Jeep Grand Cherokee – Crash test Euro NCAP

Grand Cherokee nedopadl podle představ svých tvůrců. Problém s uchycením pásu řidiče doplnily potíže s figurínami dětí. Jeep zkoumá příčiny a bude situaci řešit.

Noční můry zřejmě budou mít z testů Euro NCAP v automobilce Jeep. Karoserie nového SUV Grand Cherokee se při nárazu rychlostí 64 kilometrů v hodině chovala dobře, selhaly díly v interiéru. Jedna z kolejnic, po nichž pojíždí sedadlo řidiče, ta na pravé straně, se podle zprávy „téměř zlomila“. Kovovou konstrukci zachránil výlisek, který jistí sedadlo v podélném směru – držet ho přišroubované k podlaze v případě nehody není úkolem tohoto kusu oceli, ale obstál.

Jeep Grand Cherokee velká fotogalerie

Jeep Grand Cherokee fotogalerie

Bohužel nedopadl na jedničku. Zlom se totiž objevil přesně v místě, kde je k celé konstrukci uchycen řidičův bezpečnostní pás. Ten se pohnul vpřed i se sedadlem a airbag nedokázal zabránit hlavě řidiče v kontaktu s volantem. Jeep na problému usilovně pracuje. Podle pracovní teorie inženýrů za zlomení kolejnice mohou právě obrovské síly v bezpečnostním pásu. To je samozřejmě průšvih – pokud se pás téměř ulomil při nárazu rychlostí 64 kilometrů v hodině, co se s ním stane, když auto narazí třeba na dálnici?

U Jeepu zatím nemají představu, jak budou věc řešit, a zpráva Euro NCAP vyjadřuje znepokojení nad faktem, že se zatím nemluví o svolávací akci a plošné výměně vadných dílů u již prodaných aut.Jinak je zpráva směsí obvyklých řečí o tom, že data z figurín byla v pořádku, ale komisaři nevěří, že stejně chráněné budou i postavy jiných hmotností a velikostí. Boční náraz dopadl dobře, náraz na sloup vlastně také, výsledek Grand Cherokee nebyl horší než u většiny ostatních moderních aut. Optimální výkon nepodaly aktivní opěrky hlavy. Špatně dopadl doporučený zádržný systém pro tříleté dítě. Nezabránil hlavě v kontaktu s C-sloupkem a auto nedostalo v této disciplíně žádné body za čelní náraz. Ostatní testy byly v pořádku a Jeep jediný problém jistě také vyřeší.

Simulovanou srážku s chodcem zvládlo auto dokonale průměrným způsobem. Nárazník skóroval naplno, přední hrana kapoty vůbec. Vrchní strana kapoty a přední okno podaly smíšený výkon. Stabilizace v základu ajistila autu další tři body k dobru. Výsledky jinak nebyly zcela špatné a lze očekávat, že Jeep napraví všechny problémy a bude usilovat o opakování testů a zisk pěti hvězdiček.

25.11.2011 9:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist