Jsou SUV bezpečná, nebo ne?

Vědci se zabývali otázkou, zda má posádka terénního auta větší šanci na přežití.

Britská organizace TRL (Transport Research Laboratory) zkoumala rozdíly v bezpečnosti mezi „normálními“ auty a off-roady. Mnoho řidičů terénních aut a SUV je totiž přesvědčeno, že se jim dostává lepší ochrany než v nízkých autech.

Závěry TRL tuto domněnku zároveň potvrzují i vyvracejí. Při střetu s běžným vozem skutečně hraje výška a hmotnost SUV ve prospěch jeho posádky. Podle údajů z roku 2001 utrpěl při nehodě SUV zranění jeden nebo více členů posádky ve 48 procentech případů, zatímco u ostatních aut to bylo 61%.

Srážky s jiným vozem však nejsou jediným a dokonce ani nejčastějším druhem nehod. Velké čtyřkolky mají údajně dvakrát vyšší pravděpodobnost převrácení, což zvyšuje riziko vážných zranění. Stejné údaje jako v předchozím případě ukazují, že ze všech nabouraných off-roadů a SUV se jich 6,2% převrátilo, zatímco při nehodách jiných aut byl tento poměr poloviční – 2,9%.

Naproti tomu zpráva britského ministerstva dopravy z října 2006 říká, že posádky velkých terénních aut má dvakrát vyšší šanci vyváznout z nehody bez újmy na životě či zdraví. To však platí pouze v případě, že jedno ze zúčastněných vozidel není SUV.

Takže jediné, co víme, je to, že když se srazí velké auto s malým, je lépe sedět v tom prvním. To jsme tak nějak tušili i bez ctihodných vědců, ne?

autoweb.cz

9.2.2007 8:43

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist