Ještě lepší Murcielago!

Další bomba, na kterou se můžeme těšit v Ženevě.

Proslulý italský výrobce supersportů představí na ženevském autosalonu svou novou vlajkovou loď. Lamborghini Murcielago LP640 bude mít mírně upravenou vizáž, ale to hlavní napovídá zkratka v jeho názvu – Longitudinale Posteriore, neboli podélné uložení a výkon zvýšený na 640 koní. Úpravami ale prošly i brzdy, podvozek, převodovka, výfukový systém, elektronika… Dalo by se říct, že na původním Murcielagu nezůstala nit suchá.

Na první pohled nelze přehlédnout agresivnější příď, ale ani záď s výfuky integrovanými do difuzoru vás nenechá na pochybách, že s tímhle Lambem není radno si zahrávat.

Výsledek pobytu v posilovně

Na objednávku můžete mít i perspexový kryt motoru, díky kterému odhalíte okolnímu světu srdce svého supersportu. Vidlicový dvanáctiválec byl výrazně přepracován, jeho objem vzrostl z 6,2 na 6,5 litru, výkon vyletěl z 580 na již zmíněných 640 koní v 8000 otáčkách a točivý moment teď vrcholí při 6000 otáčkách hodnotou 660 Nm. A to vše při zachování evropských emisních norem. Kompletně přepracovány byly hlavy a systém sání, inovacemi prošly vačkové hřídele, kliková hřídel i výfukový systém. Zvětšen byl olejový chladič a také jeho sání na levé straně vozu.

Výsledkem je zrychlení na stokilometrovou rychlost za 3,4 s (zlepšení o 0,4 s). Výkonům motoru se pochopitelně muselo přizpůsobit celé pohonné ústrojí. Modifikována byla šestistupňová převodovka, zadní diferenciál je zesílený, stejně jako nové poloosy. Také volitelné sekvenční řazení E-gear dostalo nový program Thrust, který poskytuje optimální akceleraci.

Jde také o styl

Vůz zdobí nové ráfky z lehké slitiny, nazvané „Hermera“, o rozměru 8,5×18 vpředu a 13×18 palců vzadu. LP640 obouvá pneumatiky Pirelli P-Zero Rosso velikosti 245/35 ZR18 a 335/30 ZR18, ale automobilka může dodat i závodní pneumatiky Pirelli P-Zero Corsa a ve vývoji jsou speciální zimní Pirelli P Sottozero. Za příplatek můžete nechat vůz vybavit keramickými brzdami.

Změny ale najdete i v interiéru. Sedačky jsou prostornější a komfoertnější, jejich kožené čalounění je prošíváno motivem kosočtverců, stejně jako čalounění dveřních výplní a stropu. Pokud by vám i to bylo málo, je tu program Privilegio, díky kterému si můžete Murcielago LP640 nechat vybavit přesně podle svých představ. U „běžného“ LP640 se dá očkávat cenový nárůst zhruba o 650 tisíc Kč.

Smutná zpráva

Na závěr tu máme jedno nepříliš radostné oznámení: automobilka oficiálně prohlásila, že koncept Miura se v žádném případě nedostane do sériové výroby. Šlo o pouhé designérské cvičení a vystavovaný vůz byla pouhá nepojízdná maketa. Lamborghini prý nemá dostatečnou kapacitu, aby mohlo rozjet výrobu dalšího modelu. Šéf Lamborghini Stephan Winkelmann navíc popírá, že by se uvažovalo o nástupci čtyřmístného modelu Espada, o kterém se v motoristických kruzích již delší dobu spekuluje jako o rivalovi připravovaného Porsche Panamera.

Honza Koubek

23.2.2006 12:18

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist