Jsou kamiony ekologičtější než osobní auta? Prý ano…
Zajímavosti o autech
Při jízdě za "stoletou" Avií rozvážející mezi vesnicemi pečivo by měl asi jeden opačný názor, podle vědeckých studií jsou prý ale nákladní automobily čistější než osobáky.
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
Zajímavosti o autech
Při jízdě za "stoletou" Avií rozvážející mezi vesnicemi pečivo by měl asi jeden opačný názor, podle vědeckých studií jsou prý ale nákladní automobily čistější než osobáky.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Ja zrejme bydlim na jine planete, podle vsech zverejnenych clanku v posledni dobe je diesel produktem pekla a za benzinem jsou pouze oblacky cisteho vzduchu na kterych spi ledni medvedi…??? Nemluvim o COx ale o desitkach zplodin ktere benzin vypousti a ktere diesel nezna,ten ma COx a vic nic. Na saze ma filtr.
Autor článku který poukazuje na Avii buď zaspal dobu a nebo je zjiného světa potkat dnes na silnici je unikát a vzhledem k emisním předpisům a STK pokud projde je rovnocená ostatním vozidlům
Petře, bohužel nemyslím, že máte pravdu. Pokud bude majitel udržovat při životě svoji obstarožní Avii a bude ji mít ve stavu, že projde přes STK tak ji bude moci provozovat. Vozidlo je stále posuzováno podle norem platných v době jeho vzniku. To by jinak všechny auta s emisní normou nižší než Euro 6 už nemohly projít technickou kontrolou. Pokud splňují limity své třídy a jsou v pořádku, můžou jezdit i stoleté vozy. Jak jsou lukrativní pro svého provozovatele je věc druhá, ale o tom se v článku nepíše.
Z mikroprachu (nanočástic, na které jsou vázány všelijaké chemické sračky) spálené nafty jsou rakoviny čehokoliv, protože se dostanou skrze plicní sklípky do krevního oběhu a škodí všude. Za vymontovaný DPF filtr bych dával milionové pokuty!
Jistě, že se vyplatí opravovat obstarožní náklaďáky, protože ty vydrží vpohodě desítky let. Narozdíl od současných vozítek z PVC a podobných materiálů. Ve firmě máme několik T815 s roky výroby 1984-88 a relativně nové DAFy CF i LF, a když jsme šli pod jinou firmu, tak procházely přes jejich autodílnu, jejíž šéfmajster nám pak říkal, že většina Tater je v lepším stavu, než nová auta proslulé západní značky… Co se týče komfortu pro řidiče, tak samozřejmě Dafy jasně vedou 🙂
Otázkou je, co prochází přes filtr pevných částic a co vychází bez něj. Saze, které vidíte, vám do plic obvykle nevletí, protože zůstanou na silnici (jsou relativně těžké) a ty, co vletí, s těmi si organismus poradí, protože je zachytí. Tyhle věci chytí filtr, ale co jím projde, jsou částice tak malé, že je organismus nezachytí, na zem si to hned tak nesedne a ty jdou skrz ty sklípky rovnou do oběhu.
Vždycky jsem si myslel, že bordel, který létá z výfuku, přímo koreluje s tím, jakou má auto spotřebu. Pokud tomu tak není a náklaďáky s řádově vyšší spotřebou jsou čistší, pak je otázkou, proč se takhle čistá technologie nepoužívá i v osobákách. Při spotřebě osobáků by přeci musela z výfuku vyletovat hedvábná srdíčka, ne?
Dá se předpokládat, že takto je to nesmysl 🙂 Patrně jde o množství zplodin na jednu tunu hmotnosti vozidla.