Jsou SUV bezpečná, nebo ne?
Dopravní nehody
Vědci se zabývali otázkou, zda má posádka terénního auta větší šanci na přežití.
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
Dopravní nehody
Vědci se zabývali otázkou, zda má posádka terénního auta větší šanci na přežití.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
a jak je na tom SUVv porovnani s "normalnim" osobakem, kdyz vlitnou do stromu/baraku/…..? To by mozna bylo zajimavejsi.
Tipnula bych si, že stejně jako v klasickým autě, resp. dle výsledku crash testů. Protože při nárazu do malého auta ti to druhý auto slouží jako tvoje deformační zóna, ale při nárazu do pevný překážky je jedno, jak jseš těžký a velký, počítá se tvoje (jako osoby, ne auta) kinetická energie a přetížení vnitřních orgánů (nejčastější příčina smrti při nehodě je spíše než přímé poranění vnitřní krvácení, zejména ruptura a disekce aorty).
novzhledem k tomu ze suv maji deformacni zony prumerne vetsi nez osobaky myslim ze i tam mas vetsi sanci…
plny suhlas, zrychlenie tela pasazierov zavisi od deformacnych zon – 4×4 su vacsie a mali by mat silnejsiu karoseriu s vacsimi deformancymi zonami na hmotnost auta v porovnani s osobakmi [vacsi motor, prevodovka, rozvodovka by mali pohltit viac energie ako iba motor – domnievam sa, ze aj napriek hmotnosti zvysku auta a jeho hybnosti]
// inak nie je lepsie sa prevratit, ako byt prerazeny volantom?
Pozor ale na definici kategorie. To, o čem tu mluvíte, platí spíš o velkých off-roadech. SUV mají mnohdy hmotnost i deformační zóny úplně stejné, jako sedan střední třídy. Jen mají výš těžiště.
Také se nesmí zapomínat na kinetickou energii. Deformační zóny těžkého offroad musí při nárazu do pevné překážky pohltit daleko víc energie, takže i když jsou pevnější, většinou se to zhruba tak vyrovná.
Osobně bych si tipnul (protože přesné výsledky nemám k dispozici), že při nárazu do stromu na tom budete v běžně velkém autě a v SUV/off-roadu úplně stejně.
souhlas!
SUV maji jistě výhodu při srážce s kamionem.I velké osobní vozy se dostanou při nehodě pod kamion a deformační zóny moc nepomohou. Sám dilema jaké si pořídit vozidlo řeším. Měl jsem již jak SUV (od Porsche) tak velké osobní vozy (Audi 100, Volvo 850, Audi A6). Momentálně mám Audi allroad, ale přestože je větší radost z jízdy v osobním voze než v SUV při dalším výběru vozu dám zřejmě přednost SUV vzhledem k chování některých řidičů na našich komunikacích.