Jsou potřeba na přechodech semafory? Ne!
dopravní předpisy v čr
Mám recept, jak zvýšit plynulost dopravy, snížit emise a zredukovat stres řidičů za volantem. Zrušte semafory na přechodech pro chodce!
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
dopravní předpisy v čr
Mám recept, jak zvýšit plynulost dopravy, snížit emise a zredukovat stres řidičů za volantem. Zrušte semafory na přechodech pro chodce!
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
S článkem spíše nesouhlasím. U frekventovaných přechodů, kde se pohybuje velké množství lidí, jsou semafory nutností a plynulost dopravy naopak zvyšují. Pokud semafory instalovány nejsou, každé druhé auto zastavuje a pouští chodce a plynulost dopravy trpí. Tento článek sedí na nějaký opuštěný přechod někde na okraji města, kde zbytečnost semaforů připouštím. Též např. v nočních hodinách, ale to lze semafory vypínat.
V jedné části píšete, že blbec nedokáže přejít na červenou, když nic nejede, podle vyhlášky to nesmí udělat, za to by mohl platit pokutu. A podle vaší filosofie, že chodec má v případě že nic nejede přejít na červenou, tak by mohla i auta jezdit na červenou když nikdo nepůjde a zbytečně nestát, ne?
Četl jste naše články o materiálním aspektu přestupku? Pravděpodobně ne.
Semafory na místech, kde je velký proud lidí, jsou fajn, ale velká část jich je právě na místech, kde jsou úplně zbytečné. Například nechápu, proč musí mít semafor obec Valdek na Kladensku, kde bydlí asi 400 stálých obyvatel…
Materiální aspekt přestupku je fajn věc, ale ne každý o ní ví a ne každý se chce pouštět do sporu s četnictvem, popřípadě s úřady. A dokud nebude četnictvo i úřady materiální aspekt uznávat, resp. se podle něho řídit a řídit se i zdravým rozumem, tak ani chodec znalý svých práv nebude mít chuť se do přecházení na červenou i za bezpečných podmínek pouštět právě kvůli zbytečnému hádání se s četníky.
To už dříve vymizí všechny zbytečné semafory, než že každý příslušník bude posuzovat přestupky rozumem a ne jen podle nějakého manuálu, který ho nadřízený za účelem vyššího vybírání do kasy naučí.
Osobně na červenou chodím často a orientuji se i podle semaforů pro auta, kdy a kam pojede který proud.
Dále mě doráží jedna věc: klasická velká čtyřproudová + křižovatka. Chodec má červenou, auta příčně zelenou – klasika. A podélně s chodcem auto, které chce odbočit a překřížit chodci cestu. Normálně se auto rozjede 10 m, zastaví a čeká 20 s, než stádo přejde. Není jednodušší využít časovou prodlevu mezi semafory a přejít ještě na červenou, tedy ještě dříve, než se rozjede auto, aby nemuselo chodci zbytečně zastavovat? Klasický a odůvodnitelný případ materiálního aspektu, ale vysvětlete to četnictvu…
Váš pohled na materiální aspekt přestupku je velmi zkreslený a z tisíců případů u soudu to vyhrál pouze jeden, který se opravdu nedá brát jako precedens.
Většinou s Vámi souhlasím, ale tenhle článek jste měl publikovat spíše na apríla, to bych pak bral jako dobrý vtip, takto jen nevěřícně kroutím hlavou.
Závěrečný požadavek na zrušení rychlostního limitu na dálnici mě v tom jen utvrdil. Vy snad po českých dálnicích vůbec nejezdíte, jinak byste takovou hovadinu nemohl napsat. Opravdu si dovedete představit, že na tankodromu jménem D1 zrušíte rychlostní limit a budete se tam prohánět 250km/h i víc? Nebo třeba po hradecké dálnici?
Váš pohled na materiální aspekt přestupku je velmi zkreslený a z tisíců případů u soudu to vyhrál pouze jeden, který se opravdu nedá brát jako precedens.
Většinou s Vámi souhlasím, ale tenhle článek jste měl publikovat spíše na apríla, to bych pak bral jako dobrý vtip, takto jen nevěřícně kroutím hlavou.
Závěrečný požadavek na zrušení rychlostního limitu na dálnici mě v tom jen utvrdil. Vy snad po českých dálnicích vůbec nejezdíte, jinak byste takovou hovadinu nemohl napsat. Opravdu si dovedete představit, že na tankodromu jménem D1 zrušíte rychlostní limit a budete se tam prohánět 250km/h i víc? Nebo třeba po hradecké dálnici?
Jezdím občas do Německa, ze kterého si často bereme příklad, ale bohužel ne v dopravě. za 1. nesvítí celý den, a to ani v zimě. za 2. nemají omezenou rychlost na dálnici a od osobních aut nevybírají poplatky za vyjíždění kolejí. a za 3. Ve městech prakticky nenajdete přechody pro codce kromě křižovatek, kde je semafor. Dokonce i tam, kde je ostrůvek pro snadnější přejití chodců, není vyznačen přechod. Chodci tak přecházejí kde jim to provoz umožní, stejně jako u nás, ale nedopouštějí se přestupku na rozdíl od nás.
Nejhorší kombinace ovšem je když jsou přechody na střídačku se semaforem a bez semaforu. S autorem článku plně souhlasím.
to je přece blbost. Copak v německu všichni jezdí 300, i když můžou? Podle mě je rychlostní limit na dálnici blbost, všichni dál budou jezdit podle citu. I dneska jezdí většina lidí do 150, protože je to ideální kompromis mezi rychlostí, spotřebou a bezpečností. Zrušte limit a najde se samozřejmě pár blbců, kteří to budou muset \“vyzkoušet\“. Ostatní ale budou dál jezdit normálně a vlastně úplně stejně. Hlavně zmizí buzerace a policajti se místo šikany za trošku rychlosti budou moci soustředit třeba na nedodržování bezpečné vzdálenosti.
To jsou dneska zase perly, fakt :-). Na začátku ta nostalgie, jak dřív se jezdilo líp, všichni byli ohleduplnější, nikam se nespěchalo, autoškoly ještě uměly učit atd… No podívejte se, není ten hlavní rozdíl především v hustotě provozu?! Myslím, že je a to dost zásadní.
S tím přímo souvisí semafory na přechodech a příčné prahy. Občas mám pocit, že se snad nikdy nedostanete do pozice chodce nebo žijete někde na venkově, protože jinak byste nemohl napsat, že jakmile se objeví chodec před přechodem, šňůra aut se téměř okamžitě zastaví… – to jsou strašný sra*ky. Osobně jsem rád za každý semafor a příčný práh, protože každodenně jsme svědky jak se mnoho prasat (řidičů) je schopno řítit obcí stovkou, na přechodem předjíždět, jezdit na červenou atd.
Zakončím to prosbou: Zkuste alespoň jeden den v roce odložit auto a zkuste si pozici chodce. Večer budete rád, že jste přežil 🙂
myslím že by se s tím vrátila situace před bodovým systémem. Nikdo se nebál že přijde o papíry tak jel tak jak uměl on nebo auto.
Myslím že by se nestalo nic závažného.
Pár blbců co to chtějí vyzkoušet se najde i dnes, i přes to že jim hrozí ztráta řidičáku…
Já v Praze přežívám bez větších problémů.
Pokud si ale někdo vynucuje svou \“absolutní přednost\“ na přechodu, pak mu jde fakt o život. To uznávám.
Osobně mě trávíce trápí jiné věci na našich silnicích – katasrofální stav některých silnic (viz. R10 během deště nebo spoustu frekventovanějších silnic, kde nejsou pořádně udělané krajnice a nakreslené čáry).
Poslední dobou mám pocit že redakce autowebu je plná \“průměrných čechů\“.
Souhlasím s Přemkem. Tam kde je větší pohyb lidí, tedy především ve městech, vidím semafor jako jediný prostředek jak se vyhnout kolizím. To, že někdo vstupuje do vozovky na červenou je už jiný problém. Právě na přechodech bez semaforů se čeká déle, neboť lidé dobíhají a ti řidiči, kteří hodlají odjíždět pak musí opět zastavovat. Před přechody se pak vytváří fronty, což narušuje plynulost silničního provozu. Pouze v Holešově to na radnici neumí pochopit.
Ač jsem původně nechtěl, musím reagovat…
Článek je bohužel napsán bez jakékoliv znalosti o dopravě, protože jen málokdo, kdo se o dopravu opravdu zajímá může napsat, že SSZ (semafory) snižují plynulost dopravy. Není to náhodou naopak?? Odpovím si hned raději sam, samozřejmě, že je!! Takže SSZ na přechodech pro chodce jsou správné, zvyšují bezpečnost provozu a plynulost dopravy a pokud na ně obce mají finanční prostředky (které jsou při budovaní SSZ poměrně velké), je tomu jedině dobře.
A ještě k reakci jistého čtenáře, který nedokáže pochopit přítomnost SSZ v obci Valdek na Kladensku. Zde má SSZ, kromě funkce pro chodce, především význam na snížení rychlosti v obci, protože aktivně spolupracuje s radarem, který je umístěn na začátku obce. Když teda řidič jede v obci např. 70 km/h, na semaforu se rozsívítí červená, když jedou všichni cca. 50 km/h, na semaforu svítí pořád zelená.
A o zrušení vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy? To snad ani nemá cenu říkat, že trendem je IAD (individuální automobilovou dopravu) potlačil a preferovat VHD (veřejnou hromadnou dopravu – např. autobusy).
Hmm, taky si dovolím nesouhlasit, přechod se semaforem mně osobně připadá docela fajn, hlavně večer kdy je v Praze osvětlená silnice a neni většinou vůbec vidět co se děje na přechodu na chodníku ( i díky lidem co zaparkujou těsně před přechod). U dvou proudové silnice je to pro mě bezdebat lepší řešení. Souhlasím s tím že kdyby někde přechody nebyli tak si chodci dají větší pozor a přejdou vlastně bezpečněji. Sám jako chodec když to neni potřeba semafory nepoužívám. Daleko víc mně štvou všudypřítomné modré zony, když něco rozvážím autem, nebo jenom navštívím známý, příbuzný, kamoše v centru Prahy autem, tak je to fakt votrava. Pruhy pro dopravu a taxikáře mi připadají jako dobrý řešení, ono takovej autobus odveze najednou víc lidí, než je někdy celá zacpaná ulice a taxikáři si taky musí nějak vydělat a ježdění autem po městech jako je Praha už nikdy stejně lepší nebude.
Hmm, taky si dovolím nesouhlasit, přechod se semaforem mně osobně připadá docela fajn, hlavně večer kdy je v Praze osvětlená silnice a neni většinou vůbec vidět co se děje na přechodu na chodníku ( i díky lidem co zaparkujou těsně před přechod). U dvou proudové silnice je to pro mě bezdebat lepší řešení. Souhlasím s tím že kdyby někde přechody nebyli tak si chodci dají větší pozor a přejdou vlastně bezpečněji. Sám jako chodec když to neni potřeba semafory nepoužívám. Daleko víc mně štvou všudypřítomné modré zony, když něco rozvážím autem, nebo jenom navštívím známý, příbuzný, kamoše v centru Prahy autem, tak je to fakt votrava. Pruhy pro dopravu a taxikáře mi připadají jako dobrý řešení, ono takovej autobus odveze najednou víc lidí, než je někdy celá zacpaná ulice a taxikáři si taky musí nějak vydělat a ježdění autem po městech jako je Praha už nikdy stejně lepší nebude.
Na autoweb chodím velmi zřídka,přesto jsem tady před nedávnem četl blog pana vedoucího redaktora(Nekupujte si pomalá auta – zblázníte se!). Tehdy jsem se u toho blábolu bavil,zděšen jsem byl až po zjištění,že vyšel z pera pana vedoucího redaktora.Po delší době opět zvědavě projdu stránky a co nevidím pan redaktor pokračuje v nastoupené linii.Zkrátka oba články jsou, pane redaktore, dobré tak akorát na Silvestra nebo Apríla.