autoweb.cz > Hyundai > Jsou malá auta pro Američany příliš malá?
Jsou malá auta pro Američany příliš malá?
Ve Spojených státech se v současnosti obrovské množství zákazníků odvrací od obřích, nenažraných a technicky zastaralých vozů a přecházejí k propracovanějším automobilům s chytře řešeným vnitřním prostorem a nižší spotřebou paliva.
Spousta jich je ochotna v zájmu úspory paliva omezit vnitřní prostor a pohodlí, ale i tak mají stále svoji důstojnost a nechtějí slevit z požadavků, které my Evropané bereme v některých autech jako zbytečný luxus.
Toto zjistily automobilky Toyota a Hyundai, které zvažovaly prodej svých nejmenších modelů v USA, ale ohlas zákazníků byl velmi malý, někteří prodejci prý zaznamenali někdy jako reakci i výsměch.
Chápeme, že Toyota iQ nebo Hyundai i10 je pro průměrného Američana živeného dvacítkou hamburgerů a pěti litry koly denně opravdu málo, ale pravým důvodem je to, že pro naprostou většinu běžných amerických motoristů je přechod k takto malým autům především příliš zásadní změna.
Podle průzkumu nepovažují motoristé tyto malé vozy za dostatečně bezpečné a komfortní, zároveň pochybují o kvalitě zpracování a také se obávají posměchu okolí. Je to podobné, jako byste chtěli po průměrném českém manažerovi, aby přesedl z tradiční octavie do minivozu Jawa Chic.
Spořivý Američané jsou však ochotni přejít na menší vozy nižší střední třídy, u nás zastoupené třeba Fordem Focus, v USA populárním Volkswagenem Golf (za oceánem označovaným jako Rabbit) nebo třeba BMW řady 1 a Mini Cooperem, jež nyní ve Státech zaznamenávají slušný prodejní úspěch, zejména díky image značky a chytré reklamní kampani poukazující na nízké provozní náklady spojené se zábavou za volantem.
V Americe se začínají prosazovat i diesely a to i přesto, že jejich cenu oproti evropským modelům zvyšují přísnější emisními limity, kterým se automobilky musí přizpůsobovat.
autoweb.cz