jsou-suv-bezpecna-nebo-ne.jpg

Jsou SUV bezpečná, nebo ne?

Dopravní nehody

Vědci se zabývali otázkou, zda má posádka terénního auta větší šanci na přežití.

Diskuze

7 komentářů

    tRISk

    a jak je na tom SUVv porovnani s "normalnim" osobakem, kdyz vlitnou do stromu/baraku/…..? To by mozna bylo zajimavejsi.

    snaila

    Tipnula bych si, že stejně jako v klasickým autě, resp. dle výsledku crash testů. Protože při nárazu do malého auta ti to druhý auto slouží jako tvoje deformační zóna, ale při nárazu do pevný překážky je jedno, jak jseš těžký a velký, počítá se tvoje (jako osoby, ne auta) kinetická energie a přetížení vnitřních orgánů (nejčastější příčina smrti při nehodě je spíše než přímé poranění vnitřní krvácení, zejména ruptura a disekce aorty).

    denon

    novzhledem k tomu ze suv maji deformacni zony prumerne vetsi nez osobaky myslim ze i tam mas vetsi sanci…

    tuky

    plny suhlas, zrychlenie tela pasazierov zavisi od deformacnych zon – 4×4 su vacsie a mali by mat silnejsiu karoseriu s vacsimi deformancymi zonami na hmotnost auta v porovnani s osobakmi [vacsi motor, prevodovka, rozvodovka by mali pohltit viac energie ako iba motor – domnievam sa, ze aj napriek hmotnosti zvysku auta a jeho hybnosti]

    // inak nie je lepsie sa prevratit, ako byt prerazeny volantom?

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Pozor ale na definici kategorie. To, o čem tu mluvíte, platí spíš o velkých off-roadech. SUV mají mnohdy hmotnost i deformační zóny úplně stejné, jako sedan střední třídy. Jen mají výš těžiště.

    Také se nesmí zapomínat na kinetickou energii. Deformační zóny těžkého offroad musí při nárazu do pevné překážky pohltit daleko víc energie, takže i když jsou pevnější, většinou se to zhruba tak vyrovná.

    Osobně bych si tipnul (protože přesné výsledky nemám k dispozici), že při nárazu do stromu na tom budete v běžně velkém autě a v SUV/off-roadu úplně stejně.

    luk

    souhlas!

    Petr

    SUV maji jistě výhodu při srážce s kamionem.I velké osobní vozy se dostanou při nehodě pod kamion a deformační zóny moc nepomohou. Sám dilema jaké si pořídit vozidlo řeším. Měl jsem již jak SUV (od Porsche) tak velké osobní vozy (Audi 100, Volvo 850, Audi A6). Momentálně mám Audi allroad, ale přestože je větší radost z jízdy v osobním voze než v SUV při dalším výběru vozu dám zřejmě přednost SUV vzhledem k chování některých řidičů na našich komunikacích.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist