Jeep Grand Cherokee 3.6 V6

Oprostěte se od předsudků a můžete v tomhle Jeepu najít slušné a zajímavé auto na každý den. Jen si připravte peněženku a vyberte jiný motor.
  • Dynamika 5

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 4

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 4

  • Celkové hodnocení 5.4

RADOSTI
Atraktivní design; svým způsobem zajímavá image; celkové schopnosti

STAROSTI
Motoru a automatu se do práce nechce a chlastá jako osmiválcová verze.

Když jsme testovali osmiválcový Jeep Grand Cherokee 5.7 V8 HEMI, objevili jsme v něm docela zajímavé a především akceptovatelné auto. Očekávali jsme tedy, že by nás mohl šestiválec uspokojit stejně, ale s vidinou rozumnějších provozních nákladů bez nutných kompomisů v oblasti dynamiky.

Bohužel je realita trochu jiná. Vynechám teď hodnocení interiéru a detailů, protože o tom jsem psal u osmiválcového modelu a tento testovaný s motorem Pentastar V6 o objemu 3,6 litru má výbavu prakticky stejnou. Interiér je docela přehledný, relativně kvalitní a hlavně prostorný, i když vzhledem k ceně na nejlepší z evropských aut nestačí. Vše ale kompenzuje velmi bohatou výbavou, takže se mu dá dost věcí odpustit.Ale zpátky k tomu motoru. Osmiválcový Grand Cherokee mne vysloveně štval svou podivnou reakcí na plyn ve stylu „všechno nebo nic“ a šestiválec je na tom stejně. Jízda ve městě je pak taková uskákaná a nepohodlná, když při každém sebemenším přidání plynu auto poskočí dopředu, jako by vás zezadu někdo naboural. I korejská auta mají v tomto ohledu „evropštější“ mapování plynu.

Jeep Grand Cherokee velká fotogalerie

Jeep Grand Cherokee fotogalerie

Bohužel Jeep Grand Cherokee 3.6 V6 nedokáže tuto horlivost přetavit v bleskovou akceleraci. Auto působí neuvěřitelně líně, jako by mu někdo nechal zataženou ruční brzdu. Na stovku se dobelhá sotva za deset sekund a když po něm chcete akceleraci na dálnici, odpoví jen hučením. Je to divné, že auto, které má papírový výkon 286 koní a točivý moment 347 Nm působí pomaleji jen dieselová Kia Sportage se čtyřválcem.

Když pak chcete po autě rychlost, dostanete spotřebu paliva do čtrnáctilitrové oblasti – tedy stejně jako s osmiválcem, který ale byl aspoň trošku uvolněnější i svižnější. Pohonná jednotka je tak skutečným zklamáním a to raději ani nemluvím o automatické převodovce, která je snad z roku 2500 před naším letopočtem. Neustále drží auto v těch nejméně použitelných otáčkách a když chcete akcelerovat, buď nepodřadí vůbec (u 1200 ot./min. motor s 2,3 tuny těžkým autem nehne), nebo motor vyžene k omezovači, kde už se mu zas pracovat nechce.Je to škoda, protože jinak je na silnici Jeep Grand Cherokee překvapivě dobrý. Je v něm neuvěřitelné ticho, jako byste jeli luxusní limuzínou za tři miliony. Odhlučnění je ukázkové a to platí jak pro hluk aerodynamický a valivý, tak i pro rány od podvozku, kterých se vám vůbec nedostane.

Díky nezávislému zavěšení je Jeep docela agilní a nebýt trochu pomalého řízení (které je ovšem nutným kompromisem pro schopnosti v terénu), daly by se jeho vlastnosti s trochou nadsázky označit za „sportovní“. Funguje totiž opravdu dobře a nebýt toho líného motoru a neochotného automatu s reakcí zhuleného Jamajčana, jízda v zatáčkách by s ním mohla být stejným potěšením, jakého se vám dostane třeba v BMW X5 – samozřejmě v rámci kategorie SUV.Mimo asfalt pak Jeep plno soupeřů zastíní – disponuje redukcí a ovladačem umožňujícím výběr z optimálního jízdního režimu v terénu. Nepouštěl jsem se do žádných šíleností, ale i náročnější přejezdy zvládne auto s klidem. Překvapí i to, že uvnitř nic nevrže a neskřípe, takže si dali konstruktéři docela záležet. Škoda, že většina zákazníků s tímhle autem mimo silnice nevyjede – redukce s režimem pro jízdu po kamení a sněhu jsou vám v podzemních garážích nákupního centra stejně platné jako mrtvému teplý kabát.U dealera necháte za šestiválcový Grand Cherokee v nejvyšší výbavě Overland 1 349 900 korun. Je to hodně, ale v ceně je opravdu všechno včetně navigace a audio systému. Obávám se ale, že o rovných 100 000 korun dražší diesel se vám asi vyplatí víc. Nejde ani tak o náklady na palivo (počítejte s reálnou spotřebou kolem 14 litrů benzínu na 100 km), ale spíše o nervy. Předpokládáme, že s dieselem 3.0 V6 bude auto trochu důstojnější, hlavně co se výkonů týče.

Verdikt
Jediným velkým problémem šestiválcového Jeepu Grand Cherokee je líný motor a především sladění pohonné jednotky a automatické převodovky. Bohužel auto neumí jezdit úsporněji než osmiválec 5.7 V8 HEMI, a tak tento šestiválcový motor nedává příliš mnoho smyslu. Je to škoda, protože jinak je Grand Cherokee dobré auto s překvapivě komfortní jízdou a objektivně slušnými schopnostmi mimo asfalt. Snad to aspoň nějací zákazníci využijí a ocení. (Ten, kdo opravdu potřebuje schopnosti mimo asfalt, nechť si k hodnocení přidá jednu hvězdičku.)

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcevidlicový šestiválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)3604
Kompresní poměr10,2 : 1
Vrtání x zdvih (mm)96,0 x 83,0
Převodovkapětistupňová automatická
Poháněná kolavšechna čtyři, uzávěrka, redukce
Podvozek
VpředuLichoběžníkové nezávislé zavěšení nápravy s příčným zkrutným stabilizátorem
Vzadunezávislá náprava s pětiprvkovým zavěšením s Panhardskou tyčí za nápravou, stabilizátor
Brzdy vpředuKotoučové s vnitřním chlazením
Brzdy vzaduKotoučové
Pneumatiky vpředu265/50 R20
Pneumatiky vzadu265/50 R20
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)210 / 286 v 6350 ot./min.
Točivý moment (Nm)347 v 4300 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)126,2
0-100 km/h (s)14 dní
Nejvyšší rychlost (km/h)206
Spotřeba paliva (l/100 km)16,0 / 8,8 / 11,4
Objem nádrže (l)93,5
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4822
Šířka (mm)1943
Výška (mm)1781
Rozvor náprav (mm)2915
Provozní hmotnost (kg)2266
Celková hmotnost (kg)2949
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2268
Zavazadlový prostor (l)782 / 1554
Ceny
Základní cena modelu1 079 900 Kč (3.6 V6 Laredo)
Základní cena test. verze1 349 900 Kč (3.6 V6 Overland)
26.8.2011 5:50| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist