jeden dotaz : K čemu slouží volant? Děkuji za odpověď.

    Johny

    Věděl jsem, že fatální neznalost (často i hloupost) vládne světem. Účel zatmavených pruhů po obvodu autoskel je obecně znám již od z doby, kdy se tato aplikace rozšířila do masové sériové výroby, což je už drahně dávno. Proto jsem zcela konsternován, že po mnoha letech někdo řeší otázku, která „trápí generace řidičů“.

    Laděna

    A týpci, co všechno znají a od všeho mají klíče, nechť tyto články nečtou, nebo se alespoň zdrží ironických komentářů. Já jsem třebas tuto zajímavou informaci nevěděl a rád jsem si ji přečetl.

    Jan

    Jo tak ty jsi konsternován ty šašku. Akorát tady ze sebe děláš blba.

    Huron

    Tvůj dotaz na volant je opravdu oduševnělý,doufám že nejsi řidič,protože tohle bys vědět měl.

    Karel

    Se divím,že jsi nenapsal žes to vynalezl TY!!!!!§

    honza

    je mi to šumafuk,ale růžové by mě asi vadily

    Objevitel

    Zajímalo by mě, kolik z čtenářů právě šlo ke svému vozu zjištovat jestli taky mají ty černé tečky.

    Monty

    Tak přiznám se ze me název článku zaujal. Čekal sem ze se dozvím co znamenají tečky a hvězdičkami pod označením. Tohle jsem bohužel věděl a ani me nenapadlo ze by tohle mohlo někoho zajímat. Takze asi budu další generaci čekat než se to dozvím…
    Takze co znamená číslo např. E9 v kroužku a proč na každém skle od stejného výrobce pro stejný typ vozidla je rozdílný počet teček a hvězdiček? Můžete se tam prosím znovu zajet zeptat?

    k.ik

    čekal jsem i vysvětlení teček na štítku okna

    Lagarto

    Měl jsem podobné očekávání 🙂

    Nicméně obecně E v kroužku je evropská homologace a číslo znamaná, v které zemi byl výrobek homologován. Např. E1 = Německo, E8 = ČR. Tuším, že E9 = Španělsko. Neboli nemuséš dávat originální sklo (světla, blinkry, atd.) s logem auta ve značkovém servisu, ale musíš tam dát díl, co má E v kroužku. Toto také občas na STK kontrolují když vidí neoriginální světla.

    Ty hvězdičky a další údaje by mě ale zajímaly.

    Surcuf

    Celé generace – a já proč doteď nemohl v klidu spát……………………uff díky redaktoři díky, jen houšť a větší kapky………………..cocoti……….

    Surcuf

    Chtěl bych vidět ty exoty, co zde dali palec dolů…………….

    Surcuf

    Já spíše čekal, že bude uvedeno, při jakém počtu much je už sklo neprůhledné…………….kravina do kravína……..nebo na autoweb?

    PepaSFI

    nápodobně, taky jsem čekal že půjde o nějaké kódy v tom označení. Ten okraj jsem vždycky bral jako vizuální vylepšení okraje skla aby nebylo vidět jak je nalepené plus funkce sluneční clony nahoře uprostřed kolem zrcátka. Nic víc jsem v tom nehledal a vlastně ani nevidím důvod proč v tom něco hledat. Dřív to tam nebylo, sklo bylo vsazené v masivním gumovém lemu.

    Dan

    Tecky pod razitkem jsou datum vyroby…
    Kazdy vyrobce to ma jinak, zpravidla ve formatu „tecka – tyden/mesic vyroby, cislo uprostred – rok“

    Tohle je dobre omrknout pri koupi ojetiny, pokud na sklech nesedi rok vyroby (s rokem vyroby auta a navzajem u jednotlivych skel) je vysoka pravdepodobnost, ze bylo bourane. (V pripade vykradeni bude jine datum jen u JEDINEHO skla).

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist