Joss Super Car

Prototyp australského supersportu je vyrobený z kompozitových materiálů, má téměř pětisetkoňový výkon a váží pouhých 940 kg

Jeho tvůrcem je skupina australských konstruktérů pod vedením třiatřicetiletého Matta Thomase, bývalého inženýra aerodynamiky týmu Stewart F1. Nový Super Car má být odpovědí na všechna Ferrari, Lamborghini a spol a je jisté, že alespoň po stránce aerodynamiky by se mu to mělo podařit.

Ve stylu všech vyspělých supersportů má vedle klasických aerodynamických prvků i plochý spodek karosérie a zadní difuzor, který se stará o potřebný přítlak a se kterým padá nutnost použít velké zadní křídlo. Kvůli co nejhladšímu obtékání vzduchu nemá koncept ani zpětná zrcátka, která nahrazují malé videokamery umístěné vzadu.

Karosérie je vyrobená z kombinace uhlíkových a kevlarových vláken a sklolaminátu a obepíná prostorový rám z hliníku a oceli. I s velkým osmiválcem o objemu 6,8 litru je výsledná hmotnost pouhých 940 kg.

Motor má výkon 476 koní a točivý moment 650 Nm a díky nízké váze je výsledný poměr hmotnosti a výkonu 506 koní/tunu, což by mělo stačit na zrychlení na 100 km/h pod 3,5 s a maximální rychlost kolem 320 km/h. Pětistupňová převodovka G50 je převzatá z Porsche 911 a přes závodní spojku pohání zadní kola. Speciálně vyvinuté výfukové potrubí vyniká hlavně tím, že neústí na úrovni zadního nárazníku, jak bývá zvykem, nýbrž na povrchu zadní kapoty.

Na svém vlastním supersportu pracoval Matt Thomas šest let a v současnosti hledá finančně silného partnera, který by pokryl náklady na začátek sériové výroby.

redakce autoweb.cz

1.6.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist