jsou-kamiony-ekologictejsi-nez-osobni-auta-pry-ano.jpg

Jsou kamiony ekologičtější než osobní auta? Prý ano…

Zajímavosti o autech

Při jízdě za "stoletou" Avií rozvážející mezi vesnicemi pečivo by měl asi jeden opačný názor, podle vědeckých studií jsou prý ale nákladní automobily čistější než osobáky.

Diskuze

8 komentářů

    Veskin

    Ja zrejme bydlim na jine planete, podle vsech zverejnenych clanku v posledni dobe je diesel produktem pekla a za benzinem jsou pouze oblacky cisteho vzduchu na kterych spi ledni medvedi…??? Nemluvim o COx ale o desitkach zplodin ktere benzin vypousti a ktere diesel nezna,ten ma COx a  vic nic. Na saze ma filtr.

    Petr

    Autor článku který poukazuje na Avii buď zaspal dobu a nebo je zjiného světa potkat dnes na silnici je unikát a vzhledem k emisním předpisům a STK pokud projde je rovnocená ostatním vozidlům

    DD

    Petře, bohužel nemyslím, že máte pravdu. Pokud bude majitel udržovat při životě svoji obstarožní Avii a bude ji mít ve stavu, že projde přes STK tak ji bude moci provozovat. Vozidlo je stále posuzováno podle norem platných v době jeho vzniku. To by jinak všechny auta s emisní normou nižší než Euro 6 už nemohly projít technickou kontrolou. Pokud splňují limity své třídy a jsou v pořádku, můžou jezdit i stoleté vozy. Jak jsou lukrativní pro svého provozovatele je věc druhá, ale o tom se v článku nepíše.

    JK

    Z mikroprachu (nanočástic, na které jsou vázány všelijaké chemické sračky) spálené nafty jsou rakoviny čehokoliv, protože se dostanou skrze plicní sklípky do krevního oběhu a škodí všude. Za vymontovaný DPF filtr bych dával milionové pokuty!

    JK

    Jistě, že se vyplatí opravovat obstarožní náklaďáky, protože ty vydrží vpohodě desítky let. Narozdíl od současných vozítek z PVC a podobných materiálů. Ve firmě máme několik T815 s roky výroby 1984-88 a relativně nové DAFy CF i LF, a když jsme šli pod jinou firmu, tak procházely přes jejich autodílnu, jejíž šéfmajster nám pak říkal, že většina Tater je v lepším stavu, než nová auta proslulé západní značky… Co se týče komfortu pro řidiče, tak samozřejmě Dafy jasně vedou 🙂

    Otázkou je, co prochází přes filtr pevných částic a co vychází bez něj. Saze, které vidíte, vám do plic obvykle nevletí, protože zůstanou na silnici (jsou relativně těžké) a ty, co vletí, s těmi si organismus poradí, protože je zachytí. Tyhle věci chytí filtr, ale co jím projde, jsou částice tak malé, že je organismus nezachytí, na zem si to hned tak nesedne a ty jdou skrz ty sklípky rovnou do oběhu.

    Vždycky jsem si myslel, že bordel, který létá z výfuku, přímo koreluje s tím, jakou má auto spotřebu. Pokud tomu tak není a náklaďáky s řádově vyšší spotřebou jsou čistší, pak je otázkou, proč se takhle čistá technologie nepoužívá i v osobákách. Při spotřebě osobáků by přeci musela z výfuku vyletovat hedvábná srdíčka, ne?

    JK

    Dá se předpokládat, že takto je to nesmysl 🙂 Patrně jde o množství zplodin na jednu tunu hmotnosti vozidla.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist