Jaugar XE (2015): První kontakt

Právě testujeme nejnovější Jaguar XE, který má ambice dostat se až na vrchol mezi malými prémiovými sedany.
jaugar-xe-2015-prvni-kontakt.jpgCelá galerie 22 Zdroj: archiv redakce

Britská automobilka dlouhá léta postrádala v prémiovém segmentu konkurenta pro Audi A4, BMW řady 3 a Mercedes-Benz třídy C. Nyní je konečne tady a přináší s sebou spoustu zajímavých řešení – lehkou hliníkovou konstrukci, která ve spojení s novými turbodiesely Ingenium slibuje nízkou spotřebu paliva, a vyspělý podvozek s dvojitými lichoběžníky vpředu a víceprvkovou nápravou vzadu.

Takže tu máme příslib velmi slušných jízdních vlastností. Právě to, jak nový Jaguar XE jezdí, máme v plánu dnes otestovat v okolí rakouského Salzburgu. První krátké svezení máme již za sebou na krásném přírodním okruhu Salzburgring, bohužel přímo na trati jsme měli možnost se svézt jen jako spolujezdci v nejsilnější verzi 3.0 V6 S o výkonu 340 koní, což bohatě vyvážila možnost řídit Jaguar F-Type V6 S, V8 S a XFR-S, za volant nového XE jsme se pak dostali v naftové verzi 2.0 Ingenium, ovšem jen na pár stovek metrů.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Nicméně jeden důležitý poznatek jsme na kluzné ploše zjistili – stabilizace jde zcela vypnout a Jaguar XE tak skutečně driftuje, a přitom je to na hraně velmi příjemně ovladatelné auto. Takže už vlastně můžeme jet domů… Ne, nic takového nehrozí, ještě před sebou máme celý den ježdění po místních silničkách, a tedy celý den zjišťování, jak tohle auto celkově funguje. To se dozvíte již brzy. Zůstaňte naladěni!

19.6.2015 8:30| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist