Jeep Grand Cherokee – Crash test Euro NCAP

Grand Cherokee nedopadl podle představ svých tvůrců. Problém s uchycením pásu řidiče doplnily potíže s figurínami dětí. Jeep zkoumá příčiny a bude situaci řešit.

Noční můry zřejmě budou mít z testů Euro NCAP v automobilce Jeep. Karoserie nového SUV Grand Cherokee se při nárazu rychlostí 64 kilometrů v hodině chovala dobře, selhaly díly v interiéru. Jedna z kolejnic, po nichž pojíždí sedadlo řidiče, ta na pravé straně, se podle zprávy „téměř zlomila“. Kovovou konstrukci zachránil výlisek, který jistí sedadlo v podélném směru – držet ho přišroubované k podlaze v případě nehody není úkolem tohoto kusu oceli, ale obstál.

Jeep Grand Cherokee velká fotogalerie

Jeep Grand Cherokee fotogalerie

Bohužel nedopadl na jedničku. Zlom se totiž objevil přesně v místě, kde je k celé konstrukci uchycen řidičův bezpečnostní pás. Ten se pohnul vpřed i se sedadlem a airbag nedokázal zabránit hlavě řidiče v kontaktu s volantem. Jeep na problému usilovně pracuje. Podle pracovní teorie inženýrů za zlomení kolejnice mohou právě obrovské síly v bezpečnostním pásu. To je samozřejmě průšvih – pokud se pás téměř ulomil při nárazu rychlostí 64 kilometrů v hodině, co se s ním stane, když auto narazí třeba na dálnici?

U Jeepu zatím nemají představu, jak budou věc řešit, a zpráva Euro NCAP vyjadřuje znepokojení nad faktem, že se zatím nemluví o svolávací akci a plošné výměně vadných dílů u již prodaných aut.Jinak je zpráva směsí obvyklých řečí o tom, že data z figurín byla v pořádku, ale komisaři nevěří, že stejně chráněné budou i postavy jiných hmotností a velikostí. Boční náraz dopadl dobře, náraz na sloup vlastně také, výsledek Grand Cherokee nebyl horší než u většiny ostatních moderních aut. Optimální výkon nepodaly aktivní opěrky hlavy. Špatně dopadl doporučený zádržný systém pro tříleté dítě. Nezabránil hlavě v kontaktu s C-sloupkem a auto nedostalo v této disciplíně žádné body za čelní náraz. Ostatní testy byly v pořádku a Jeep jediný problém jistě také vyřeší.

Simulovanou srážku s chodcem zvládlo auto dokonale průměrným způsobem. Nárazník skóroval naplno, přední hrana kapoty vůbec. Vrchní strana kapoty a přední okno podaly smíšený výkon. Stabilizace v základu ajistila autu další tři body k dobru. Výsledky jinak nebyly zcela špatné a lze očekávat, že Jeep napraví všechny problémy a bude usilovat o opakování testů a zisk pěti hvězdiček.

25.11.2011 9:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist