je-plastovy-motor-budoucnosti.jpg

Je plastový motor budoucností?

Žhavé novinky o autech

Umělé hmoty urazily obrovský kus cesty. A nyní se konečně podařilo sestrojit funkční motor z kompozitu. A hned dvoulitrový čtyřválec.

Diskuze

9 komentářů

    Tak já nevim, sice se píše, že je to z uhlíkového kompozitu, ale ten se stejně získává pouze z ropy, nebo ne? Takže když si koupim příští rok starou M3, zaplatim eráru, protože motor nesplňuje EURO IV, a rychle dochází ropa, nebo si koupim motor z ropy, který taky spaluje \“ropu\“, i když v menšim množství? Jsem trošku skeptický… nehledě na to, jakej to může mít kruci zvuk? 🙂

    DEJV

    Asi chyba ne – hlinikovou vlozku valce to mit asi nebude spise ocelovou

    Ale prosímvás, vše co znáte je jen ropa? Chemické složení ropy není samozřejmě nic jiného než pár atomů uhlíku, vodíku a špetka síry. Nicméně uhlík má ve vesmíru obrovské zastoupení. Není jen v ropě je všude kolem nás. Stejně jako co jiného může být palivem budoucnosti když ne vodík? Nejhojnější prvek ve vesmíru, který pohání i hvězdy a my tu budeme šaškovat s ubohým bahnem, které je díky ignoranci naší společnosti dražší než zlato.

    Mara

    Tak ocelovou určitě ne, buďto bude hliníková s Nicasilem a nebo litinová.

    coz vyvolava otazku, z ceho je pist, asi taky nebude plast.
    A co potom klika….
    Aby nakonec nebyl plastovej jen ten blok….

    Thomas.on

    Dovím si zpřesnit pojmy. Ocel je intersticiální tuhý roztok uhlíku v železe a to do 2,14 hm% C. Litina je pak od 2,14 až do 6,687 hm% C v železe. Na vložky válců se používá litina (dříve označovaná jako šedá, nýní správně grafitická), která obsahuje grafit (v různých formách, ale pro tuto aplikaci stači obyčejný- lupínkový), který má výborné mazací vlastnosti, které jsou u motoru zapotřebí. Takže opravdu ocelové vložky ne, sami by si přidávali chlapci práci s dodatečným mazáním a bylo by to i dražší na výrobu.. Berte to jako zpřesnění, ne rýpání 🙂

    Mara

    já si myslím, že plastový je opravdu jen blok…

    Petulka

    Zvysovani ucinnosti motoru narazi na fyzikalni limity – cim vyssi teplota, tim vyssi ucinnost. Nekde jsem cetl, ze by kompozitove motory mely byt teplotne odolnejsi, alespon v teoreticke rovine. Nevite o tom neco dalsiho?

    DEJV

    Akorad si moc nedokazu predstavit odvod tepla,a kompozitove pisty a tyhle veci

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist